Strona 1 z 2

Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 20 paź 2014, 23:42
przez bercikz
Cześć,

Widziałem w sieci film, jak gościu podpina BMW pod komputer, i uruchamia wypalanie na zawołanie. Oczywiście warunek to prędkość większa niż 60km/h i chyba obroty powyżej 2000. Czy w Mazda też istnieje coś takiego ?

Re: Komputerowe wypalanie DPF

PostNapisane: 21 paź 2014, 14:38
przez kugler
W mazdach też jest to możliwe. Ja miałem przeprowadzaną taką procedurę. Obroty chyba powyżej 3 tys. max obciążenie czyli klima, ogrzewanie szyby itp i tak przez kilka minut.

Re: Komputerowe wypalanie DPF

PostNapisane: 21 paź 2014, 20:03
przez kuchcik78
I jak pomogło to wypalanie,jakieś widoczne efekty coś się zmieniło na plus.Pozdrawiam.

PostNapisane: 21 paź 2014, 20:17
przez smile
kugler napisał(a):Ja miałem przeprowadzaną taką procedurę. Obroty chyba powyżej 3 tys. max obciążenie czyli klima, ogrzewanie szyby itp i tak przez kilka minut.

Ja jeszcze o takiej procedurze nie słyszałem w Mazdach... chyba jakaś chałupnicza metoda nic nie przynosząca... no chyba że coś złego.

Re: Komputerowe wypalanie DPF

PostNapisane: 21 paź 2014, 21:58
przez widmo82
W mokrym filtrze cząstek stałych występujących w naszych mazdach (FAP) niestety tego się nie praktykuje. Z tego co się orientuję to przeprowadza się takie wypalanie w suchym filtrze (DPF)

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 21 paź 2014, 22:05
przez smile
Kolega w pierwszym poście pisze o wypalaniu uruchamianym komputerem podczas jazdy samochodem. Takie coś się praktykuje w BMW i Mercedesie. Podczas jazdy wymusza się wypalenie i obserwuje przebieg ( oczywiście jeden jeździ, drugi obserwuje parametry ). W Mazdzie czegoś takiego się nie robi.

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 21 paź 2014, 22:35
przez widmo82
smile ponad tok temu w ASO w Wawie na Liwskiej mijałem sie z kierowcą, który był zły, że znów musi zajechać do ASO na przepalanie – mial blachy ze szczecina a przyjechał 6tką.

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 22 paź 2014, 08:35
przez kugler
Faktycznie procedura nic nie dała, przynajmniej widocznych efektów. Być może miałem już FAP-a tak zapchanego. Później już się nie bawiłem i wywaliłem to ustrojstwo i auto zaczęło normalnie jeździć i normalnie palić :)

PostNapisane: 22 paź 2014, 10:45
przez marlad
kugler napisał(a):Faktycznie procedura nic nie dała, przynajmniej widocznych efektów. Być może miałem już FAP-a tak zapchanego. Później już się nie bawiłem i wywaliłem to ustrojstwo i auto zaczęło normalnie jeździć i normalnie palić :)


Za "życia " filtra cząstek stałych dopalanie zaleca się robić nie więcej niz 2-3 razy ,ze względu na bezpieczeństwo i trwałość mechaniczną filtra . Pamietajmy ,że taka procedura męczy silnik i podzespoły
Zauważylismy ,że duża część tego typu wymuszonych wypaleń kończy się powtórnym powrotem do warsztatu na usunięcie problemu z filtrem .

PostNapisane: 22 paź 2014, 20:41
przez smile
widmo82 napisał(a):smile ponad tok temu w ASO w Wawie na Liwskiej mijałem sie z kierowcą, który był zły, że znów musi zajechać do ASO na przepalanie – mial blachy ze szczecina a przyjechał 6tką.

Jakoś nie widzę związku ze sprawą... wypalanie filtra to nie tragedia a konieczność. A zapychanie bierze się z nieprawidłowości w procesach zachodzących w silniku.

