Y6 brak mocy na niskich obrotach – duża turbodziura

Postprzez Mateusz L » 27 sty 2015, 13:56

Jeśli ciśnienia są w porządku to pewnie jest ok :) Ciekawi mnie ta woda w IC. Olej jest w pewnych ilościach normalny, ale woda? Nie dymi na biało za mocno? Płynu nie ubywa? Wyjmowałeś EGR, a chłodnica EGR jest ok? I kolejne pytanie z gatunku głupich...czy jesteś pewien, że to silnikowi brakuje mocy, a nie np. stanęły klocki w prowadnicy, albo dźwigienka ręcznego nie odbija? Mazda zawsze miała z ręcznym, zwłaszcza 626, ale że 3 to Focus, a w Focusie siedzi chyba to samo g... co w 307, czyt. podobne jak w Golfie, Octavii i większości europejskich aut dla ludu, to wcale by mnie to nie zdziwiło. Chyba każdy znany mi użytkownik Octavii miał się z tylnymi zaciskami, a u mnie jakiś cep założył jedną linkę od hatchbacka (dłuższa o 20 cm) przez co ręczny brał na jedno koło i się drugie wzięło zapiekło, ale, że nie mam czasu rozbierać, to powoli się chyba rozrusza. Nie mniej jednak po zaciągnięciu ręcznego, musiałem czasem stuknąć w dźwigienkę, bo auto przy ruszaniu chciało gasnąć i sprawiało wrażenie, jakby...brakło mu na dole mocy. Najlepiej do weryfikacji zdjąć koło i pokręcić za piastę, bo jeśli czuć wyraźny opór na samym kole, to piastę trzeba zapewne obracać...łomem.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

PostTen post został usunięty przez marmicost 27 sty 2015, 15:11.

Postprzez marmicost » 27 sty 2015, 15:12

Nie ma głupich pytan, jest głupia sytuacja wieć naprawdę chetnie usłyszę każdy pomysł. Kola są ok, nawet patrzyłem rozmiar czy jest ok.
Co do IC woda jest możliwa, przy tych temperaturach, szczególnie że ma mały przedmuch bo nie osiąga całej mocy (nie przedmuchuje porządnie intercolera). Ponadto co 200 km regeneruje sie fap i zamyka obieg ic a włącza bezpośredni wlot ciepłego powietrza z turbo do dolotu. Jak sie często to dzieje to może sie skraplać para wodna. Później jak sie trochę skropli a auto dobrze by z mocy korzystało to powietrze wygenerowane przez turbo przedmuchało by IC. Ale jesli auto nie korzysta z takiej mocy (nie przerabia jej) to wody mam więcej. Takie wnioski tej wody. Jak jest pomysł inny to śmiało. Naprawdę nie ma co się krepować.

Nie dymi w ogóle, płynu nie ubywa. z turbo wyjście jest suche, woda pojawia się za iC.
Chłodnia/nagrzewnica przy zaworze egr jest ok. Zaobserwowałem że mam czasem jakby strzał ok 2500... 2700 obr.min. Pik mocy jakby do ok 3200. Pozniej mam 3200 do 3400 taką mała dziurę.
Jaka na 4 biegu ewidentnie auto na chwile opada z sił, później znów jakby coś tam jeszcze mu miało.

Wygląda to na geometrie, a ta sprawdzona... Logi tez nie pokazują jej spadku w tym zakresie.
Ponadto nie jest to zawsze.

Nie wiem czy nie pojade na hamownie teraz zeby zobaczyć wykres i charakterystykę...

Macie moze logi swoich sprawnych aut? <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 08:50
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 2006 rok lift,
1,6 diesel 109KM. 151 tyś km.
(fap, egr etc. On Board)

Postprzez szczotkadokibla » 28 sty 2015, 21:15

Miałbyś możliwość podmiany turbo? Może coś przeoczyli, bladź. W poniedziałek mógłbym Ci zrobić logi z mojej – wcześniej niestety wyjeżdżam służbowo i auto będzie stać pod domem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez marmicost » 28 sty 2015, 21:32

Ale byłoby super. Nie pozostaje mi nic innego jak porównanie logow.
Najlepiej od 60---> ile sie da. Zobaczyłbym przyspieszenie od 60-100 i pozniej tez bym jeszcze porównał zakres pow 3200--->
Dzisiaj mi przyszło do głowy ze nie powiedziałem wam ze w pierwszych kilkunastu minutach kiedy jest zupełnie zimna rano mam bardzo mało mocy dopiero ok 2000 one robi. I stopniowo jak zaczyna sie nagrzewać tak jest niz ok po chwili.

Bede bardzo wdzięczny bo nawet juz "nowi" mechanicy mówia mi dziekuje. Bo nie wiedza. Tylko logi teraz.


Dzięki wielkie. Naprawde

Co do danych to jak najwiecej w sumie bo i ciśnienie na pompie tez sie przyda i ...etc;). Bede porównywał. Forscan?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 08:50
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 2006 rok lift,
1,6 diesel 109KM. 151 tyś km.
(fap, egr etc. On Board)

Postprzez szczotkadokibla » 30 sty 2015, 23:02

Słuchaj, wróciłem wcześniej i w sumie jutro mógłbym się za to zabrać. Forscanem byś chciał? To będzie mój debiut, ale mam nadzieję wszystko poogarniać – jakby co to na priv się będę odzywał po porady :) Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 16:14
Posty: 148 (11/2)
Skąd: Wrocław/Białystok
Auto: Mazda 3 BL
2010r.
2.2 185KM
MZR-CD
Mazda 323 GTX
1988r.
1.6Turbo 16V 150KM

Postprzez uszol90 » 3 mar 2015, 19:00

logi zróbcie na trzecim biegu, od 1500 (gaz w podłogę) do odcinki.... na nagrzanym silniku oczywiście;)
zaloguj :
-obroty
-cicnienie cr
-ciśnienie doładowania: zadane i rządane
-sterowanie vt
-przepływomierz
mysle ze to chyba wystarczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez marmicost » 6 mar 2015, 20:56

uszol90 napisał(a):logi zróbcie na trzecim biegu, od 1500 (gaz w podłogę) do odcinki.... na nagrzanym silniku oczywiście;)
zaloguj :
-obroty
-cicnienie cr
-ciśnienie doładowania: zadane i rządane
-sterowanie vt
-przepływomierz
mysle ze to chyba wystarczy

a czemu tak akurat? myslalem raczej odcinku od 60 do 100 km/h na 4 biegu...
w ogóle moja jak jest zimna to jest cholernie słaba, czasem aż zgaśnie jak ruszam, boję sie aż sprawdzić ciśnienie.... ;( bo to jedyna akcja ktorej nie robiłem, ale chyba wtedy nie było by lepszych momentów co?
bo momentami jest ok i do tej 100 rozpedza sie w 9,5 sek... bylo juz tak...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lis 2014, 08:50
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BK, 2006 rok lift,
1,6 diesel 109KM. 151 tyś km.
(fap, egr etc. On Board)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323