brak mocy

Postprzez AbrOla » 1 mar 2015, 23:55

witam!
jechałam w piątek w dłuższą trasę i nagle moja mazda straciła moc :( przestraszyłam się, że to coś z silnikiem ale nie zapaliła się żadna kontrolka... po usunięciu błędu poprzez aplikację w telefonie problem na chwile ustał, ale niestety po ok 30 – 40 km ponownie się pojawił i niestety nie pokazywały się też błędy komputera... zrobiłam sobie postój ok 10 minutowy i po odpaleniu było wszystko ok, ale po kilkudziesięciu kilometrach znowu nie miała siły :(... dzisiaj ponownie jechałam dłuższy dystans i ten sam problem... zatankowałam do pełna i dolałam jakiegoś specyfiku do diesla ale niestety nawet po wyjechaniu połowy zbiornika nic nie pomogło :(
czy to oznaka zepsutej turbiny?
pomóżcie kobiecie w opałach ;P
AbrOla
 

Postprzez akostarek » 2 mar 2015, 00:10

1. Stracila moc = max 3000 obrotów ?
2. znasz może nr błędu ?
3. objawy nastąpiły po przejechaniu jakiejś większej nierówności ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez AbrOla » 2 mar 2015, 14:45

dokladnie 3000 obrotów i koniec
nie pamietam jaki nr blędu, ale nie był on opisany... cos z P... ale nie pamietam :(
do samego końca drogi nie miała mocy
ale dzisiaj rano ja odpalilam i jakby nic jej nigdy nie bylo
olej ok
zapalila sie tylko na chwilke kontrolka "silnik" ale to pewnie po tym płynie do diesla bo on mial chyba czyscic uklad paliwowy i po usunieciu bledu juz sie nie zapalil.
w krótkie trasy nie ma problemu ale niestety jak jade gdzies daleko to brakuje mi cierpliwosci do tego auta :(
AbrOla
 

Postprzez widmo82 » 2 mar 2015, 15:05

Jeśli nie zadbałeś o to by zapisać kod błędu to po co się zabierasz za coś o czym nie masz pojęcia? Jak tu pomóc?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez francesco_franco » 2 mar 2015, 15:37

Procedura postępowania przy tej usterce jest taka. :)
1. Przeszukaj forum. <nauka>
2. Jak nie znajdziesz nic, co Cię naprowadzi, jedź do dobrego mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Dominooo » 2 mar 2015, 17:28

A jak nie masz dobrego mechanika.... to jesteś w czarnej pupie i jeździsz z problemem, tak jak ja... ;)

Kod błędu na początek potrzebny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez MaTuS » 2 mar 2015, 19:05

Ja miałem podobnie, w trasie gubił moc nieregularnie i wchodził wtedy w tryb awaryjny. Po zgaszeniu, odczekaniu minuty działał ponownie jak nowy.

Problemem okazał się zawieszający się elektrozawór sterujący turbiną.
Błąd jaki wtedy występował: P0234 – przeładowanie turbiny parametr A

Wymiana wyeliminowała problem.
viewtopic.php?f=469&t=176731

Pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez DarkClouds » 6 mar 2015, 14:20

Moja traciła moc i szkła tylko do 3k obrotów i bez turbiny, nie wyrzucali check engine za to sypało błędami od egr, błędy też były na P....

Wysłane z mojego MIST przy użyciu Tapatalka
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:32
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2004 1,6 Diesel 109KM

Postprzez waciach » 6 mar 2015, 15:16

Słynny tryb awaryjny... Chyba każdy z Y6 spotkał się z tym problemem... Niestety nasz model ma to do siebie że zazwyczaj wrzuca ten tryb bez specjalnego afiszowania się tym faktem (check engine).
Mi na przykład nieszczelny wydech powodował spadek ciśnienia na dolocie i taki o to efekt (logi mogą naprowadzić ale przyczyn też może być kilka) ale niestety po naprawie okazało się że regenerowane turbo też troche puszcza spaliny i jak się mocno depnie to wiadomo co się dzieje <płacze>

Ciekawostka jaką odkryłem podczas prawie rocznej jazdy z ciągle uruchamiającym się trybem jest taka że są 3 poziomy (przynajmniej ja tyle odkryłem).
1 – max 140 i auto dobrze się zbiera, da się spoko jechać, w mieście prawie nie do odczucia
2 – max 120 , troche słabiej niż 1
3 – max 80 i tutaj jest tragedia, auto prawie w ogóle nie chce się rozpędzać powyżej 2 biegu, znikoma reakcja na pedał gazu
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Majkel_27 » 9 mar 2015, 17:00

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 15:13
Posty: 31 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GH 2.0 [2010]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323