Wymiana uszkodzonego silnika – potrzebna pomoc

Witam wszystkich!
Spotkało mnie ogromne nieszczęście ponieważ zostałem zmuszony do wymiany silnika. Szczerze powiedziawszy nie mam zupełnie pojęcia jak doszło do tak poważnej awarii ze względu na fakt, że to nie ja jechałem swoim samochodem w chwili, gdy uległ uszkodzeniu (nie było mnie wtedy w Polsce).
Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CDTI 109 KM. Silnik wyciągnąłem i okazało się, że turbosprężarka pękła, zassała olej i silnik się zatarł do tego stopnia, że remont nie wchodzi w grę.
Silnik został oznaczony jako G8DA czyli jak przypuszczam nie jest oryginalny tj. fabryczny?
Co zrobić w takiej sytuacji? Szukać oryginalnego silnika Y6 czy skoncentrować się na tym o symbolu G8DA?
Proszę o pomoc i merytoryczną dyskusję bo przyznam, że ciężko ugryźć mi ten temat. Może ktoś miał podobne doświadczenia i również wymieniał silnik.
Spotkało mnie ogromne nieszczęście ponieważ zostałem zmuszony do wymiany silnika. Szczerze powiedziawszy nie mam zupełnie pojęcia jak doszło do tak poważnej awarii ze względu na fakt, że to nie ja jechałem swoim samochodem w chwili, gdy uległ uszkodzeniu (nie było mnie wtedy w Polsce).
Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CDTI 109 KM. Silnik wyciągnąłem i okazało się, że turbosprężarka pękła, zassała olej i silnik się zatarł do tego stopnia, że remont nie wchodzi w grę.
Silnik został oznaczony jako G8DA czyli jak przypuszczam nie jest oryginalny tj. fabryczny?
Co zrobić w takiej sytuacji? Szukać oryginalnego silnika Y6 czy skoncentrować się na tym o symbolu G8DA?
Proszę o pomoc i merytoryczną dyskusję bo przyznam, że ciężko ugryźć mi ten temat. Może ktoś miał podobne doświadczenia i również wymieniał silnik.