Nowa Mazda – wysokie spalanie, szarpanie obrotów na postoju

Postprzez mglisty » 6 paź 2014, 22:09

Cześć, niedawno kupiłem Mazdę 3, 2006 rocznik, diesel 1.6 109KM ze sporym już przebiegiem 197.000 km. Miała niedawno wymieniana turbo. Problem mam ze spalaniem – choć komputer pokazuje spalanie poniżej 5l średnio (4.8 dokładnie), to ni cholery nie potrafię zejść poniżej 7l (przy trasie typu autostrada i 100 km/h średnio). Czego to może być wina? Silnik nie chodzi głośno, a raczej normalnie kulturalnie. Czy to wina przebiegu i skopanego DPF-a? Jeśli tak, gdzie to ustrojstwo naprawić (namiary na Łódź i okolice mile widziane). Dodam jeszcze że za każdym razem po zatrzymaniu silnika jeszcze jakiś czas pracuje wentylator – długo i głośno. Zawsze.

Druga sprawa – na postoju przy włączonym silniku czuć że silnik szarpie. Auto się trzęsie, obroty nie falują, ciągle na 800 obr/min. Czego to może być przyczyna?

Mimo tych problemów Mazdą jeździ mi się wyśmienicie i po poprawieniu spalania (na czym mi mocno zależy bo robię trochę tras) będzie idealna :)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2014, 22:00
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Y6

Postprzez wacha8 » 6 paź 2014, 22:27

Jeżeli wentylator pomimo normalnej temperatury silnika po wyłączeniu auta pracuje,oznacza to że masz non stop przepalany FAP (zapchany na amen)i sprawa oczywista,że spalanie będzie dużo wyższe niż powinno być. Zostaje wymiana,lub kastracja i spokój na zawsze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez mglisty » 6 paź 2014, 22:37

Raczej dziada wykastruję niż to cholerstwo wymienię :D
Początkujący
 
Od: 6 paź 2014, 22:00
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Y6

Postprzez wacha8 » 6 paź 2014, 22:46

Sprawdź jeszcze,czy nie przybywa Ci oleju!
Podczas przepalania FAP-u silnik dostaje dodatkowe dawki paliwa,a niespalona ropa spływa sobie do miski olejowej podnosząc stan oleju i przy okazji rozrzedzając go ,co może być następstwem takiej sytuacji raczej nie muszę pisać <płacze> Ja usuwałem jakieś 30kkm w Poznaniu i wszystko jest ok!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez mglisty » 6 paź 2014, 22:59

Dzięki za info, olej był na szczęście wymieniany 3 miesiące temu więc jak się z DPFem szybko uporam to może nie będzie z tym problemu.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2014, 22:00
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BK Y6

Postprzez zylka85 » 7 paź 2014, 18:26

Jeśli chcesz usunąć FAPa to mogę z czystym sumieniem polecić Ci firmę KREATOR MOCY w Warszawie. Ja kupiłem Mazdę z już wyciętym filtrem natomiast sterowniki były źle zrobione. W tej firmie szybko problem poprawiony. Kolega u nich wycinał i jest zadowolony. Z tego co pamiętam to jaksa również u nich wycinał w swojej 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 10:13
Posty: 45
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 3 BK Y6 '06 Active

Postprzez kugler » 14 paź 2014, 11:57

Również polecam Kreatora Mocy. Kastrowałem u nich swoją 3 i jestem zadowolony. Brat kastrował Alfę 159 i też bez problemu.
Początkujący
 
Od: 21 lip 2014, 16:05
Posty: 11
Auto: Mazda 3, rok 2005, diesel 1,6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323