Strona 1 z 1

Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 19 sie 2015, 23:41
przez Radek9112
Witam,
moje sprzęgło, a raczej 2M dobija końca. Koszt nowego wyrywa z butów, a regeneracja ma różne opinie. Znalazłem natomiast zestaw ze sztywnym kołem zamachowym (w miarę przyzwoitej cenie):

http://www.sprzeglo.com.pl/produkt/Zestaw-sprzegla-ze-sztywnym-kolem-zamachowym-VALEO-835131-id32755/

Co o Tym sądzicie? Czy próbował już ktoś takiej zamiany 2M na sztywne koło?
Proszę o opinie :)

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 20 sie 2015, 00:35
przez Pawel 32
witaj kolego lepiej i taniej by było zregenerować twoje koło znam Gościa którego zachwalają i sam polecam ostatnio dałem 700zł za regeneracje czyli koło .tarcza. docisk zakupujesz jedynie łożysko oporowe podaje linka do Gościa zadzwoń http://www.favore.pl/3692_kolo-kola-dwu ... rskie.html takie jest moje zdanie

Dopisano 20 sie 2015, 00:38:

Na forach też piszą o nim Polecają

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 20 sie 2015, 07:29
przez widmo82
Jak myślicie jaki macie przebieg? Styl jazdy miejski?

PostNapisane: 20 sie 2015, 17:20
przez Radek9112
Pawel 32 napisał(a):witaj kolego lepiej i taniej by było zregenerować twoje koło znam Gościa którego zachwalają i sam polecam ostatnio dałem 700zł za regeneracje czyli koło .tarcza. docisk zakupujesz jedynie łożysko oporowe podaje linka do Gościa zadzwoń http://www.favore.pl/3692_kolo-kola-dwu ... rskie.html takie jest moje zdanie


Cena kusi, tylko czy problem nie powróci? Bo to wiadomo – regeneracja. Planuje nim zrobić jeszcze ok 100tys.km, a słyszałem że nowe koła potrafią tyle nie wytrzymać, a co do regenerowanych to nie wiem.

Sztywne koło jeżeli wszystko jest dobrze dopasowane (parametry i jakość którą oferuje producent), to zapewne będzie to jedyna wymiana i "będzie do końca". Te minimalne większe drgania, które ewentualnie będą na sztywnym kole mnie nie ruszają, ważne aby nie dostała skrzynia, albo nic gorszego się nie działo z silnikiem.

widmo82 napisał(a):Jak myślicie jaki macie przebieg? Styl jazdy miejski?


Przebieg równo 200tys.km, miasto 70/30 trasa.

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 20 sie 2015, 20:38
przez kropek101
Na sztywnym kole cierpi wał korbowy jak i skrzynia biegów no i musiał byś założyć mocniejszą tarczę jeśli chcesz zrobić 100tyś na nim. Poza tym weź pod uwagę że pogorszy się kultura jazdy.
Dziwne że 2M ci pada w tym modelu jest one praktycznie nieśmiertelne.

PostNapisane: 20 sie 2015, 22:15
przez Radek9112
kropek101 napisał(a):Dziwne że 2M ci pada w tym modelu jest one praktycznie nieśmiertelne.


Tzn. to z moich obserwacji wynika, słychać takie metaliczne (przytłumione) stukanie, ciężko się płynnie ruszyć (chociaż zdarza się to dość rzadko), no i dziwne wibracje silnika. Z tego co słuchałem to dobiega to właśnie od strony skrzyni ten dźwięk. Jutro jestem umówiony z mechanikiem i ma ocenić wszystko dokładnie, ale chciałem mu zaproponować wymianę na sztywne koło.

kropek101 napisał(a):Na sztywnym kole cierpi wał korbowy jak i skrzynia biegów no i musiał byś założyć mocniejszą tarczę jeśli chcesz zrobić 100tyś na nim.


A tak z ciekawości – ten komplet co jest fabrycznym zestawem oferowanym do mojego modelu ze sztywnym kołem – myślisz osobiście, że nie wytrzyma 100tys? Bo słyszałem od znajomego, który gdzieś wyczytał (mało wiarygodne, ale jemu wierze), że producent "obiecuje" 250tys na tym zestawie przy właściwym użytkowaniu, także właśnie nie wiem...

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 23 sie 2015, 21:45
przez kropek101
Zestaw wytrzymie pytanie czy wał i skrzynia da radę zebrać na siebie przeciążenia które idą podczas ruszań i hamowania skrzynią te silniki nie są tak żywotne jak kiedyś. Normalnie część siły zmniejsza koło 2M więc musisz się liczyć z konsekwencjami ewentualnego uwalenia wału lub skrzyni. Wszystko zależy od twojego stylu jazdy osobiście nie polecił bym nikomu w tym modelu poprawiać fabryki jeśli chodzi o sprzęgło bo jest ono udane.
Musisz brać pod uwagę 3 kwestie dlaczego siadło:
a) ktoś męczył auto na niskich obrotach
b) cofany licznik i to grubo
c) fabrik feler

PostNapisane: 29 sie 2015, 23:06
przez Radek9112
kropek101 napisał(a):a) ktoś męczył auto na niskich obrotach

Nie wykluczone.

kropek101 napisał(a):b) cofany licznik i to grubo

Jestem pewien, że nie, to auto od znajomego.

kropek101 napisał(a):c) fabrik feler

Nie wykluczone.

