Mazda 3 1,6 check engine Dexelia Ultra ???

Postprzez Piotrek82 » 1 sie 2014, 10:50

Witam,
jestem świeżym posiadaczem Madzi 3 z silnikiem 1,6.
Podczas zakupu sprzedajacy zapewnił mnie że samochód nie posiada filtra cząstek stałych, pokazując przy tym wpisy w książce o użyciu Dexelia Ultra ( z tego co doczytałem jego zastosowanie : silniki bez DPF ).
2 dni od zakupy podczas ruszania zgasł mi samochód, zaraz po odpaleniu zaświecił się chceck engine.
Na komputerze błędy: długości filtra cząstek stałych.

Pytanie:
– jak mam to rozumieć, czy ten samochód ma faktycznie DPF
– jeśli ma to dlaczego zalewany był Dexelią Ultra ?
– po dekoderze VIN widze że wpisana jest norma EURO 4

Co robić ? Czy na podstawie tych informacji moge stwierdzić że filtr jest czy go nie ma ?

Zaznaczę przy tym że kontrola pali się cały czas ( nawet po skasowaniu błędu ), samochód nie stracił mocy, nie kopci, ale chodzi głośniej.

Z góry dziękuję za pomoc.
Piotrek82
 

Postprzez kropek101 » 1 sie 2014, 11:04

Pewnie auto jest wykastrowane z DPF.a jeśli masz taką możliwość dopytaj byłego właściciela czy usuwał. patrząc na rocznik powinien być filtr. Pewnie został wycięty i źle wyłączony w ECU
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Piotrek82 » 1 sie 2014, 11:12

Pytałem, on nie usuwał, jak kupował to mu powiedzieli że nie ma, w kasiążce serwisowej wbita jest wymiana oleju na Dexelia Ultra (czyli bez DPF) i tego się trzymał.
Piotrek82
 

Postprzez akostarek » 1 sie 2014, 15:55

olej jest bez znaczenia, musiałbyś mieć wersję 90KM w tym roczniku, żeby filtra fabrycznie nie było.
Jeśli chcesz sprawdzić po VIN to looknij w poradnik w stopce.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez talk_about85 » 1 sie 2014, 23:09

Nie bardzo rozumiem o czym piszecie. W moim odczuciu to byla zagrywka przemyslana przez sprzedajacego ewentualnie w co watpie brak jego wiedzy. Pare uwag to po pierwsze nie masz DPFa po drugie masz FAPa albo inaczej powinienes miec po trzecie odmiane Ultra leje sie do silnikow z FAPem a odmiane DPF do silnikow z DPFem czyli dwulitrowego diesla np. w Mazdzie3. Jeszcze nie slyszalem zeby ktos rozpoznawal czy jest filtr czastek stalych na podstawie zalewanego oleju :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez widmo82 » 2 sie 2014, 16:50

1. Sprzedawca to typowy Mirek i dobrze wiedział, że ludzie boją się DPFa jak ognia, więc miał przygotowaną odpowiedź co ważne: zgodna z prawdą :) bo jak już powyżej ktoś zauważył, Twoje auto ma FAP a nie DPF
2. Sprzedawca sam nie wiedział co mówi, jak zauważono wyżej, niewielu zna się na tym co sprzedaje. Ważne tanio kupić, drogo sprzedać i powiedzieć to kupującemu co chce usłyszeć.

EOT: jestem na etapie zakupu Vivaro dla brata. "Mirek" twierdzi, ze w dowodzie ma wbite 2.0 101KM (są 1.9 101KM i 2.0 114KM).
Wyśmiał mnie jak poprosiłem o zdjęcie dowodu rej. MMSem (pomijam sprawdzenie przebiegu co jest mało realne w przypadku 8-9letniego Opla). Na przełomie 2005/6r zmieniły się silniki z 1.9->2.0 i te starsze są mało awaryjne w odróżnieniu od tych z początku produkcji 2.0 114KM (później w 2009r poprawiono je).
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323