Czy można przełożyć silnik z Peugeota do Mazdy ? (Awaria pompy oleju zatarcie silnika)

Postprzez lostintrain » 1 wrz 2014, 18:46

Witam serdecznie wszystkich!!

Jest to mój pierwszy post na forum. Mam Mazdę 3 2006r diesel 1.6 109KM (wersja przed faceliftingiem) W weekend miałem niemiłą przygodę: w czasie jazdy zapaliła się kontrolka oleju a po chwili samochód stracił kompletnie moc i zaczęły dochodzić dziwne, metaliczne chrobotania z silnika. Natychmiast zjechałem na pobocze niestety okazało się że zepsuła się pompa oleju a brak smarowania spowodował zatarcie turbo.


Muszę teraz kupić turbosprężarkę a jestem laikiem w temacie motoryzacji. W związku z czym mam pytanie: rozsądniej jest wybrać regenerowaną czy po prostu używaną?

Znalazłem taką na allegro tylko nie wiem czy będzie dobra:
http://allegro.pl/turbosprezarka-turbina-mazda-3-1-6-di-109-km-i4546115370.html
Gdyby ktoś się wypowiedział byłbym bardzo wdzięczny


Niestety zatarciu uległ cały silnik i teraz mam pytanie: mam namiar na silnik 1.6 hdi 109KM z Peugeota (bez osprzętu) czy można go przełożyć do Mazdy i będzie wszystko pasować. niby są to te same silniki tylko czy mocowania są w tym samym miejscu, osprzęt będzie pasował. Robił może ktoś taki "myk" ?
Ostatnio edytowano 3 wrz 2014, 00:21 przez lostintrain, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 18:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2006 1.6 109km

Postprzez pokar » 1 wrz 2014, 23:46

Coś tanio, ale może się nie znam.
Ja za regenerację swojej turbiny zapłaciłem 1100 zł w grudniu 2013 we Wrocławiu, a czytałem posty, że i 1500 to nie jest gruba przesada.
Ciekaw jestem innych opinii.
Pozdrawiam i współczuję – znamy ten ból.
p.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Postprzez bartesek » 2 wrz 2014, 20:30

Mam już niestety doświadczenie w tej materii :(
Mój mechanik mówił mi, że sa 2 opcje wymiany turbo, kupujesz tanio używaną lub regenerowaną i...szybko sprzedajesz auto, a jak dla siebie to musisz zrobić wszystko ( mnie kosztowało to 2750 PLN ).

– 1200 PLN Regeneracja turbiny
– 600 PLN Smok olejowy
– 250 PLN Filtry i olej
– 700 PLN robocizna

Czasami, udaje się zrobić to bez wymiany smoka – jak się da go wyczyścić to zostaje w kieszeni 600 PLN, u mnie był mega zapchany.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez wacha8 » 2 wrz 2014, 22:21

I jak regenerowana tutbinka sprawuje się? Ile km juz na niej zrobiłeś i gdzie regenerowałeś,pytam bo moja madzia ma już 210kkm i myślę ze turbina kiedyś się skończy,a jest jeszcze oryginalna i może już dać ją do regeneracji,póki jeszcze żyje <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 19:52
Posty: 162 (1/5)
Skąd: Nowa Sól
Auto: Była Mazda 3 BK 2006 1.6 PSA Y6
Była Mazda 3 BM 2015
2000 120 KM
Jest CX-30 2020 150 KM

Postprzez lostintrain » 2 wrz 2014, 22:25

Niestety zatarciu uległ cały silnik i teraz mam pytanie: mam namiar na silnik 1.6 hdi 109KM z Peugeota (bez osprzętu) czy można go przełożyć do Mazdy i będzie wszystko pasować? niby są to te same silniki tylko czy mocowania są w tym samym miejscu, osprzęt będzie pasował. Robił może ktoś taki "myk" ?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 18:28
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2006 1.6 109km

Postprzez Dominooo » 3 wrz 2014, 06:14

Ja mam doświadczenie na wymianę używanej. Kupiłem w dobrym stanie, ale znowu zaczyna głośno gwizdać. Bardziej podejrzewam, że mechanik coś przeoczył podczas wymiany i sprawdzania całego układu dlatego zaczyna mi się kończyć drugie turbo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 3 wrz 2014, 18:00

Co do turbo – różni ludzie mają totalnie różne doświadczenia, u mnie turbo ma 180kkm i jeszcze zipie.
Przy regeneracji zawsze może pójść coś nie tak, ale wtedy powinno się to dać poprawić na gwarancji.
Kupno używanej – raczej trzeba mieć trochę wiedzy i doświadczenia, żeby się nie wpakować w maliny, ew niech to zakład się tym zajmie.

Co do samego silnika – była co najmniej kilka odmian, musiałbyś odczytaj serię silnika i szukać identycznego (może nie jest to mega istotne, ale to już ktoś by musiał potwierdzić z doświadczenia). Jeśli mowa o samym "słupku", to jeśli seria będzie się zgadzać to nie powinno być problemów z resztą.
Najprawdopodobniej miałeś DV6TED4, typ 9HZ-9HY.
Identyfikacja silnika w załączniku:


EDIT:
poszukaj jeszcze po fordach 1.6TDCI, chyba najbardziej zbliżony silnik (osprzętowo).
Załączniki
dv6typ.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez bartesek » 3 wrz 2014, 22:15

Wacha8 – turbina byla robiona w styczniu tego roku, przejechalem juz 11 tys i wszystko ok. Regenerowalem w Krakowie, jak chcesz dam Ci namiary.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 11:52
Posty: 25
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 hatchback po-lifting. 1.6 Diesel. 2007 rok

Postprzez pokar » 5 paź 2014, 00:10

ponad 20Kkm i wporzo. Po naprawie dostałem 6 mies. gwarancji. Trochę gwizdała po naprawie, ale jestem przewrażliwiony chyba.
Teraz można je zrobić nawet od 600 zł, bo są bardzo popularne. Moją robił nasz flotowy firmowy mechanik gdzieś na zewnątrz. Następną oddam bez pośrednika do specjalistycznego warsztatu. Będzie taniej i nie będę oglądał tego buca na oczy.
Nigdy więcej Mazdy w ręce skodziarza czy fordziarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2013, 20:51
Posty: 85 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK Y6 2006r. przedlift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323