Strona 1 z 1

M3 BK 1.6 Y6 2006 – Błąd P0380 i spadek mocy.

PostNapisane: 8 paź 2014, 14:27
przez miednal
Witam,
Wyskoczył mi błąd P0380 i auto straciło na mocy.
Z forum wyczytałem, że może to być świeca lub przekaźnik świec żarowych.
Czy możecie wskazać gdzie on się znajduje i jak wygląda?

PostNapisane: 8 paź 2014, 14:48
przez uszol90
Jeśli auto ma FAPa to gdy wszystkie świecą będą spalone auto działa w trybie awaryjnym...
Sprawdź swiece o ile wiesz jak, na kolektorze ssącym jest taka wtyczka 4 pinowa do świec tam można sprawdzić kabelkiem do plusa które świece są sprawne.

PostNapisane: 8 paź 2014, 20:45
przez miednal
Czy możesz opisać dokładnie jak to można sprawdzić bo nie znam tej metody o której piszesz?

PostNapisane: 8 paź 2014, 21:30
przez uszol90
troszkę wysiłku... google nie gryzie ;)
https://www.youtube.com/watch?v=i9CCg3RmexY

Re: M3 BK 1.6 Y6 2006 – Błąd P0380 i spadek mocy.

PostNapisane: 9 paź 2014, 13:10
przez miednal
Wszystkie spalone, sprawdziłem miernikiem, ale czy to może być przyczyna tak drastycznego spadku mocy?

PostNapisane: 9 paź 2014, 14:06
przez uszol90
Pisałem wyżej że miałem to samo i auto wchodzi w tryb awaryjny ... wymień i bez żadnego kasowanie błędów itd. auto zacznie działać normalnie ;)

Re: M3 BK 1.6 Y6 2006 – Błąd P0380 i spadek mocy.

PostNapisane: 10 paź 2014, 21:01
przez miednal
dzięki za podpowiedź, masz rację wszystkie objawy zniknęły po podłączeniu nawet jednej dobrej świecy "na krótko". Zastanawiające jest to, że na desce rozdzielczej jest spirala świecy i nic ona nie pokazała.
Teraz muszę tylko znaleźć dobrego mechanika, który wymieni mi świece i ich nie ukręci.

PostNapisane: 11 paź 2014, 04:46
przez uszol90
Dokładnie ;) napuść świece jakimś penetrantem jak stawiają opór i próboj na rozgrzanym silniku, nic na siłe.... ale lepiej dobrego mechanika ogarnij jak sie boisz i po kłopocie.
Tak jak pisałem spiralki nie ma nic...a auto w trybie awaryjnym... ;) cóż... zdarza się :P

Re: M3 BK 1.6 Y6 2006 – Błąd P0380 i spadek mocy.

PostNapisane: 11 paź 2014, 22:00
przez kropek101
miednal tak jak ci pisze uszol90 zalej świece na 24h i potem działaj ale nie ruszaj ich na ciepło tak jak ci radzi kolega. No chyba że chcesz tulejkować na nowo otwory. Blok jest stopem aluminium i na ciepło możesz zerwać gwint.

PostNapisane: 14 paź 2014, 15:36
przez miednal
Dzięki za rady, problem rozwiązany przyczyną były, tak jak pisałem świece, wszystkie cztery spalone. Wymieniłem u mechanika i wszystko gra, były oczywiście zapieczone ale wyszły całe.
Pozdro i można chyba zamknąć wątek. :)