Mazda 3 1.6 D przerywa na biegu jałowym przy 3200obrotow

Postprzez lopeziv » 27 gru 2015, 22:25

Witam kolegów,

Mam problem ze swoja mazda od jakiegoś czasu lecz nie angażowałem się w to zbyt wielce. Poprostu auto do pracy, lecz od pewnego czasu borykam się z tak zwanym brakiem mocy.


Po pierwsze mazda 2007 z dpf, 260tys na liczniku. Turbina wymieniana, razem z dpfem październik 14'. Wszystko już posprawdzam, od n75, każde węże wszystko związane z podciśnieniem ogólnie. DPF co jakiś czas wypalany ręcznie, i do tego co jakiś czas dłuższe trasy przynajmniej raz w tygodniu. Przy 3200 obrotowo z tego co się orientuje załącza sie turbina. Z tyłu biało za mną śmierdzi nieznośnie(dodam ze podczas jazdy to sie nie dzieje) 3200 i jak by co 0.5s odcinało mu paliwo. W końcu przejdzie i zawyje. Ogolenie auto jest strasznie wolne, po dluzszych mekach spokojnie do 140 dojdzie ale pamiętam czasy jak się latało 180 :/ Czy możne ktoś byłby w stanie coś mi podpowiedzieć ?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 22:18
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 D

Postprzez kropek101 » 28 gru 2015, 13:47

Na początek turbo nie załacza się przy 3200rpm tylko pracuje cały czas a pompuje od niecałych 2tyś rpm.
Sprawdź czujnik położenia wału, czujnik na szynie CM, filtr paliwa czy się nie przytyka oraz przepływomierz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez lopeziv » 28 gru 2015, 16:28

https://www.youtube.com/watch?v=uTxZhCVsTGY takie objawy jeszcze na filmiku

Dopisano 28 gru 2015, 15:32:

kropek101 napisał(a):Na początek turbo nie załacza się przy 3200rpm tylko pracuje cały czas a pompuje od niecałych 2tyś rpm.
Sprawdź czujnik położenia wału, czujnik na szynie CM, filtr paliwa czy się nie przytyka oraz przepływomierz.


Przeplymowierz sprawdzalem, filtr paliwa takze dzisiaj na wszyelki wypadek posprawdzam swiece <cisza>
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 22:18
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 D

Postprzez bercikz » 28 gru 2015, 23:33

Podepnij ten odpięty wężyk odpięty sterowania turbin, szukaj pomiędzy ścianą grodziową a silnikiem, koło EGR :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez lopeziv » 29 gru 2015, 21:03

Obrazek o którym z przewód mówisz ? wydaje mi sie ze sprawdzilem wszystkie :)


btw. najblizsze swiece sprawdzilem zadna nie reaguje ...
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 22:18
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 D

Postprzez bercikz » 30 gru 2015, 00:31

W moim wypadku to była "5". Zacznij od sprawdzenia czy gruszka turba wogóle działa i daj znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez lopeziv » 30 gru 2015, 21:46

bercikz napisał(a):W moim wypadku to była "5". Zacznij od sprawdzenia czy gruszka turba wogóle działa i daj znać.


Tak gruszka porusza się, tak jak powinna według mnie ale nie wiem jak jest podczas jazdy, ale interesuje mnie dlaczego jest to zacinanie sie na rpm. <faja>
Początkujący
 
Od: 27 gru 2015, 22:18
Posty: 4
Auto: Mazda 3 1.6 D

Postprzez bercikz » 1 sty 2016, 15:41

Jakieś błędy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323