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 6 lis 2014, 16:08
przez kuchcik78
Witam,ja u siebie usunąłem fap i skończyły się wszystkie problemy,auto śmiga jak szalone a co spalania to na kompie spadło o 1litr/100km. Jak pojeżdzę to dam znać jak to realnie wychodzi. Pozdrawiam

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 6 lis 2014, 23:18
przez widmo82
1l mniej w stusunku do spalania sprzed problemow kiedy czesciej probowal wypalac sie FAP czy tez do stanu sprzed problemow? Bo jesli sprzed to teraz w miescie pali Ci max 6l a w trasie 4?:D

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 6 lis 2014, 23:30
przez kuchcik78
Mniej w stosunku do tego kiedy miałem problemy z fap,taki juz kupiłem i nie wiem jak było wcześniej.

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 9 lis 2014, 22:50
przez janek001
potwierdzam , po usunięciu dpfa auto pali mniej i jest żywsze

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 9 lis 2014, 23:08
przez kuchcik78
Miales dpf czy fap?.Ja mam ten sam rocznik i mialem fap-a. U mnie tak jak pisałem auto odżyło,wentylator się nie włącza,silnik pracuje ciszej ogólnie same zalety

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 9 lis 2014, 23:33
przez janek001
dpf i fap to samo tylko nazwy z innych rynków

PostNapisane: 13 lis 2014, 18:47
przez uszol90
DPF a FAP to nie to samo.
FAP to rodzaj mokrego filtra, żeby działał poprawnie potrzebny jest dodatek np. eolys.
przy DPF'ie nie potrzeba dodatku.

PostNapisane: 30 lis 2014, 10:12
przez bercikz
Co do FAP to jestem nastawiony dość sceptycznie, ale jak czytam jakie ludzie mają problemy po ich usunięciu (soft oraz emulator po przebiegu 500km) to stwierdziłem go na razie nie usuwać, tylko zobaczyć jak się zachowuje całość jeśli się go oleje (brak płynu do wypalania, brak wyjazdów na czyszczenia itp). Po 1,5 kKM jest wszystko OK.

Co do komputerowego wypalania to dodano taką funkcję do nowego FORscan'a ale nie sprawdzałem jak działa.

Re: Komputerowe wypalanie FAP

PostNapisane: 30 lis 2014, 14:15
przez Endrjul
Witam
To i ja dodam parę zdań do dyskusji
rok temu zapchał się FAP, diagnoza brak płynu dopalającego, oddałem na warsztat, a tam po weryfikacji okazało się że jest jeszcze 0.8l tego płynu, więc diagnoza nietrafiona. Pozostaje dokupić płyn i dopalić filtr, ale może okazać się że to nie wina płynu, tylko tego zbiorniczka z pompką. Płyn tani nie jest, zbiorniczek to też wydatek kilku stówek , ewentualne dopalanie w serwisie to kolejny wydatek.....

Reasumując, podjąłem decyzje o usunięciu filtra FAP , ale nie wstawiałem tam jakiś emulatorów, czy innych oszukańców, bo naczytałem się że są tylko z nimi problemy.
Warszawska firma wykonała operację usunięcia filtra, dokonała modyfikacji parametrów silnika, i namówiła mnie na zwiększenie mocy.
(Przeprogramowane strojenie komputera który zarządza silnikiem, zmodyfikowana mapa wtrysku paliwa, doładowania, zmienione kąty wtrysku. przesunięte limitery) Było 109KM jest 139,1KM a moment obrotowy wzrósł do 294,2Nm przy 2137rpm.
Od momentu modyfikacji minęło 10 miesięcy i przybyło kilkanaście tysięcy na liczniku. Żadnych niepokojących objawów, jedynie większy POWER i mniejsze zużycie paliwa. Tylko trochę muszę uważać bo boksuje kołami na pierwszych biegach :D
widmo82 napisał(a):.......to teraz w miescie pali Ci max 6l a w trasie 4?:D

To mniejsze zużycie troszkę ciężko uzyskać, bo madzia "prowokuje" do wciskania gazu.
Tak to mniej więcej się klaruje, jazda madzią powoduje ciągły banan na twarzy <spoko>

PostNapisane: 1 gru 2014, 00:08
przez uszol90
kolego Endrjul jaki masz przebieg w swojej Madzi ? ;)