Auto zgasło na dojździe do skrzyzowania i nie odpala wiec staram sie ustalic przyczyne.
Czy normalne jest duze cisnienie na listiwe CR (FRP-Forscan) po takim zgasnieciu/nieudanej próbie odpalania?
Po takiej sytuacji jak włacze sam zapłon to jest w zależnosci od przypadku ok 18000-30000 kpa.
Podczas kręcenia ciśnienie jest niby ok 30000 kpa(auto mimo to nie odpala) potem tak zostaje przez jakis czas, pózniej troche opada. NIeraz naprawde musze wiele razy próbować.
Normalnie jak mi jezdził elgancko i wtedy kulturlanie go zgasiłem to cisnienie po kolejnym właczeniu zapłonu było 680 kpa, a podczas kręcenia rozrusznikiem wzrosło do ok 33000kpa
Tak więc czy normalne jest takie duże ciśnienie na listiwe CR po "samoczynym" zgasnieciu/nieudanej próbie odpalania?
W Forscanie jest parametr FRP który własnie odczytuje, natomiast ktos wie co dokładnie oznacza parameter FP% i jak jest jego zależnosć do FRP?
Duze ciśnienie na listiwe CR po zgasnieciu
Strona 1 z 1
U mnie było podobnie, pomogło rozpięcie i przeczyszczenie kostki od czujnika ciśnienia na listwie CR.
Czujnik podawał błędną wartość napięcia które skutkowało tym, iż komputer wykrywał duże ciśnienie, a tak naprawdę było zbyt małe.
Skutkowało to pracą wtrysków na sucho (stuki) oraz gaśnięciem oraz duszeniem się auta. Jak już zgasło to musiało postać kilka minut zanim załapało znowu.
Niestety dostęp do tej kostki jest dość trudny, zwłaszcza, że u mnie spinka była od bloku silnika więc cieżko było ją podważyć. Udało się podgiętym kluczem oczkowym dopiero. Wszystko po wyjęciu filtru paliwa i akumulatora.
Możesz też sprawdzić czujnik położenia wału, ale to chyba mniej prawdopodobne.
Czujnik podawał błędną wartość napięcia które skutkowało tym, iż komputer wykrywał duże ciśnienie, a tak naprawdę było zbyt małe.
Skutkowało to pracą wtrysków na sucho (stuki) oraz gaśnięciem oraz duszeniem się auta. Jak już zgasło to musiało postać kilka minut zanim załapało znowu.
Niestety dostęp do tej kostki jest dość trudny, zwłaszcza, że u mnie spinka była od bloku silnika więc cieżko było ją podważyć. Udało się podgiętym kluczem oczkowym dopiero. Wszystko po wyjęciu filtru paliwa i akumulatora.
Możesz też sprawdzić czujnik położenia wału, ale to chyba mniej prawdopodobne.
No własnie to byłby trop. Podłączłes sie kompem czy napiecie sprawdzales? Pamietasz jakie były wartosci?
Bo sie własnie zastawiam czy to reszta niespalonego paliwa powoduje takie cieśninie po takim awaryjnym zgasnieciu/nieudanym odpaleniu(o ile to mozliwe bo sie nie znam:)) czy po prostu czujnik cos sciemnia
Bo sie własnie zastawiam czy to reszta niespalonego paliwa powoduje takie cieśninie po takim awaryjnym zgasnieciu/nieudanym odpaleniu(o ile to mozliwe bo sie nie znam:)) czy po prostu czujnik cos sciemnia
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
U mnie był błąd P0089:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02500.html
czujnik dawał duże napięcie, które wskazywało na duże ciśnienie, natomiast takiego nie było.
tutaj napięcia prawidłowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02500.html
czujnik dawał duże napięcie, które wskazywało na duże ciśnienie, natomiast takiego nie było.
tutaj napięcia prawidłowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01300.html
No więc medluje się po usunięciu głównej usterki. Przyczyną gaśnięcia była 'wyrobiona' kostka idąca do czujnika cisnienia paliwa. Czujnika świrował ale błedu nie było żadnego. Teraz auto nie gasnie i zawsze odpala. Pozstał mi jeszcze inny problem – sporadycznie szarpanie/nierówna praca silnik na biegu jałowym. Ciezko mi w tej chwili ustalić czy to EGR/dolot czy moze wtryski. Poki co włałem do baku specyfiku na czyszczenie układu paliwowego.
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Wtyczka jest nowa/regenerowana przez mechanika wiec raczej nie (stara wtyczka miala a luźne piny). Czujnik został podmieniony na inna używkę bo stary podczas prac sie rozsypał. Filtr wymieniony pól roku temu. Mechanik mówi ze może to być winna wtrysku. Narazie poradził wlac jak preparat na wtryski. Poki co testuje...
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości