Błędy P0234 i P0488

Witajcie,
ostatnio zrobiło mi się coś dziwnego. Otóż, gdy odpalam rano auto, do chwili gdy się rozgrzeje falują obroty. Tuż po odpaleniu, ewidentnie czuć spalany olej z rury wydechowej.
Nawet jak stoję na światłach (a auto nie ma jeszcze 90 stopni) jak np przycisne gaz i utrzymuję obrony na poziomie ~1300 to silnikiem rzuca jakby pracował na 3 cylindrach (na bank chodzi na 4). Problem znika przy ~1500 obr.
Standardowo pod kompa i co widzę:



Dodaj jeszcze, że mam taki problem: co 4 miesiące wymieniam podkładki pod wtryskami (kupowałem już wszędzie, oryginały w ASO, zamienniki dobre, drogie, nawet najtańsze raz wziąłem). Gdy wyciągam wtrysk, wygląda jakby go dosłownie w wiadrze z olejem zanurzyć do 3/4. Po wymianie 3 miesiące spokój i od nowa...
Wracając, te błędy dotyczą turbo? Bo słyszę dziwne chrobotanie z turbiny, ale czy ona by powodowała wszystkie problemy?
ostatnio zrobiło mi się coś dziwnego. Otóż, gdy odpalam rano auto, do chwili gdy się rozgrzeje falują obroty. Tuż po odpaleniu, ewidentnie czuć spalany olej z rury wydechowej.
Nawet jak stoję na światłach (a auto nie ma jeszcze 90 stopni) jak np przycisne gaz i utrzymuję obrony na poziomie ~1300 to silnikiem rzuca jakby pracował na 3 cylindrach (na bank chodzi na 4). Problem znika przy ~1500 obr.
Standardowo pod kompa i co widzę:



Dodaj jeszcze, że mam taki problem: co 4 miesiące wymieniam podkładki pod wtryskami (kupowałem już wszędzie, oryginały w ASO, zamienniki dobre, drogie, nawet najtańsze raz wziąłem). Gdy wyciągam wtrysk, wygląda jakby go dosłownie w wiadrze z olejem zanurzyć do 3/4. Po wymianie 3 miesiące spokój i od nowa...
Wracając, te błędy dotyczą turbo? Bo słyszę dziwne chrobotanie z turbiny, ale czy ona by powodowała wszystkie problemy?