Strona 1 z 1
Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
29 kwi 2016, 12:07
przez Snail31
Zauważyłem luz na rurce olejowej od turbiny, czy auto może dymic mocniej przy takiej usterce? Wystarczy odkręcić czy trzeba wymieniać? Proszę o pomoc, mazda 3 2006 r

Napisane:
29 kwi 2016, 15:53
przez waciach
Co to znaczy luz? Kapie tam olej ?
Taka usterka wg mnie nie wpływa w żaden sposób na dymienie ale jak jest nieszczelność i turbo nie ma dostatecznego smarowania to już krok od zatarcia i śmierci turbo...
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
29 kwi 2016, 18:43
przez Snail31
Może źle to określiłem luz, auto zadymilo dosłownie raz i juz jest ok, nie ma żadnego oleju tam. Mechanik znajomy mówił coś zw może być nieszczelnoś gdzieś na układzie turbina kolektor ssący, jest taka opcja?

Napisane:
6 maja 2016, 11:46
przez uszol90
Zapewne chodzi o rurkę od smarowania turbiny, na zakończeniu (przy samej turbinie).
U mnie jest to samo... z tym, że zaczęła się delikatnie pocić i zastanawiam się nad jej wymianą.

Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
6 maja 2016, 18:47
przez bartosh80
Pamiętajcie że rurka powyżej jest do silnika 90 KM.
Do 109/110 KM poniżej:
–
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewod- ... 110PS/4450
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
6 maja 2016, 21:03
przez danrok
To ten przewod do smarowania turbo z sitkiem co sie czasem potrafi zapchac i trzeba bo czyscic od czasu do czasu albo wyciac sitko?
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
7 maja 2016, 07:16
przez bartosh80
Tak wyciąć/odwiercić przy śrubach starego typu przy śrubach nowego typu wyciągamy plastikowy wkład – sitko (widoczny na zdjęciach biała końcówka i jest tylko przy śrubie wkręconej w blok silnika).
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
7 maja 2016, 09:34
przez danrok
a to moze przy nastepnym serwisie olejowym poprosze zeby to sprawdzili

a inne samochody maja inna konstrukcje? Bo z tego co widzialem na forum to zacieranie sie turbo to domena Y6 wlasnie.
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
7 maja 2016, 19:29
przez bartosh80
Zdjęcia z książki serwisowej – dotyczące rurki i sitka – silnik 1,6 D/TDCI/HDI/Y6
Przedstawiona jest tu śruba z sitkiem starego typu o zaleceniu usuwania go jest mowa na początku drugiego zdjęcia.
Te problemy mają także użytkownicy – Volvo/Ford/Citroen/Peugeot/Mini no i Mazda.
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
12 maja 2016, 23:30
przez Snail31
A gdzie mogę dostać taka książkę serwisowa w wersji elektronicznej? Co do tematu to rurka ponoć jest tak zrobiona fabrycznie ;–)
Re: Luźna rurka od smarowania turbiny

Napisane:
18 maja 2016, 11:53
przez Gochu
Dokładnie, niby wydaje się, że ta rurka tak luźno lata a jednak nic z niej nie cieknie. Moją mazdą zrobiłem 20 tyś km. odkąd ją kupiłem, olej wymieniałem co 10 tyś km + plus za każdym razem stosowałem płukankę LM a jednak sitko było przytkane. Po prostu tam jest tak drobna sitka zastosowana, że to musiało się zapchać. Nie jestem pewny w 100% ale do odkręcenia tej śruby z bloku silnika trzeba wykręcić początek wydechu, czyli fap + katalizator.