Wymiana uszkodzonego silnika – potrzebna pomoc

Postprzez LiuKhongSum » 12 maja 2015, 19:11

Witam wszystkich!

Spotkało mnie ogromne nieszczęście ponieważ zostałem zmuszony do wymiany silnika. Szczerze powiedziawszy nie mam zupełnie pojęcia jak doszło do tak poważnej awarii ze względu na fakt, że to nie ja jechałem swoim samochodem w chwili, gdy uległ uszkodzeniu (nie było mnie wtedy w Polsce).

Posiadam Mazdę 3 BK 1.6 CDTI 109 KM. Silnik wyciągnąłem i okazało się, że turbosprężarka pękła, zassała olej i silnik się zatarł do tego stopnia, że remont nie wchodzi w grę.

Silnik został oznaczony jako G8DA czyli jak przypuszczam nie jest oryginalny tj. fabryczny?

Co zrobić w takiej sytuacji? Szukać oryginalnego silnika Y6 czy skoncentrować się na tym o symbolu G8DA?

Proszę o pomoc i merytoryczną dyskusję bo przyznam, że ciężko ugryźć mi ten temat. Może ktoś miał podobne doświadczenia i również wymieniał silnik.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 22:59
Posty: 4
Skąd: Brzeg
Auto: M3 BK 1.6 CDTI 2005

Postprzez kropek101 » 12 maja 2015, 19:56

Był ktoś kilka miesięcy do tyłu zakupił pewniaka polecanego przez znajomego w aucie pękł wał korbowy i rozwaliło silnik, skrzynię. okazało się że auto grubo cofane. Musiał byś poszukać na forum tematu i do niego podbić na pewno musiał wstawiać.

Z Mojej str. wypowiem się tak szroty są pełne tych aut i silników. poszukać możesz od volvo, citroen, peugeot, i oczywiście ford najbardziej pasowny.
Najlepiej o tych samych oznaczeniach, Jeśli będziesz szukał prosto od mazdy sprawa prostsza musisz tylko patrzeć czy auto jest przed czy po lifcie różnica czy ma filtr cząstek stałych czy nie. Często można kupić silnik bez osprzętu sam słupek dostaniesz za 600-700zł a resztę gratów z twojego.

Jest jeszcze opcja że np. znajdziesz tak ja kiedyś brałem z jednego auta rozrusznik, przepływomierz facet zaprowadził mnie pod całe auto jeszcze nie rozebrali go na szrocie przy mnie odpalił silnik więc nie było mowy że biorę coś zepsutego. To już naprawdę była by bajka z takim silnikiem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez LiuKhongSum » 13 maja 2015, 23:13

Przeglądałem forum przez wiele godzin zanim stworzyłem nowy wątek i nie odnalazłem tematu, o którym wspominasz. W każdym bądź razie dzięki za odpowiedź.

Orientujesz się może czy silnik z anglika będzie pasować bez przeróbek do standardowej wersji?

Pytam ponieważ myślę nad zakupem uszkodzonego samochodu w celu podebrania kilku części.
Początkujący
 
Od: 22 sty 2012, 22:59
Posty: 4
Skąd: Brzeg
Auto: M3 BK 1.6 CDTI 2005

Postprzez kropek101 » 14 maja 2015, 17:50

W anglikach jak się nie mylę to jest tylko różnica w układzie kierowniczym i umiejscowieniu osprzętu
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323