Dźwięk syreny alarmu podczas przyspieszania

Cześć Wszystkim.
Pacjent to Mazda 3 BK 2006 rok diesel 1.6 109km i od kilku dni mam z nią następujący problem. Podczas przyspieszania w zakresie od 2250 obrotów z komory silnika zaczyna wydobywać się dźwięk alarmu syreny ( jakby policja albo karetka pogotowia za mną jechała ). Biegi zmieniam przy około 2500 obrotów więc ten dźwięk jest strasznie dokuczliwy. Trochę poszperałem w google i trop pada na nieszczelność układu dolotowego lub alternatora. Auto obecnie ma 199 tyś km. przebiegu, kupiłem ją przy przebiegu 183 tyś km. a poprzedni właściciel regenerował turbinę przy przebiegu 150 tyś km (mam fakturę na naprawę). W sobotę zajrzałem do komory silnika i dokręciłem opaski te do których miałem dostęp ale na nic to nie pomogło. Dźwięk syreny słyszalny jest tylko pod obciążeniem, na postoju jak robię przegazówkę nie wydobywa się ten dźwięk. Auto przyśpiesza bardzo dobrze (mam porównanie z golfem V 1.9 TDI 130Km i BMW E46 2.0 150Km), nie kopci, spalanie na poziomie 4,6-4,7l/100km. Jakiś czas temu miałem problem z zaciętym zaworem EGR, auto było na diagnostyce i żadnych błędów oprócz EGR-a nie było. Wiem, że nie jest to dość powszechny problem ,ale jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Na dniach postaram się wrzucić film z tym dźwiękiem.
Pacjent to Mazda 3 BK 2006 rok diesel 1.6 109km i od kilku dni mam z nią następujący problem. Podczas przyspieszania w zakresie od 2250 obrotów z komory silnika zaczyna wydobywać się dźwięk alarmu syreny ( jakby policja albo karetka pogotowia za mną jechała ). Biegi zmieniam przy około 2500 obrotów więc ten dźwięk jest strasznie dokuczliwy. Trochę poszperałem w google i trop pada na nieszczelność układu dolotowego lub alternatora. Auto obecnie ma 199 tyś km. przebiegu, kupiłem ją przy przebiegu 183 tyś km. a poprzedni właściciel regenerował turbinę przy przebiegu 150 tyś km (mam fakturę na naprawę). W sobotę zajrzałem do komory silnika i dokręciłem opaski te do których miałem dostęp ale na nic to nie pomogło. Dźwięk syreny słyszalny jest tylko pod obciążeniem, na postoju jak robię przegazówkę nie wydobywa się ten dźwięk. Auto przyśpiesza bardzo dobrze (mam porównanie z golfem V 1.9 TDI 130Km i BMW E46 2.0 150Km), nie kopci, spalanie na poziomie 4,6-4,7l/100km. Jakiś czas temu miałem problem z zaciętym zaworem EGR, auto było na diagnostyce i żadnych błędów oprócz EGR-a nie było. Wiem, że nie jest to dość powszechny problem ,ale jeśli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc. Na dniach postaram się wrzucić film z tym dźwiękiem.