Strona 1 z 1

Szarpanie na 3 biegu

PostNapisane: 15 paź 2014, 04:31
przez mireqq
Witam, posiadam mazdę 3 z 2005r z silnikiem 1,6d. Dzisiaj zatankowałem auto na full i w drodze powrotnej zauważyłem pewien problem, auto przy agresywnym przyśpieszaniu na 3 biegu w pewnym momencie przy ponad 3 tys obrotów mocno szarpnęło, tak jakby na ułamek sekundy nie działał silnik.
Później próbowałem jeszcze kilka razy tak przyśpieszać i sytuacja powtórzyła się jeszcze – dalej na 3 biegu i przy mocno wciśniętym pedale gazu.
Miał ktoś podobny problem, co może być przyczyną?

Re: Szarpanie na 3 biegu

PostNapisane: 15 paź 2014, 08:34
przez janek001
Przyczyn może być pare : nieszczelność dolotu , zacinający się egr , przywieszający się zaworek turbo , przycinajaca się zmienna geometria , najpierw na kompa póżniej dopiero kombinowac <nauka>

PostNapisane: 15 paź 2014, 19:22
przez akostarek
a filtr paliwa kiedy był wymieniany ? Można też zobaczyć czy komputer czegoś nie zarejestrował (najlepiej krótko po wystąpieniu problemu).

PostNapisane: 15 paź 2014, 20:39
przez Paolo
Mi jak szarpało (na każdym biegu ) po podłączeniu pod kompa wyszło czujnik położenia wału korbowego.
Więc tak jak napisał akostarek pod kompa i spisz błąd.

Re: Szarpanie na 3 biegu

PostNapisane: 15 paź 2014, 21:42
przez mireqq
Filtru narazie nie wymieniłem, narazie się z tym wstrzymam... chciałbym podłączyć pok komputer i tutaj pytanie, czy do kabla kupionego na allegro polecicie jakiś dobry program którym będę mógł zczytac i ewentualnie skasować bledy?

PostNapisane: 15 paź 2014, 22:00
przez akostarek
scan master, scanXL, ForScan

Re: Szarpanie na 3 biegu

PostNapisane: 16 paź 2014, 14:36
przez janek001
NO CO TY ?
Jedz do warsztatu co robi Mazdy , podłaczą ci oryginałem z opisem a nie czymś co może oznaczać to lub tamto albo pokarze sam kod błędu bez statusu , wymienisz dobre elementy na lepsze i dalej nic z tego , tylko wydasz niepotrzebnie pare stówek <ok>

PostNapisane: 17 paź 2014, 18:08
przez Paolo
janek001 nie do końca się z Tobą. Mi ForScan pokazał co i jak i usterka usunięta.