Kody błedów i możliwe przyczyny- zawór EGR

Witam, ostatnio 2 razy zdarzył się następujący problem: Podczas jazdy następuje spadek mocy, ciężko wejść powyżej 3 tys obrotów, brak świecącej kontrolki silnika na desce rozdzielczej, po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można jechać dalej.
Ostatnio zakupiłem interface OBD2, korzystam z programu TORQUE, wyskoczyły następujące błędy:
P1412- zablokowany EGR, z tego co wyczytałem to w pozycji zamkniętej
P2458- regeneracja DPF, mała ilość płynu katalitycznego?
P0490- ponownie EGR
P193B- czujnik położenia pedału gazu
P1936- czujnik położenia pedału sprzęgła
P1935- przełącznik BOO
Z programu OBD Car Doctor:
U0073- błąd komunikacji?
P1934- pomiar prędkości pojazdu
P042F- EGR zablokowany zamknięty
P0500- problem z pomiarem prędkości pojazdu
Czemu dwa różne programy pokazują różne błędy?
Mam instrukcję z kodami błędów, ale może ktoś się spotkał z taką mieszanką wcześniej (podobny temat: viewtopic.php?t=77869)
Miałem wymienianą lewą tylną piastę, możliwe że nie zrobili wszystkiego co należy, stąd błąd dotyczący pomiaru prędkości pojazdu i ABS?
EGR czyściłem rok temu, chciałem to zrobić ponownie, ale jedna z główek długich śrub się obrobiła, muszę jakoś nią się zająć.
Może kwestia elektryki, styki gdzieś zwierają, stąd takie błędy dotyczące położenia pedałów?
Znajomy polecił mi mazvagtech w mysłowicach, jako ludzi ogarniętych, natknąłem się na nich też na forum, ale chciałbym mieć pojęcie, co to może być z Waszego doświadczenia.
Ostatnio zakupiłem interface OBD2, korzystam z programu TORQUE, wyskoczyły następujące błędy:
P1412- zablokowany EGR, z tego co wyczytałem to w pozycji zamkniętej
P2458- regeneracja DPF, mała ilość płynu katalitycznego?
P0490- ponownie EGR
P193B- czujnik położenia pedału gazu
P1936- czujnik położenia pedału sprzęgła
P1935- przełącznik BOO
Z programu OBD Car Doctor:
U0073- błąd komunikacji?
P1934- pomiar prędkości pojazdu
P042F- EGR zablokowany zamknięty
P0500- problem z pomiarem prędkości pojazdu
Czemu dwa różne programy pokazują różne błędy?
Mam instrukcję z kodami błędów, ale może ktoś się spotkał z taką mieszanką wcześniej (podobny temat: viewtopic.php?t=77869)
Miałem wymienianą lewą tylną piastę, możliwe że nie zrobili wszystkiego co należy, stąd błąd dotyczący pomiaru prędkości pojazdu i ABS?
EGR czyściłem rok temu, chciałem to zrobić ponownie, ale jedna z główek długich śrub się obrobiła, muszę jakoś nią się zająć.
Może kwestia elektryki, styki gdzieś zwierają, stąd takie błędy dotyczące położenia pedałów?
Znajomy polecił mi mazvagtech w mysłowicach, jako ludzi ogarniętych, natknąłem się na nich też na forum, ale chciałbym mieć pojęcie, co to może być z Waszego doświadczenia.