Wyciek oleju i mycie silnika

Postprzez bax » 2 gru 2015, 00:30

Ja Ci polecam umyć środkiem do czyszczenia tarcz hamulców. Bród sam spływa (bez potrzeby wody) można po myciu wydmuchać powietrzem. ;)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez widmo82 » 2 gru 2015, 08:17

jeśli zbyt mocnym ciśnieniem nie wycelujesz w np. czujnik położenia wału to nic się nie powinno stać. Patrzyłeś pod górną pokrywę silnika w okolicy wtrysków i odmy? Jeśli tam nic nie ma to może puszcza uszczelka misjki lub korek spustu oleju. Możliwe, ze przyłozyłeś miską i straciła szczelność. Masz diesla wieć w dolocie powietrza do IC też masz jakiś olej i jeśli coś sie rozszczelniło to też moze dmuchać olejem.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez baszawez » 2 gru 2015, 09:29

Pod osłoną silnika jest czysto, wyciek jest od spodu silnika. Miska olejowa była uszczelniania niecały rok temu jak czyszczony był smok. Mechanik radzi mi umycie silnika od spodu zeby zobaczyć skąd cieknie, jednak mam obawy bo żadna myjnia nie gwarantuje że podczas takiego mycia nie uszkodzi się żaden czujnik
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez widmo82 » 2 gru 2015, 21:59

Ja bym umył z dużą ostrożnością (na czujnik położenia wału), ale żeby nie było ze namawiam.
Smoka czyściłeś? Jakoś mi umknęło by się zatykały w Y6.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 4 gru 2015, 15:41

Bo się nie zatykają – gdzieś widziałem jak Jaksa potwierdził do tej pory u siebie tylko jeden przypadek w 3 gdzie smok był zatkany ale było to w aucie z bardzo dużym przebiegiem. Swoją drogą ciekawe jak to jest że ten sam silnik w C4 na potęgę zawala syfem smoki <glupek2>
Mi przy robieniu turbo wszyscy kazali sprawdzać smoka bo na pewno padnie nowe turbo a ja za komentarzem jaksy nie ruszałem, zmieniłem i śmigam od roku bez problemu :)

Baszawez – a jak u CIebie wyglądał smok, tak z ciekawości :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Dominooo » 4 gru 2015, 23:42

U mnie podczas wymiany turbo mechanik odkręcił miskę aby sprawdzić smoka i był zdziwiony, że smok w tym silniku był tak mocno zabrudzony...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez baszawez » 5 gru 2015, 00:58

ja czyscilem smoka bo mi mechanik podczas usuwania FAP-a polecil abym zajrzal do niego. Ale okazalo sie ze byl czysciutki
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez widmo82 » 5 gru 2015, 12:10

Ja w swojej poprzedniej mazdzie (Y6) poprawiałem uszczelnienie miski i po jej zdjęciu smok był czysciuteńki. Przebiegu nie pamietam, ale coś ok 100-120tyś.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez waciach » 6 gru 2015, 11:59

Ja zdejme miskę u znajomego na wiosnę tak z ciekawości to dam znać :)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez MaTuS » 16 gru 2015, 20:24

Mam problem z wyciekiem oleju w okolicach wtryskiwaczy. Niestety nie mogę zlokalizować źródła.
Byłem przekonany, że olej wydostaje się przez uszkodzone oringi w miejscu mocowania czarnej pokrywy za wtryskiwaczami (8sztuk) lub uszczelka pokrywy wlewu oleju i odmy. Niestety po wymianie u mechanika, leci dalej. Po przejechaniu 400km, oleju jest tak dużo, że zaczyna cieknąć po boku silnika. Wtryskiwacze wyglądają na dokręcone.

Czy macie jakieś pomysły co może jeszcze powodować taki wyciek?

Z góry dzięki za wskazówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez danrok » 16 gru 2015, 20:55

A to nie z korka? Tam nie masz mokro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez MaTuS » 16 gru 2015, 22:34

Przy korku sucho...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez kropek101 » 17 gru 2015, 08:00

Masz dobre podkładki pod wtryskami?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 17 gru 2015, 09:49

U mnie pomogło dociśnięcie Obrazek i dokręcenie wtrysków.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez danrok » 17 gru 2015, 17:58

Bylem ostatnio w serwisie autoryzowanym Boscha i pokazali fajnie jak sprawdzic czy podkladki nie puszczaja. Wystarczy przy wlaczonym silniku delikatnie polac wtryski przy gniezdzie jakas woda i zobaczyc czy nie puszcza bąbli. Jak puszcza, to masz walnięte podkładki pod wtryskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez baszawez » 18 gru 2015, 13:07

Jestem już tydzień po myciu silnika i nic się nie zepsuło. Tylko po tym myciu wszedł mi jakiś swierszcz pod maske. Wymieniłem pasek ale nie zniknął. Swierszcz nie włącza sie odrazu po odpaleniu silnika tylko po przejechaniu jakiegoś tam dystansu.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez bax » 18 gru 2015, 23:48

Może łożysko wentylatora chłodniczy się skończyło ? <co?>
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez baszawez » 19 gru 2015, 12:03

Raczej watpie zeby to było łożysko od wentylatora bo teraz zimno, fap mam wywalony rzadko kiedy wentylator się załącza. Już bardziej może bym całował w lozysko alternatora ale ten swierszczenie bardziej dochodzi od strony kierowcy a wszystkie paski i łożyska są po stronie pasażera
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Postprzez kropek101 » 19 gru 2015, 14:32

No to sprawdź przy półosi jak wchodzi do skrzyni masz uszczelniacz może tam ci świerszczy

Mycie silnika nie jest tak piękne jak to opisują na preparatach. Myłem silnik TDI był cały zalany po zmianie misy + lało tam turbo i EGR więc był calutki do czyszczenia po zabiegu rolki do wymiany z całego osprzętu w krótkim czasie + oliwienie półosi przy uszczelnieniach i piastach wszystko co było w oleju a to wymyłem zaczęło piskać
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez baszawez » 20 gru 2015, 17:22

Swierszcz zlokalizowany. Aż mi się wierzyć nie chciało. Mechanik nie przykrecil pokrywy silnika, zgubił uszczelke a podkladka ktora trzyma pokrywe zamiast być na otworze byla pod.... I to wszystko w ASO..
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 20:30
Posty: 108
Auto: Mazda 3 -1.6 CD MR'06 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323