Szarpanie silnika, spadek mocy, brak wspomagania – Tryb serwisowy

Postprzez benio42 » 14 paź 2014, 16:31

Witam,dziś podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka wspomagania i od razu szarpanie silnika,spadek mocy sztywna kierownica i przymusowy postój.Przejrzałem pobieżnie wszystkie ,kostki,przewody gumowe i ich połączenia i żadnych wycieków czy pęknięć.Odłączyłem akumulator na pół godziny i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy.Czy mam się już zacząć oswajać z wydatkami,może ktoś miał podobnie?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez kropek101 » 14 paź 2014, 20:36

Jedno razowo bym się nie przejmował. Kiedyś kilka razy miałem tak że wspomaganie się oświeciło właśnie przy takiej pogodzie jak teraz. Od tego czasu problem nie występował więcej a to już chyba 2-3lata więc posprawdzaj wszystko ewentualnie wymień olej w wspomaganiu i obserwować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez benio42 » 14 paź 2014, 20:43

To mnie pocieszyłeś,dzięki.Faktycznie płyn wspomagania nie był wymieniany chyba od nowości.Jutro na warsztat i zobaczymy.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez widmo82 » 18 paź 2014, 20:55

Zapytaj mechanika ile płynu udało mu się wymienić. W pustym układzie powinien zmieścić się 1l
Ja bym nie wiązał sztywnej kierownicy ze spadkiem mocy i szarpaniem silnika – chyba, że gnije elektryka. Szkoda, że nie sprawdziłeś błędów.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 19 paź 2014, 20:21

Dziś powrót z trasy i na 30 km to samo,nagle
1.nierówne obroty
2.nagły brak wspomagania
3.zapalona kontrolka wspomagania
4.po minucie silnik zgasł
Po 10 min. postoju odpalił i dalsza trasa (400 km) bez najmniejszego problemu.
Nie miałem jeszcze czasu wymienić płynu wspomagania ale widzę,że przy okazji bez sprawdzenia błędów się nie obejdzie.
Trochę mnie zastanawia fakt,że dzieje się to po dłuższym postoju i po przejechani około 20-30 km.
Może jakieś sugestie kolegów?
Ostatnio edytowano 20 paź 2014, 21:36 przez benio42, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Postprzez widmo82 » 20 paź 2014, 09:31

Kod: Zaznacz cały
"bez podłączenia do kompa się nie obejdzie"
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez uszol90 » 25 paź 2014, 10:58

korozja w złączu pompy wspomagania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 01:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez widmo82 » 25 paź 2014, 17:45

W złączu? Tzn. w przewodach ? Nawet jeśli pompa padła to czemu silnik gaśnie? Nie widzę zależności
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez benio42 » 5 lis 2014, 13:57

Witam,okazało się,że filtr paliwa "firmy Denckermann" który wymieniałem był wadliwy i działo się coś z ciśnieniem paliwa podawanego na wtryski,przez to silnik szarpał co powodowało,ze komputer go wyłączał.Po wymianie filtra na filtrona i wykasowaniu błędów wszystko wróciło do normy.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2013, 19:01
Posty: 60
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323