Strona 1 z 1

Czyszczenie przepustnicy i EGR – pytania

PostNapisane: 13 gru 2014, 15:10
przez Kingsss
Witam wszystkich.
Przymierzam się przed świętami do wyczyszczenia przepustnicy (przy gaszeniu strasznie rzuca silnikiem i mechanik stwierdził problem z klapą gaszącą – trzeba ją przeczyścić) i EGR – jeszcze nigdy nie był ruszany, a auto ma już 196tys. i wypadałoby tam zajrzeć.

Na forum znalazłem fotorelacje z tych napraw ale niestety mam auto poliftingowe i wygląda to trochę inaczej.

Przepustnica moja wygląda tak:
Obrazek

Znalazłem wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=127553 jak wyczyścić przepustnicę, ale tu mam pytanie: Czy na podstawie tej relacji uda się zrobić to z moją przepustnicą? Czy podczas pracy napotkam jakieś problemy?

I sprawa druga EGR. Mój wygląda następująco (miałem FAP – wycięty 5 lat temu):
Obrazek
Obrazek

Znalazłem wątek jak wyczyścić EGR: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=91&t=60815 i pytanie co zrobić u mnie z tym zbiorniczkiem? Jest jakby połączony z EGR jakąś opaską zaklepaną chyba na stałe? I jak się w ogóle do tego zabrać? Czy w środku będą jakieś "płyny"? Bo domyślam się, że ma to związek z tym że auto miało FAP i dlatego nie ma tu zwykłej "rury" jak w linku wyżej.

Macie jakieś sugestie? I czy jest to skompilowana sprawa z tym EGR? Mechanikiem nie jestem, ale filtry, olej i klocki zmieniłem więc chyba źle ze mną nie jest :D

Każda porada będzie dla mnie bezcenna! Pozdrawiam.

PostNapisane: 15 gru 2014, 15:51
przez uszol90
Witaj,
Przepustnice masz troszkę inną bo z bypass'em, ale czyści się ją tak samo... tylko rozbierania troszkę więcej.
EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma, te opaskę o którą pytałeś można zdemontować podważając ja pod tym garbem (zaznaczono na zielono u Ciebie) potem możną ją założyć ponownie, ja do tego używam obcęgi. Żeby wymontować EGR'a musisz jeszcze odkręcić dwie śrubki na klucz 10 z tego co pamiętam.
Pozdrawiam

PostNapisane: 16 gru 2014, 13:24
przez Kingsss
A takie pytanie jeszcze – czy ten zbiorniczek przed EGR i rurę która idzie do góry silnika też czyścić? A jeżeli tak to czym najlepiej to zrobić? Wystarczy benzyna/ropa? Czy trzeba jakiś specyfik do tego?

PostNapisane: 16 gru 2014, 14:49
przez uszol90
Ta rura to chłodnica spalin, czy ją czyścić ? hm chyba nie ma potrzeby, sprawdzić możesz ale jej czyszczenie nic nie da ;)

Re: Czyszczenie przepustnicy i EGR – pytania

PostNapisane: 11 sty 2015, 18:50
przez bercikz
uszol90 napisał(a):EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma

Płyny są. Z opaskami delikatnie, żeby się nie zdeformowały. Ja profilaktycznie czyściłem EGR i teraz nie mam mocy. Zaciski nowe, wszystko poskręcane jak należy. Jak działa to zostaw.

PostNapisane: 12 sty 2015, 01:27
przez marmicost
bercikz napisał(a):
uszol90 napisał(a):EGR w obu modelach jest taki sam, FAP tu nie ma nic do rzeczy – żadnych płynów tam nie ma

Płyny są. Z opaskami delikatnie, żeby się nie zdeformowały. Ja profilaktycznie czyściłem EGR i teraz nie mam mocy. Zaciski nowe, wszystko poskręcane jak należy. Jak działa to zostaw.

miałem identyczny problem, winny był błąd który się zapisał i samochód przez to zmodyfikował sobie tak sterowanie silnikiem że auto zrobiło się mułowate i było z 80% mocy. wykasowani błedów wyleczyło, więc może i u Ciebie tak moze być. check moze sie nie swiec a bład moze byc. Do dobrego kompa sie podlacz bo badziew w jednej z firm ktora wycina fap nie wiział, dobrze ze nie dalem sie namowic im ze to to:)

Re: Czyszczenie przepustnicy i EGR – pytania

PostNapisane: 12 sty 2015, 11:26
przez bercikz
U mnie jest tak słabo, że nie ma sensu się wpychać na lewy pas, bo byle Corsa 1.0 bierze mnie. Turbo wogóle mi nie generuje mocy,po dłuższej jeździe wypluwa P0299(zbyt małe ciśnienie doładowania) i potrafi zabić FAP po 20km. Przy 3K RPM zimny silnik ma probem 'dobić' do 4K. Dobija do 3.5K –>3K->3.5K->3K->4K/5K/6K. Na rozgrzanym nie ma już skoku obrotów.