Strona 1 z 1

Duze ciśnienie na listiwe CR po zgasnieciu

PostNapisane: 13 paź 2015, 17:59
przez Haszcz
Auto zgasło na dojździe do skrzyzowania i nie odpala wiec staram sie ustalic przyczyne.
Czy normalne jest duze cisnienie na listiwe CR (FRP-Forscan) po takim zgasnieciu/nieudanej próbie odpalania?
Po takiej sytuacji jak włacze sam zapłon to jest w zależnosci od przypadku ok 18000-30000 kpa.
Podczas kręcenia ciśnienie jest niby ok 30000 kpa(auto mimo to nie odpala) potem tak zostaje przez jakis czas, pózniej troche opada. NIeraz naprawde musze wiele razy próbować.

Normalnie jak mi jezdził elgancko i wtedy kulturlanie go zgasiłem to cisnienie po kolejnym właczeniu zapłonu było 680 kpa, a podczas kręcenia rozrusznikiem wzrosło do ok 33000kpa

Tak więc czy normalne jest takie duże ciśnienie na listiwe CR po "samoczynym" zgasnieciu/nieudanej próbie odpalania?
W Forscanie jest parametr FRP który własnie odczytuje, natomiast ktos wie co dokładnie oznacza parameter FP% i jak jest jego zależnosć do FRP?

Re: Duze ciśnienie na listiwe CR po zgasnieciu

PostNapisane: 13 paź 2015, 21:18
przez MaTuS
U mnie było podobnie, pomogło rozpięcie i przeczyszczenie kostki od czujnika ciśnienia na listwie CR.

Czujnik podawał błędną wartość napięcia które skutkowało tym, iż komputer wykrywał duże ciśnienie, a tak naprawdę było zbyt małe.
Skutkowało to pracą wtrysków na sucho (stuki) oraz gaśnięciem oraz duszeniem się auta. Jak już zgasło to musiało postać kilka minut zanim załapało znowu.

Niestety dostęp do tej kostki jest dość trudny, zwłaszcza, że u mnie spinka była od bloku silnika więc cieżko było ją podważyć. Udało się podgiętym kluczem oczkowym dopiero. Wszystko po wyjęciu filtru paliwa i akumulatora.

Możesz też sprawdzić czujnik położenia wału, ale to chyba mniej prawdopodobne.

PostNapisane: 13 paź 2015, 23:33
przez Haszcz
No własnie to byłby trop. Podłączłes sie kompem czy napiecie sprawdzales? Pamietasz jakie były wartosci?

Bo sie własnie zastawiam czy to reszta niespalonego paliwa powoduje takie cieśninie po takim awaryjnym zgasnieciu/nieudanym odpaleniu(o ile to mozliwe bo sie nie znam:)) czy po prostu czujnik cos sciemnia

PostNapisane: 15 paź 2015, 20:13
przez MaTuS
U mnie był błąd P0089:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02500.html

czujnik dawał duże napięcie, które wskazywało na duże ciśnienie, natomiast takiego nie było.
tutaj napięcia prawidłowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html

Re: Duze ciśnienie na listiwe CR po zgasnieciu

PostNapisane: 10 lis 2015, 11:37
przez Haszcz
No więc medluje się po usunięciu głównej usterki. Przyczyną gaśnięcia była 'wyrobiona' kostka idąca do czujnika cisnienia paliwa. Czujnika świrował ale błedu nie było żadnego. Teraz auto nie gasnie i zawsze odpala. Pozstał mi jeszcze inny problem – sporadycznie szarpanie/nierówna praca silnik na biegu jałowym. Ciezko mi w tej chwili ustalić czy to EGR/dolot czy moze wtryski. Poki co włałem do baku specyfiku na czyszczenie układu paliwowego.

PostNapisane: 10 lis 2015, 21:21
przez MaTuS
Czyli dokładnie to samo co u mnie :)
A z tym szarpaniem, może nadal coś z czujnikiem/wtyczką? Albo filtr paliwa może być do wymiany też.

Re: Duze ciśnienie na listiwe CR po zgasnieciu

PostNapisane: 10 lis 2015, 21:56
przez Haszcz
Wtyczka jest nowa/regenerowana przez mechanika wiec raczej nie (stara wtyczka miala a luźne piny). Czujnik został podmieniony na inna używkę bo stary podczas prac sie rozsypał. Filtr wymieniony pól roku temu. Mechanik mówi ze może to być winna wtrysku. Narazie poradził wlac jak preparat na wtryski. Poki co testuje...