Strona 1 z 2

Mazda 3 Y6 – bagnet od oleju

PostNapisane: 1 wrz 2014, 11:57
przez distroia
Auto robiłem u Jaksy. Oddając kluczyki poprosiłem o jazdę próbną po wymianie rozrządu i koła pasowego, z akcentem na drgania budy od 80 km/h i jakieś wycie z zawieszenia. Przy odbiorze mówią mi, że drgań nie ma, a co do dźwięków – "ten silnik tak ma".
Wsiadam do auta odpalam i od razu zerkam na licznik (zapamiętałem stan). I co widzę? Auto przejechało nie więcej niż 100 metrów... :| więc pytam jak sprawdzili to o co prosiłem. Typ odpowiada, że on 'wystarczy jak do bramy dojedzie (20 m) i już wie czy drga czy nie drga' etc... <co?> Dobrze choć, że za ten test drive mnie nie skasował <glupek2>
Do tego olej niby wymienili, ale plakietki już ktoś zapomniał założyć nowej, a za sam olej (filtr przywiozłem) krzyknęli 200 pln.. Wydaje mi się, że w ASO w tej cenie jest jeszcze kawa i gazeta w poczekalni <oczko>

EDIT: aha oleju po wymianie na bagnecie jest tyle:
Obrazek
zmierzone na płaskim, najpierw na zimnym, a potem na ciepłym po 20 min od zgaszenia silnika..
nie za dużo go tam przypadkiem??? <co?>


Zerknijcie i powiedzcie proszę, czy w Waszych BK Y6 końcówka bagnetu wygląda tak samo??? <co?>
Tzn. metalowy bagnet, z jakby skręconych drutów i żółta, plastikowa końcówka grubsza na obydwu końcach?
Bo poszperałem w necie i przyznam, że to mi wygląda na bagnet od BL ewentualnie od focusa mk2 :|

Bo jeśli to nie właściwy bagnet, to zastanawiam się czy nie jest jakiś dłuższy od właściwego przez co pokazywał za dużo oleju, mimo dobrze wlanej ilości...
Teraz, po upuszczeniu 0,5 litra (odessałem litr ale 0,5 wlałem z powrotem) kontrolka oleju, po odpaleniu silnika, gaśnie po 4-5 sekundach dopiero, mimo nowego OEM filtra oleju...

Co sądzicie?

Re: Pilne! Stuk po lewej stronie silnika – prośba o sugestie [FILM]

PostNapisane: 2 wrz 2014, 00:11
przez widmo82
Czyżby renoma tego serwisu opadła a raczej popadła w zgubna rutynę? ;/
Wdepniesz pare razy w podłogę to wychlupie nadmiar przez odmę <dupa>

PostNapisane: 2 wrz 2014, 06:22
przez Dominooo
No to Ci zalali oleju... grubo. A historia z osłuchaniem silnika i zawieszenia podobna jak u mojego mechanika. Mówię, że któraś z rolek od rozrządu huczy jak głupia, a on na to:"ja nic nie słyszę".
Pojechałem ostatnio do niego i mówię, że turbo mi gwiżdże jak popier...: on nic nie słyszy i żebym nie szukał dziury we wszystkim. Poprzednie turbo też mi tak gwizdało i też nic nie słyszał, aż w końcu padło...

Nadmiar oleju odessij strzykawką (przez bagnet) z rurką taką jak do kroplówek.

Re: Pilne! Stuk po lewej stronie silnika – prośba o sugestie [FILM]

PostNapisane: 14 wrz 2014, 19:59
przez Grzegorz K
Nie kroplówki, od worka do cewnikowania ;)

Re: Pilne! Stuk po lewej stronie silnika – prośba o sugestie [FILM]

PostNapisane: 15 wrz 2014, 15:55
przez distroia
Odessałem, strzykawą 100 ml, prawie litr oleju (po nocy postoju), a mimo to na bagnecie wciąż jakiś 1 mm powyżej max :) Także troszkę im się przelało... :|

Re: Pilne! Stuk po lewej stronie silnika – prośba o sugestie [FILM]

PostNapisane: 17 wrz 2014, 19:43
przez X900X
Tak się na to patrzy ?

Re: Pilne! Stuk po lewej stronie silnika – prośba o sugestie [FILM]

PostNapisane: 23 wrz 2014, 00:44
przez distroia
Wg mnie MAX to żłobienie widoczne jako pierwsze od góry, tuż pod tą szerszą, górną częścią plastiku.
Ale mam też ostatnio wątpliwości czy przypadkiem nie mam bagnetu nie od tego silnika – założyłem nowy temat.

PostNapisane: 23 wrz 2014, 13:02
przez X900X
U mnie w BK Y6 jest taki sam .

Re: Czy to oryginalny bagnet oleju od Y6?? [FOTO]

PostNapisane: 23 wrz 2014, 13:54
przez widmo82
Jesteś z dużego miasta. Umów sie na spota z kimś co ma taką M3 jak Twoja i przekonasz się. Ewentualnie możesz podjechac do jakiegoś komisu gdzie stoi taka M3.
Mój bagnet jest bardzo podobny.

PostNapisane: 23 wrz 2014, 14:11
przez distroia
Tak będę musiał zrobić, chociaż samo to że mówisz, że Twój jest bardzo podobny (czyli nie taki sam) budzi moje podejrzenie...
Auto było uderzone za czasów poprzedniego właściciela (wymieniana m.in. maska, zderzak, błotnik).. cholera wie co tam za graty siedzą przy silniku... bo typ się okazał niezłym cwaniakiem..

Może ktoś jeszcze mi potwierdzi, że u niego siedzi IDENTYCZNY bagnet? :)

PostNapisane: 23 wrz 2014, 17:22
przez Ralf2107
Mój też tak wygląda.

PostNapisane: 23 wrz 2014, 21:46
przez widmo82
distroia napisał(a):wój jest bardzo podobny (czyli nie taki sam) budzi moje podejrzenie...


Nie napisalem tego dlatego, że czymś się różni a jedynie dlatego, że nie ma obu obok siebie a z tego co pamietam wygląd swojego to jest bardzo podobny.. może identyczny?

PostNapisane: 23 wrz 2014, 21:59
przez distroia
Aha, myślałem że zerknąłeś na swój albo pamiętasz jak wygląda, zanim napisałeś :)

Bo tak bez porównania detali to mogę powiedzieć, że bagnet od mojego civica coupe (mazdą jeździ moja Pani) też jest bardzo podobny, ma plastikowy uchwyt, metalowy trzon i trochę oleju na dole <oczko>

Pzdr ;)

Re: Odp: Czy to oryginalny bagnet oleju od Y6?? [FOTO]

PostNapisane: 26 wrz 2014, 17:33
przez DarkClouds
Mój wygląda tak
uploadfromtaptalk1411745579902.jpg
uploadfromtaptalk1411745569755.jpg

Re: Odp: Czy to oryginalny bagnet oleju od Y6?? [FOTO]

PostNapisane: 26 wrz 2014, 17:35
przez DarkClouds
DarkClouds napisał(a):Mój wygląda tak
IMG_20140926_172341.jpg
IMG_20140926_172236.jpg

Na oko to ty rąk samo ale nie miałem suwmiarki żeby go na szybko zwymiarować :D

Re: Czy to oryginalny bagnet oleju od Y6?? [FOTO]

PostNapisane: 26 wrz 2014, 20:37
przez benio42
U mnie wygląda identycznie.

Poziom oleju

PostNapisane: 31 sty 2015, 15:58
przez WojciszPL
Witam forumowiczów,

Od kupna Madzi i wymiany oleju minęło już 8tys. km, sprawdzałem co jakiś czas poziom oleju i był stały, po środku. Dziś jednak jest trochę niższy i proszę Was o radę.

Możecie mi powiedzieć, czy dobrze rozumiem wskazania bagnetu?
W instrukcji jest taki rysunek:
Obrazek
Natomiast bagnet w rzeczywistości wygląda tak:
Obrazek
Nie wiem czy właściwy przedział to ten większy między zgrubieniami (po prawo), czy ten węższy przedział między nacięciami (po lewo) ???

Poziom u mnie spadł poniżej tego dolnego nacięcia, więc wystrzaszyłem się, że jest zbyt niski i dolałem troszkę oleju (~150ml), teraz jest na poziomie tego górnego nacięcia, a nawet 1-2mm wyżej. Zastanawiam się czy to już za wysoko, czy jest poprawnie, bo norma jest do tego zgrubienia?

Re: Poziom oleju

PostNapisane: 31 sty 2015, 16:41
przez kropek101
To zaznaczenie z prawej jest poprawne nim się sugeruj

Prawidłowy poziom oleju

PostNapisane: 19 sie 2017, 17:06
przez Kabatus
Witam, Mazda 3 BK diesel 1.6, 109KM,dolałem dzisiaj oleju, już z 5 tys km zrobiłem to zapobiegawczo dolałem świeżego,
na zdjęciu po lewej tyle było przed dolaniem (uznałem, że trochę mało) a po prawej tyle jest po dolaniu, czy nie przesadziłem czy jest ok?

Obrazek

PostNapisane: 19 sie 2017, 17:14
przez kulisz
Po lewej było spoko, po prawej imho trochę przesadzone.
Oczywiście jedno i drugie mierzyłeś trochę po odstaniu na równym podłożu?