Strona 1 z 1
Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Napisane:
11 sie 2014, 14:42
przez wozio
Witam,
Pojawiła się nowa wersja (2.1.19) programu FORscan która teraz wspiera kluczowe funkcje do obsługi DPFa w silniku 1.6 Y6.
http://forscan.org/download.htmlZ changeloga:
"Refill the Fuel Additive Tank"
"Fuel Additive Sytem Prime"
"DPF Static Regeneration"
"Reset the Diesel Particulate Filter Learned Values"
Pozdr
wozio
Re: Nowa wersja FORscan wspiera silnik Y6

Napisane:
12 sie 2014, 13:25
przez widmo82
wozio: to teraz przydałby sie jakis tutek do tego forscana w bardzo łopatologicznym języku. znajdz chwile i skrobnij jakis opis co gdzie mozna odczytac i co oznaczaja dane odczyty. kiedy jest ok a kiedy powinno sie cos reagowac

Napisane:
12 sie 2014, 13:34
przez bieski
Polecam rzucić okiem na wątek w GH:
viewtopic.php?f=124&t=163818&hilit=forscanTutaj trochę info jest.
Re: Nowa wersja FORscan wspiera silnik Y6

Napisane:
13 sie 2014, 08:08
przez wozio
W tamtym wątku zaczyna się od modyfikacji interfejsu OBD żeby podpiąć się do szyny MSCAN. Do diagnostyki silnika nie jest to potrzebne gdyż moduły od silnika znajdują się na głównej szynie HSCAN. To tak gwoli małego sprostowania

Re: Nowa wersja FORscan wspiera silnik Y6

Napisane:
13 sie 2014, 08:43
przez Wojtek
raczej po to aby w pelni uzywac dostepne funkcje programu...

Napisane:
13 sie 2014, 10:54
przez wozio
Tak w pelni to tak, trzeba zrobic przelacznik. Do diagnostyki silnika nie trzeba tego robic.
Re: Nowa wersja FORscan wspiera silnik Y6

Napisane:
13 sie 2014, 21:15
przez aingeru
W wątku dla GH dużo osób pisze o wykorzystaniu tego interfejsu do kalibracja wtryskiwaczy. Czy dla silników Y6 też wykonuję się kalibrację wtrysków ?
Re: Nowa wersja FORscan wspiera silnik Y6

Napisane:
13 sie 2014, 21:25
przez wozio
Na razie dla silnika Y6 sa tylko cztery procedury wymienione przeze mnie w pierwszym poscie. Trzeba lobbowac na forum FORScana i wysylac im logi z dzialania programu, to pomoze w rozwijaniu programu. Może wtedy dopisza kalibracje.
Tutaj prosiłem o DPF reset i uzupelnienie dodatku do paliwa i niecaly miesiac pozniej sie doczekalem:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=183&sid=d1310e5099fd2b72a372197d0cd33083Pozdr
Dopisano 13 sie 2014, 21:36:Jeszcze jedno, czy Mazda w tych silnikach w ogole ma procedure kalibracji wtryskiwaczy? Jedyna procedure ktora sie wykonuje przy wymianie wtryskiwacza to wpisywanie kodow
FUEL INJECTOR CALIBRATION CODE PROGRAM[MZ-CD 1.6 (Y6)]
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0114c3800600.html
Wypalanie FAP bez płynu

Napisane:
22 paź 2014, 20:38
przez bercikz
Hej,
Czy jest możliwe wypalenie FAPa bez płynu katalicznego ? Wczoraj robiłem pomiar ciśnienia FAP przez FORscan, i wykazał ciśnienie 5-6 jednostek na luzie. Dziś przejechałem 2x 18km drogą ekspresową, i na luzie odczyt spadł do 2 jednostek. Komputer wypluwał (wczoraj, przy 5 jednostkach) brak płynu katalicznego oraz problem z zapchanym filtrem. Czy ten parametr który podaje ciśnienie przed FAPem, daje jakieś sprawdzone info dotyczące stanu FAP ?

Napisane:
23 paź 2014, 21:20
przez wozio
Mowisz o parametrze DPS? To jest roznica cisnien przed i za filtrem i jego wskazania bardzo duzo mowia o stanie filtra. Na nowym filtrze na jalowym powinien wskazywac maks 1 a przy sporym obciazeniu do mniej wiecej 5.
Jesli brakuje plynu katalitycznego to trzeba go dolac, bo wypalanie bez niego moze nie dac porzadanych rezultatow (niepelne wypalenie sadzy) gdyz w DPFach mokrych temp wypalania jest zbyt niska zeby wypalic w pelni sadze pozbawiona dodatku. Wlasnie po to jest dodatek zeby ta temperatura mogla byc nizsza.
Moja propozycja to uzupelnienie plynu, dotankowanie do pelna zeby w paliwie byl dodatek i pozniej wypalanie statyczne na postoju.
Mozna jeszcze podgladnac co mowia procedury serwisowe odnosnie bledow ktore raportuje komputer.
Pozdrawiam
Re: Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Napisane:
24 paź 2014, 12:14
przez bercikz
Dzisiaj po przejechaniu ok. 32km z prędkością ok 100km/h, parametr ciśnienia spadł do 1 jednostki(początkowo było 5-6) i znikł błąd zapchania FAP. Płynu FAP nie uzupełniałem.
Re: Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Napisane:
24 paź 2014, 13:52
przez widmo82
I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?
Re: Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Napisane:
25 paź 2014, 11:38
przez bercikz
Za lusterko ? Za iskrami z wydechu tak ?
Forscan "Wyzeruj wszystkie wartości adaptacyjne"

Napisane:
16 paź 2015, 13:07
przez bercikz
Witajcie,
Ktoś miał przyjemność testować działania owej funkcji w BK ?
Re: Mazda 3 Y6 – diagnostyka FORscan

Napisane:
28 paź 2015, 21:16
przez bercikz
widmo82 napisał(a):I jak długo tak masz zamiar jeździć? Gdyby producent uznał, że ten płyn jest zbędny to by go nie było. Jesli Twój FAP potrafi jeszcze się przepalić to nie dobijaj go takim "suchym" wypalaniem. Będziesz jeździł z wpiętym kompem i zerkał raz w lusterko raz na kompa czy już trzeba jechać za miasto?
Po roku śmiało stwierdzam, że nie ma takiej potrzeby. Płyn Eolys zawiera tlenek cernu który to jest głównym powodem zużywania się filtra. Środek Eolys zostawia resztki tlenku cernu który nie jest do końca wypalany. Jazda bez płynu katalicznego wiąże się z tym, że czasami silnik wchodzi w tryb awaryjny (max 3000 RPM i brak turba), wtedy wpina się 3, gaz do oporu i po chwili silnik wkręca się na 3000RPM wzwyż. Krótkie przejechanie na 3 pod mniejszą górkę też przepala filtr. Nie mam problemu przybywania oleju, i pilnowania czy nie gaszę auta na wypalaniu.

Napisane:
5 cze 2016, 18:12
przez Krystek07
Pierwszy raz sie spotykam z tym, że fap wypalany na mokro nie potrzebuje dodatku ? :O Bercik jaki jest dalszy efekt takiej jazdy