Historia jednak rozwinęła się inaczej. Okazało się, że winne były podkładki pod wtryskami.
Wymieniłem je, przy wymianie okazało się, że wtryski były całe w oleju, jakby je ktoś zanurzył w wiadrze z olejem i wyjął i tak wyglądały po wyjęciu z komory. Wyczyszczone wszystko, nowe podkładki i... BOMBA, auto śmiga. Przez 2 dni. Dzisiaj już nie tylko przerywa, nie da się kompletnie ruszyć, ale i kopci jak z kadzidła... 3 tys obr. przy ruszaniu a auto gaśnie jakby się dusiło... normalna jazda, 2.5 tys obr. nagle zaczyna szarpać i dusi się... i od nowa, przejechanie 2km, zajmuje 10 min...

Sam już nie wiem czy to sprzęgło, czy nie i o co temu samochodowi chodzi...

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 30 sie 2015, 12:28
przez kropek101
A EGR może to jego wina ze tak kopci i nie jedzie przede wszystkim odczyt z kompa

PostNapisane: 30 sie 2015, 21:33
przez Dominooo
Radek9112 napisał(a):
Sam już nie wiem czy to sprzęgło, czy nie i o co temu samochodowi chodzi...

To nie są objawy padającego sprzęgła czy dwumasy...
Podstawa: podepnij się pod kompa.

PostNapisane: 31 sie 2015, 13:03
przez Radek9112
kropek101 napisał(a):A EGR może to jego wina ze tak kopci i nie jedzie przede wszystkim odczyt z kompa

Też mi to przeszło przez myśl, ale komputer nic nie pokazuje z EGR.

Dominooo napisał(a):Podstawa: podepnij się pod kompa.

diagnoza komputera:
Nieszczelność w układzie dolotowym (zbyt duże ciśnienie doładowania)

Przejrzany każdy przewód sprawdzone wszystko, intercooler przewody przy przepustnicy i cały dolot. Ani jednej dziurki. A komp dalej sypie tymi błędami. Mechanik twierdzi, że może stać geometria turbiny, czy to możliwe i może dawać takie objawy?

Coś dziwnego dzieje się z tym autem... Od sprzęgła, przez podkładki (wtryski w oleju) po nieszczelność i turbo – rozbieżność diagnozy mechaników dość duża. Nie wiem czy zostawić dalej auto "niech szuka" czy pomyśleć o innym warsztacie...

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 31 sie 2015, 20:38
przez kropek101
Ja bym jeszcze sprawdził ten zawór:
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-tu ... 88420.html
Koledze robiłem auto i też przeładowywał niby działał a jednak po wymianie problem ustał.
Aha szukaj go z tyłu silnika bardziej od strony pasażera

PostNapisane: 1 wrz 2015, 15:23
przez Radek9112
kropek101 napisał(a):Ja bym jeszcze sprawdził ten zawór:
http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-tu ... 88420.html
Koledze robiłem auto i też przeładowywał niby działał a jednak po wymianie problem ustał.
Aha szukaj go z tyłu silnika bardziej od strony pasażera


Strzał w 100 :) potwierdzone, że ten czujnik jest do wymiany :) moje pytanie, czy masz może info, co do nr tej części? Bo nie jestem zwolennikiem używek (jak cena nowej będzie wyrywać z butów to skorzystam z tej opcji), wolałbym poszukać nowego czujnika – na wstępie ;)

I druga sprawa – mam dziurkę w gumie przy przepustnicy:

http://allegro.pl/mazda3-mazda-3-03-08r-1-6-citd-rura-przepustnicy-i5246579288.html

Chciałbym kupić samą tą gumę – czy jest taka możliwość? Bo 90 zł za "kawałek gumy" to trochę dużo jak za używkę, która również nie wiadomo ile pochodzi. Moje pytanie, czy można to dostać jako samą gumę? I czy ma ktoś info co do nr tej części?

Re: Sztywne koło zamachowe zamiast dwumasy

PostNapisane: 1 wrz 2015, 20:45
przez kropek101
Tu masz zawór 179zł

http://www.ford.ewor.pl/towar/8433/zawo ... 49602.html

Guma też się znajdzie tylko musisz poszukać

PostNapisane: 2 wrz 2015, 02:05
przez Radek9112
kropek101 napisał(a):Tu masz zawór 179zł
http://www.ford.ewor.pl/towar/8433/zawo ... 49602.html
Guma też się znajdzie tylko musisz poszukać


Dzięki wielkie ;)