Witam,
jestem świeżym posiadaczem Madzi 3 z silnikiem 1,6.
Podczas zakupu sprzedajacy zapewnił mnie że samochód nie posiada filtra cząstek stałych, pokazując przy tym wpisy w książce o użyciu Dexelia Ultra ( z tego co doczytałem jego zastosowanie : silniki bez DPF ).
2 dni od zakupy podczas ruszania zgasł mi samochód, zaraz po odpaleniu zaświecił się chceck engine.
Na komputerze błędy: długości filtra cząstek stałych.
Pytanie:
– jak mam to rozumieć, czy ten samochód ma faktycznie DPF
– jeśli ma to dlaczego zalewany był Dexelią Ultra ?
– po dekoderze VIN widze że wpisana jest norma EURO 4
Co robić ? Czy na podstawie tych informacji moge stwierdzić że filtr jest czy go nie ma ?
Zaznaczę przy tym że kontrola pali się cały czas ( nawet po skasowaniu błędu ), samochód nie stracił mocy, nie kopci, ale chodzi głośniej.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mazda 3 1,6 check engine Dexelia Ultra ???
Strona 1 z 1
Pewnie auto jest wykastrowane z DPF.a jeśli masz taką możliwość dopytaj byłego właściciela czy usuwał. patrząc na rocznik powinien być filtr. Pewnie został wycięty i źle wyłączony w ECU
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Pytałem, on nie usuwał, jak kupował to mu powiedzieli że nie ma, w kasiążce serwisowej wbita jest wymiana oleju na Dexelia Ultra (czyli bez DPF) i tego się trzymał.
-
Piotrek82
olej jest bez znaczenia, musiałbyś mieć wersję 90KM w tym roczniku, żeby filtra fabrycznie nie było.
Jeśli chcesz sprawdzić po VIN to looknij w poradnik w stopce.
Pozdrawiam.
Jeśli chcesz sprawdzić po VIN to looknij w poradnik w stopce.
Pozdrawiam.
Nie bardzo rozumiem o czym piszecie. W moim odczuciu to byla zagrywka przemyslana przez sprzedajacego ewentualnie w co watpie brak jego wiedzy. Pare uwag to po pierwsze nie masz DPFa po drugie masz FAPa albo inaczej powinienes miec po trzecie odmiane Ultra leje sie do silnikow z FAPem a odmiane DPF do silnikow z DPFem czyli dwulitrowego diesla np. w Mazdzie3. Jeszcze nie slyszalem zeby ktos rozpoznawal czy jest filtr czastek stalych na podstawie zalewanego oleju
.
1. Sprzedawca to typowy Mirek i dobrze wiedział, że ludzie boją się DPFa jak ognia, więc miał przygotowaną odpowiedź co ważne: zgodna z prawdą
bo jak już powyżej ktoś zauważył, Twoje auto ma FAP a nie DPF
2. Sprzedawca sam nie wiedział co mówi, jak zauważono wyżej, niewielu zna się na tym co sprzedaje. Ważne tanio kupić, drogo sprzedać i powiedzieć to kupującemu co chce usłyszeć.
EOT: jestem na etapie zakupu Vivaro dla brata. "Mirek" twierdzi, ze w dowodzie ma wbite 2.0 101KM (są 1.9 101KM i 2.0 114KM).
Wyśmiał mnie jak poprosiłem o zdjęcie dowodu rej. MMSem (pomijam sprawdzenie przebiegu co jest mało realne w przypadku 8-9letniego Opla). Na przełomie 2005/6r zmieniły się silniki z 1.9->2.0 i te starsze są mało awaryjne w odróżnieniu od tych z początku produkcji 2.0 114KM (później w 2009r poprawiono je).
2. Sprzedawca sam nie wiedział co mówi, jak zauważono wyżej, niewielu zna się na tym co sprzedaje. Ważne tanio kupić, drogo sprzedać i powiedzieć to kupującemu co chce usłyszeć.
EOT: jestem na etapie zakupu Vivaro dla brata. "Mirek" twierdzi, ze w dowodzie ma wbite 2.0 101KM (są 1.9 101KM i 2.0 114KM).
Wyśmiał mnie jak poprosiłem o zdjęcie dowodu rej. MMSem (pomijam sprawdzenie przebiegu co jest mało realne w przypadku 8-9letniego Opla). Na przełomie 2005/6r zmieniły się silniki z 1.9->2.0 i te starsze są mało awaryjne w odróżnieniu od tych z początku produkcji 2.0 114KM (później w 2009r poprawiono je).
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości