Strona 1 z 1

Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 13:32
przez markiel
Szukałem, szukałem, <nauka> ale żaden ze znalezionych wątków nie pasuje dokładnie :( Jeśli jednak coś przeoczyłem, to proszę JW Moderację o przywołanie do porządku <glupek2> i wskazówkę <czytaj>
Moja Mazdeczka (1,6 MZ CD) zaczęła grymasić. Zaczęło się kilka tygodni temu: przerywanie przy wyższych obrotach i gaśnięcie. Trochę zaczęła dymić. Wtedy trudno było stwierdzić ew. ubytek mocy, bo nie dało się jej wkręcić powyżej 2 tys. obrotów.
Auto zaprowadziłem do mecano, gdzie wymieniono filtr paliwa (oczywiście po róznych poszukiwaniach i przemyśleniach) <ok> . Gaśnięcie i przerywanie ustało, dymienie też. Moc była w granicach przyzwoitości, ale spalanie nieco jakby wzrosło. Było wtedy jeszcze zimno, a auto bujało się wyłącznie po mieście, więc temat potraktowałem laboratoryjnie (tzn. olałem: cienkim sikiem, ze środkowego strumienia, ma się rozumieć).
Ale wraz ze wzrostem temperatur sytuacja wcale się nie poprawiła <nie> . Wraz z wyjazdem w trasę wyszło na jaw, że pali powyżej 6l/100, :| co dla niej jest wynikiem skandalicznym, nigdy wcześniej nie osiąganym, nawet wyłącznie w mieście <płacze> . Dodatkowo mocy było jakby mniej, a przy mocnym wciśnięciu gazu pojawił się obłoczek czarny....
Teraz, sytuacja się pogłębiła: mocy jest wyraźnie mniej, pali w trasie powyżej 6, a dym czarny już widać na wolnych obrotach na postoju, a przy wciśnięciu gazu w czasie jazdy widać..... no w lusterku to nic nie widać :| normalnie, zasłona dymna <płacze> . Pierwszy patrol pewnie zabierze mi dowód, a auto każe zcholować :(
Jakieś pomysły, rady <co?>
Wiem, że skończy się pewnie w warstacie, ale doświadczenie mnie uczy, że Forum jednak wie więcej i lepiej, potrafi celnie nakierować. A po co wyważać otwarte drzwi? Zwłaszcza, za własne pieniądze....
HELP !!!

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 19:13
przez danrok
Biały dym, czy czarny? Coś miałeś kombinowane z DPF może?

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 20:27
przez markiel
Dym czarny. Z DPFem miałem sporo kłopotów. Gdzieś z rok temu kombinowałem w tej materii sporo, aż zdecydowałem się na ostateczne rozwiązanie kwestii filtracji cząstek stałych :>

PostNapisane: 6 mar 2016, 20:31
przez baszawez
Podpinales auto pod komputer? Gdzie usuwales DPF i czym Ci to robili emulator czy zmiana oprogramowania?

PostNapisane: 6 mar 2016, 20:53
przez markiel
Pod kompa ostatnio podpinany był w styczniu (przy okazji problemów zakończonych wymianą filtra paliwa) a po wycince wgrano mi nowe oprogramowanie

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 20:57
przez danrok
No własnie. Mi to wygląda na nieumiejętne usunięcie filtra. Proponuję przy okazji podłączyć się pod kompa. Wtyczka będzie kosztowała mniej niż diagnostyka u mechanika. No i jest wielorazowa :–)

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 20:58
przez smile
To jedź na reklamację do tych kastratów :)

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:06
przez markiel
I co ? Problem ujawnił się po ponad roku?! Coś mi to nie wygląda....

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:12
przez danrok
Dodatkowo myślę, że możesz sprawdzić: przeczyścić EGR (i sprwdzić czy są błędy EGRa), wtryski czy są suche i popatrzeć czy układ dolotowy jest szczelny.

