Strona 1 z 2

Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 11:11
przez mglisty
Cześć,

No i Mazdę po 2 miesiącach szlag trafił. Na trasie coś mocno szarpło, zdechło, od razu się zatrzymałem i hol do serwisu. Okazało się że pękł wał korbowy, zniszczył blok silnika i skrzynię biegów. Ogólnie sajgon, silnik i skrzynia do wymiany.

Pytanie mam takie: czy ktoś słyszał o podobnym przypadku? Próbuję wstąpić na drogę odzyskania kasy od komisu poprzez rękojmię na wadę ukrytą. Przebieg to niecałe 200.000km. Pytanie teraz czy "ten typ tak ma" i się zdarza – choć ja nic takiego nie znalazłem – czy to jest kurde niemożliwe by zwykły nieobciążony silnik tak po prostu strzelił na trasie...

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 11:32
przez smile
1. Rzeczoznawca musiał by ocenić przebieg a nie polegać na liczniku, który jest np. przekręcony.
2. Silnik należy rozebrać w drobny mak i dokładnie każdy element obejrzeć.
3. Wał nie pęka tak sam z siebie.............

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 11:38
przez kropek101
Jesteś chyba pierwszy na forum. Nie przypominam sobie aby ktokolwiek pisał o takim problemie.
Raczej pęknięty wał to wada fabryczna elementu lub zbyt mocna eksploatacja silnika i wątpię że uznają ci to jako wadę ukrytą. A silnik musiał by być rozbierany w obecności rzeczoznawcy ogólnie trudny temat.

Dopisano 11 lis 2014, 11:42:

Smile dobrze pisze jedynie co to chyba można by było się uczepić tematu licznika że mogł być mocno kręcony i nadmiernie wyeksploatowany. Ale tak jak piszemy wszystko opiera się o temat rzeczoznawcy kupę kasy i sąd

PostNapisane: 11 lis 2014, 12:17
przez mglisty
Dobra, spróbuję jeszcze od serwisu wydębić przebieg ze sterownika silnika, a nie z licznika. Nie mam niestety żadnego info o przeszłości auta z czasów gdy jeszcze po niemieckiej stronie granicy drogi zwiedzał. Oby coś w sterowniku było o co mogę się oprzeć...

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 12:39
przez smile
Nic tam nie będzie. Daj lepiej nr VIN.

PostNapisane: 11 lis 2014, 12:48
przez mglisty
VIN to JMZBK14Y261360953. Mam dostęp tylko do polskiej dokumentacji, nic ciekawego tam nie ma.

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 14:19
przez smile
Człowieku, auto w 2011 w listopadzie miało 274599 km!! Rocznie robiło 40-60 tyś km!!
Gdzie miałeś oczy jak je kupowałeś?!

Bierz dowód rejestracyjny, zapierdzielaj do najbliższego ASO po wydruk z przeglądów ( z DSR ), potem prawnik/policja i do handlarza, skąd je kupiłeś!!

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 14:39
przez mglisty
Auto mi naraił znajomy, mówił że dobry deal... I miej tutaj znajomych. Dzięki wielkie za info, jakbyś był w Łodzi masz flaszkę!

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 14:52
przez talk_about85
Obecny realny przebieg moze byc kolo 450 tys. km. To jest paranoja co sie wyprawia ale gdyby bylo inne prawo a nie to co mamy to pewnie byloby inaczej. Z ktorego roku jest ten samochod ze ma wpisy elektroniczne? Poprzedni wlasciciel musial je chyba przeniesc na wlasne zyczenie. Znajomi znajomymi ale to auto nie bylo sprawdzane przed kupnem?

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 15:01
przez kropek101
Mało ważne kto ci je załatwił masz umowę od kogo je kupiłeś nie poinformowali cie o przebiegu auta więc potwierdź przebieg i za pupę... osobę od której kupiłeś

PostNapisane: 11 lis 2014, 15:36
przez mglisty
Ok, a gdzie najlepiej przebieg potwierdzić? Obecnie jest w ASO Kia (bo tam przed salonem była awaria), dadzą radę? Jak było grzebane w sterowniku silnika to skąd dostać te potwierdzenie z którego wzieliście te dane o 275.000km?

Dopisano 11 lis 2014, 15:43:

Ja je tylko sprawdzałem po polskim VINie, i nic nie znalazłem. Tam ma przy rejestracji 185.000km.

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 11 lis 2014, 16:33
przez smile
cierpliwości mi nie starcza już... jak po polskim VINie?! Wyszukaj na forum co to jest DSR...........................................................................................
Jeśli masz Kia to idz do Kia, jeśli masz MAZDĘ to idz do ASO Mazda!! W sterowniku gów...o znajdziesz.

PostNapisane: 14 lis 2014, 12:54
przez mglisty
Przepraszam że pytam po raz, kolejny, ale to pytanie od mojego prawnika: w sterowniku na pewno nie ma żadnych danych na temat przebiegu? Jest tylko to co na obecnie przekręconym liczniku?

PostNapisane: 14 lis 2014, 13:48
przez bieski
mglisty napisał(a):Jest tylko to co na obecnie przekręconym liczniku?

Masz Vin idziesz z tym Vinem do ASO w polsce. Zabierasz też dowód samochodu. Prosisz o wydruk DSR i masz wszystkie przeglądy auta. Po co ci jeszcze jakiś przebieg ze sterownika?

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 14 lis 2014, 18:13
przez mglisty
Dla mnie zbędny, prawnik co się tym zajmuje mówi że jakby facet był uparty i musiałbym iść z tym do sądu to sąd woli "twarde dowody".

Przeglądy mam, wyjaśniłem mu co i jak, powinno wystarczyć.

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 14 lis 2014, 19:43
przez smile
W Mazdach w sterownikach silnika nie ma informacji o przebiegu. W niektórych markach przebieg zapisany jest w kilku miejscach ale nie w Mazdach!! Zresztą jak by był zapisany, to pewnie też by był przekręcony :]
Idź do ASO i poproś o wydruk historii z DSR... nie wiele rozumiesz... więc wytłumaczę łopatologicznie.
1. Znajdź najbliższe ASO Mazda, udaj się tam z dowodem rejestracyjnym i dowodem osobistym.
2. Wejdź, znajdź biurko Doradcy Serwisowego i powiedz
"Poproszę na podstawie nr VIN z mojego dowodu rejestracyjnego wydruk historii przeglądów z DSR"
3. Uśmiechnij się, podziękuj i idź do prawnika.

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 14 lis 2014, 21:37
przez talk_about85
Czy trzeba prosic aby zalozyciel tematu mogl odpowiedziec na pytania ktore zadalem?

PostNapisane: 14 lis 2014, 22:42
przez bieski
A co ci darzą odpowiedzi.
PS. Założyciel nie ma wydruku DSR, nawet nie wie co tam jest.

Zresztą smile mógł sprawdzic przebieg w gwarancjach, a to cos innego niz DSR

Re: Pęknięty wał korbowy

PostNapisane: 14 lis 2014, 22:59
przez smile
Są wpisy i w DSR i w gwarancji.

PostNapisane: 14 lis 2014, 23:15
przez akostarek
talk_about85: styczeń 2006

Wpisy w DSR to chyba Twoja jedyna szansa na wykaraskanie się z tego syfu, w serwisach w których dokonywano przeglądów pewnie maja jakiś dodatkowy papierek na to, wystarczy podzwonić i popytać.