Olej w EVR, nie działa turbo

Postprzez bercikz » 9 gru 2015, 15:05

Cześć!

Od pewnego czasu mam olej/ropa w układzie sterowania geometrą turbo. Olej/ropa jest w przewodach, po czyszczeniu na chwilę jest ok, potem turbo nie działa. Z kąd bierze się tam olej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 9 gru 2015, 21:04

Popatrz po przewodach od zaworu lecąc po nich w prawą stronę ku zaworze EGR jest tam brązowa bądź czarna plastikowa puszka pewnie gdzieś tamtędy. Z tej puszki dostaje się ropa nie wiem jak to jest tam dalej do czego podpięte (jak już sprawdzisz to daj znać) ale na pewno jest do niej wpięty jeden przewód od tego zaworu.

Powiem szczerze że nie sprawdzałem nigdy u mnie czy czasem też nie mam zaoliwionych przewodów ponieważ nie mam problemów z silnikiem i całą resztą jednak gdzieś tam coś mi obcieka i nie potrafię tego zlokalizować z braku chęci.Być może u mnie obcieka a u ciebie dostaje się do przewodu.

Zbyt dużo do rozbierania i mycia a potem znowu rozbierać i sprawdzać co się poci jednak miesiąc do tyłu wyczyściłem z grubsza całość i miałem jakby olej, na ropę za rzadkie a na silnikowy zbyt czyste. Mimo wszystko gdzieś tam mi coś kapie po zaworze EGR silnik to nie jest filtr paliwa wszystko szczelne inne płyny nie ubywają więc coś musi być w tej plastikowej puszcze. Jak znajdziesz to daj znać może i mnie się przyda.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 10 gru 2015, 00:14

Cały układ sterowania turbem wygląda tak:
Z silnika przy filtrze paliwa wychodzi wężyk, idzie do zbiornika przy EGR.
Ze zbiornika idzie wężyk do EVR.
Z EVR wychodzą 3 węże:
1: do zbiornika (jw)
2. Zasysania powietrza
3. Sterowanie gruchą

U mnie przy wężu do sterowania gruchą też jest olej, także chyba coś nie ryra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 10 gru 2015, 09:10

No to już wiesz gdzie wina siedzi coś musi być w tym zbiorniku jakaś membrana albo coś jeśli jest tak jak piszesz że podpięty pod silnik.
Jak pisałem wyżej nie zaglądałem tam nigdy z braku chęci nawet nie zwróciłem uwagi jak zmieniałem sprzęgło. U mnie kapać zaczęło właśnie po wymianie być może coś ruszyłem będę musiał to sprawdzić.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 28 gru 2015, 23:58

Problem tymczasowo wygląda na rozwiązany, jeden z wężów sterujący turbem przy EVR zasysa powietrze, i był trochę za długi (za krótko wsadzone przewody) i w dodatku załamy, więc w momencie wytworzenia się ciśnienia ujemnego , czyli przy odpaleniu silnika – się sklejał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323