PostNapisane: 6 mar 2016, 21:16
przez baszawez
Przyczyn może być wiele ale najczęstszą przyczyną takich usterek jest spartolenie usunięcia DPF. Problem nie musi wyskoczyć odrazu, błąd w przeprogramowaniu mógł być taki że auto mogło działać, ale kumputer blednie dawkowal paliwo i powietrze do silnika co po jakims czasie może doprowadzić do poważnej usterki np wtryskiwaczy

Dopisano 6 mar 2016, 21:32:

Albo tak jak kolega mowi wyzej. Podepnij pod komputer i zobacz czy nie ma bledu EGR, wtedy go wyczyść chyba że już byl wcześniej czyszczony to wymiana na nowy albo zaslepienie

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 7 mar 2016, 01:48
przez widmo82
wołam o pomoc firmę która z nami wspólpracuje :)

PostNapisane: 7 mar 2016, 12:07
przez marlad
Nieumiejętnie wyprogramowany FAP/ DPF najczęściej objawia się gęstym jasnym dymem ale to tylko po zagrzaniu silnika.Towarzyszy temu zjawisko przybywania oleju. to znaczy najprościej ,że nie wszystkie sektory w mapach odpowiedzialne za przeprowadzanie regeneracji zostały poprawnie zmodyfikowane.

Błąd w sztuce również wychodzi na jaw jeśli samochód ma wycięta tabelę błędów , co w przypadku współczesnych silników stanowi duze utrudnienie dla diagnostów. Mówiąc najprościej – silnik może stanac w poprzek , a na diagnostyce będzie czysto ...

Jest opcja ,że dymiłby trochę na czarno ale tylko jeśli byłaby ingerencja w mapy paliwowe, tudzież podczas obróbki programu w zakresie FAP OFF tuner "zahaczył" niepotrzebnie o inne mapy np. mapy przepływomierza. Ale to wtedy parę km po wyjeździe z warsztatu byś stwierdził ,że cos jest nie tak, bo tu nie byłoby opcji ,że cos się jak to czasem mechanicy mówią " ułoży " :)

Bywa ,ze moduł wtrysku płynu eloys fizycznie padnie np. po roku , to wtedy też auto zgłasza problem.Ale to sytuacja ,z której można bez większych kosztów wyjść

Generalnie jednak uznaje się ,że czarny dym nie ma nic wspólnego z wadliwą obróbką FAP .

Najprostsza metoda jak sprawdzić czy to przez oprogramowanie:
wgraj serię i sprawdźcie czy dymienie ustało a moc wróciła. Będziesz miał na to chwilę do czasu gdy samochód nie przejdzie w tryb awaryjny.

To trochę nieprofesjonalne takie doradzanie ,ale szukałbym przyczyn w paliwie / powietrzu .
Należy sprawdzić czy nie ma ew nieszczelności ,zakłóceń w przepływie i mechanizmach oraz sprawność wtrysków , turba , EGR etc.
Oczywiście na początku zaczął bym od odczytu błędów ECU.

Sugeruję jednak podjechać do mechanika ze specjalizacją FORD/PSA a on powinien szybko znaleźć rozwiązanie ,ale nie obstawiał bym tutaj wadliwie usuniętego FAP, chociaż pamiętaj ,że wykluczyć można przyczynę dopiera mając auto i je badając

Nie przejmuj się , bo temat wydaje się może troszkę szeroki , ale jest spokojnie do ogarnięcia :)

Dlaczego sugeruję mechanika od FORD/PSA ? W Twojej Mazdzie pracuje znany tym mechanikom z popularnych Fordów Focusów , tudzież Peugeotów silnik z rodziny 1.6 HDI . Łatwiej znaleźć kogoś od Forda niż od Mazdy

Re: Wzrost spalania, spadek mocy i dymienie jak z Titanica

PostNapisane: 7 mar 2016, 12:53
przez widmo82
Dziekujemy za worek informacji a kolegę prosimy o dalsze informacje podczas walki o zdrowie swojej ukochanej :)