Szarpanie silnika, spadek mocy, brak wspomagania – Tryb serwisowy
Strona 1 z 1
Witam,dziś podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka wspomagania i od razu szarpanie silnika,spadek mocy sztywna kierownica i przymusowy postój.Przejrzałem pobieżnie wszystkie ,kostki,przewody gumowe i ich połączenia i żadnych wycieków czy pęknięć.Odłączyłem akumulator na pół godziny i jak ręką odjął wszystko wróciło do normy.Czy mam się już zacząć oswajać z wydatkami,może ktoś miał podobnie?
- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
Jedno razowo bym się nie przejmował. Kiedyś kilka razy miałem tak że wspomaganie się oświeciło właśnie przy takiej pogodzie jak teraz. Od tego czasu problem nie występował więcej a to już chyba 2-3lata więc posprawdzaj wszystko ewentualnie wymień olej w wspomaganiu i obserwować.
Zapytaj mechanika ile płynu udało mu się wymienić. W pustym układzie powinien zmieścić się 1l
Ja bym nie wiązał sztywnej kierownicy ze spadkiem mocy i szarpaniem silnika – chyba, że gnije elektryka. Szkoda, że nie sprawdziłeś błędów.
Ja bym nie wiązał sztywnej kierownicy ze spadkiem mocy i szarpaniem silnika – chyba, że gnije elektryka. Szkoda, że nie sprawdziłeś błędów.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dziś powrót z trasy i na 30 km to samo,nagle
1.nierówne obroty
2.nagły brak wspomagania
3.zapalona kontrolka wspomagania
4.po minucie silnik zgasł
Po 10 min. postoju odpalił i dalsza trasa (400 km) bez najmniejszego problemu.
Nie miałem jeszcze czasu wymienić płynu wspomagania ale widzę,że przy okazji bez sprawdzenia błędów się nie obejdzie.
Trochę mnie zastanawia fakt,że dzieje się to po dłuższym postoju i po przejechani około 20-30 km.
Może jakieś sugestie kolegów?
1.nierówne obroty
2.nagły brak wspomagania
3.zapalona kontrolka wspomagania
4.po minucie silnik zgasł
Po 10 min. postoju odpalił i dalsza trasa (400 km) bez najmniejszego problemu.
Nie miałem jeszcze czasu wymienić płynu wspomagania ale widzę,że przy okazji bez sprawdzenia błędów się nie obejdzie.
Trochę mnie zastanawia fakt,że dzieje się to po dłuższym postoju i po przejechani około 20-30 km.
Może jakieś sugestie kolegów?
Ostatnio edytowano 20 paź 2014, 21:36 przez benio42, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
- Kod: Zaznacz cały
"bez podłączenia do kompa się nie obejdzie"
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
W złączu? Tzn. w przewodach ? Nawet jeśli pompa padła to czemu silnik gaśnie? Nie widzę zależności
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,okazało się,że filtr paliwa "firmy Denckermann" który wymieniałem był wadliwy i działo się coś z ciśnieniem paliwa podawanego na wtryski,przez to silnik szarpał co powodowało,ze komputer go wyłączał.Po wymianie filtra na filtrona i wykasowaniu błędów wszystko wróciło do normy.
- Od: 1 paź 2013, 19:01
- Posty: 60
- Skąd: Jabłonna
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD.
109KM
2005r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości