Problem z zaprogramowaniem kluczyka

Postprzez Lichy12 » 1 mar 2016, 10:26

Witam, ostatnio padła mi bateria w pilocie, tak więc po wymianie byłem zmuszony programować pilota
wg. tego schematu
Kod: Zaznacz cały
Krok 1: Otworzy Drzwi Kierowcy i zostaw otwarte

Krok 2: Nacisnij przycisk otwierania drzwi ( zamknij otworz przyciskiem )

Krok 3: Wloz kluczyk do stacyjki

Krok 4: Przekrec kluczyk na ON ( czyli az zaswieca sie kontrolki ) zrob to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce

Krok 5: Otworz i zamknij drzwi kierwocy 3 razy (doslownie otworz i zamknij cale drzwi i zostaw je otwarte )

Krok 6: Ecu powinno zaregowac (otworzy zamknie drzwi )

Krok 7: Nacisnij przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno juz reagowac na pilota )

Krok 8: Wyciagnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonac zamkniecie – otwarcie drzwi.


Wszystko fajnie pieknie ECU reaguje z tym ze dopiero jak zamkne drzwi (a mają być otwarte) ale centralny nadal nie reaguje na pilota, miał ktoś podobny problem może? (dioda po kliknieciu sie swieci i ogolnie plytka byla badana przez elektryka mowil ze wszystko ok z nia ) wiec pilot jest jak najbardziej sprawny.

Dodatkowo po zakupie kluczyka dodatkowego do mazdy trzeba immobiliser przerabiac czy jak? Bardzo bym prosił o pomoc bo bede zmuszony kupic 2 kluczyk (na 1 troche lipa jezdzic)
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez Lichy12 » 2 mar 2016, 22:02

Nikt nie borykał się z podobnym problemem? Dodam, że kluczyk mam tylko 1 :(.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez japac » 3 cze 2016, 07:43

Witam

Mam ten sam problem, tyle że u mnie to mazda 5 2006
Po kupnie auta pilot raz zamykał a raz nie, a po wyminie baterii i obudowy (bo też się prosiła ) przestał reagować całkiem.
pilot działa bo po naciśnięciu przycisków mruga dioda.
Natomiast programowanie robiłem według tej procedury i wszystko jest ok do 6 punktu na 7 już brak reakcji.

dodam że mam tylko jeden kluczyk

czy może poradziłeś sobie z problemem

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany
Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki –
Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja
japac
 

Postprzez uszol90 » 23 cze 2016, 20:55

Porada:

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte.
Krok 2: Naciśnij przycisk zamknięcia i potem odblokowania drzwi w drzwiach, nie pilocie.
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: W ciągu 10 sekund przekręć 3x kluczyk na pozycję 2 stacyjki – włączone, ale nie zapłon. Zostaw kluczyk w stacyjce na pozycji 1 wyłączony.
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi 3x, pozostaw otwarte.
Krok 6: Komputer powinien zareagować zamykając i otwierając rygiel drzwi.
Krok 7: Naciśnij przycisk zamykania pierwszym pilocie 2x – Komputer powinien już reagować na kluczyk.
Krok 8: Jeżeli chcesz zaprogramować drugi kluczyk, naciśnij przycisk zamykania na drugim pilocie 2x.
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki – auto powinno znowu zareagować zamykając i otwierając rygiel.


Dodawałem tak kluczyk który kupiłem u chińczyka i nie było problemu, co do imobilajzera to jeśli masz pin to pewnie go dodasz, jeśli nie to trzeba chyba skopiować działający klucz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Lichy12 » 25 cze 2016, 10:40

Nie udało mi się rozwiązać problemu ale w serwisie koleś Powiedział że możliwe że nie chce zaprogramować ponieważ posiadam tylko jeden kluczyk.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez uszol90 » 27 cze 2016, 19:06

Też posiadałem tylko jeden – kiedyś miałem dwa ale zaginął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Lichy12 » 30 cze 2016, 15:53

Udało się komuś rozwiązać ten problem? :)
Początkujący
 
Od: 18 lut 2016, 14:06
Posty: 16 (3/0)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Diesel 16/DOHC Y6 2008

Postprzez NIEBO! » 24 lis 2022, 09:44

Ja mam jeszcze ciekawszy problem.
Fakt faktem moja Mazda to M6 2006 i jest już ze mną 11 lat. W tym czasie (na samym początku) dorabiałem z powodzeniem kluczyk – grot nacinał i immobiliser programował zakład, ale ja wcześniej dodałem sobie sam pilota do centralnego zamka wg ogólnie znanej procedury.

Przez ten czas 2 razy zmieniałem baterię w pilotach i zawsze procedura działała. Czyli łącznie programowałem już 3 razy i zawsze skutecznie.

Teraz po 3 wymianie baterii na zamiennie stosowanych kluczykach (zawsze tych samych) za diabła Mazda nie chce wejść w tryb programowania. Stacyjka działa w pełni sprawnie (działa podświetlanie kluczyka itp). Styk od drzwi działa poprawnie – zamykanie drzwi steruje lampką wnętrza i kontrolka niezamkniętych drzwi radośnie reaguje w rytm trzaskania drzwiami.

1. Czy ktoś zna powód dlaczego ECU nie chce wejść w procedurę programowania?
2. Czy można dodać jakoś pilota z pominięciem tej procedury? Jakoś przez komputer podłączony CAN itp?
3. Czy wymiana centralki od centralnego może rozwiązać problem tzn odblokuje się możliwość programowania, bo nie wiem który moduł za to odpowiada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323