Witam
Od marca jestem posiadaczem mazdy 3 z 2006 r. po lifcie z silnikiem diesel 1.6 109 KM. Od maja coś się stało i straciła moc (zachowuje się jak silnik bez turbo). Kontrolki nie świecą. Silnik kręci w całym zakresie obrotów. Po podłączeniu do komputera FORSCAN pokazuje błąd P0299 (Zbyt niskie ciśnienie doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej).
Został sprawdzony układ na szczelność i nic nie znaleziono. Turbina była regenerowana w lutym.
Na początku lipca podłączyłem ją do testera LAUNCH który pokazał ten sam błąd.
Dodatkowo w czasie jazy wyszły takie pomiary:
manifold absolute 153 kPa
pressure sensor Mass Air Flow 60.40 g/s
exhaust gas differential pressure 18.08 kPa
engine revolutions 3181 RPM
Drugi pomiar:
manifold absolute 175 kPa
pressure sensor Mass Air Flow 91.33 g/s
exhaust gas differential pressure 27.98 kPa
engine revolutions 4188 RPM
Proszę o waszą pomoc.
Mazda 3 1.6 (Y6) bład P0299
Strona 1 z 1
Te pomiary na luzie czy podczas jazdy i buta ?
Mi samochód zachowywał się jak wolnossący w momencie gdy przewód z odmy był zsunięty.
Inne możliwe opcje: zawór regulujący podciśnienie sterujący turbo, przewód podciśnienia, sama grucha w turbo, czujnik doładowania, przepływka.
Pozdrawiam.
Mi samochód zachowywał się jak wolnossący w momencie gdy przewód z odmy był zsunięty.
Inne możliwe opcje: zawór regulujący podciśnienie sterujący turbo, przewód podciśnienia, sama grucha w turbo, czujnik doładowania, przepływka.
Pozdrawiam.
Pomiary robione w czasie jazdy pod stromą górę.
Przewód z odmy jest na swoim miejscu. Grucha działa prawidłowo.
A czy przy uszkodzonym zaworze regulującym podciśnienie sterującym turbo, czujniku doładowania lub przepływce nie zostaną pokazane błędy?
Pozdrawiam
Przewód z odmy jest na swoim miejscu. Grucha działa prawidłowo.
A czy przy uszkodzonym zaworze regulującym podciśnienie sterującym turbo, czujniku doładowania lub przepływce nie zostaną pokazane błędy?
Pozdrawiam
- Od: 6 mar 2014, 10:26
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BK Y6 2006
witam
Potrzebuję pomocy otóż moja mazda zaczęła słabnąc na 3-4-5 biegu wtedy spadają obroty z 4 tys do 2700 i bardzo ciężko się wtedy rozpędza. Błąd ten jest od doładowania turbiny.
Sprawdziłem zawór regulujący podciśnienie sterujący turbo, przewód podciśnienia, sama grucha w turbo, czujnik doładowania- lekko wieszała się geometria, którą od razu z mechanikiem splanowalem i chodzi jak po maśle. Szczelność przewodów w najlepszym porządku. Moje pomysły już się skończyły i bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam
Potrzebuję pomocy otóż moja mazda zaczęła słabnąc na 3-4-5 biegu wtedy spadają obroty z 4 tys do 2700 i bardzo ciężko się wtedy rozpędza. Błąd ten jest od doładowania turbiny.
Sprawdziłem zawór regulujący podciśnienie sterujący turbo, przewód podciśnienia, sama grucha w turbo, czujnik doładowania- lekko wieszała się geometria, którą od razu z mechanikiem splanowalem i chodzi jak po maśle. Szczelność przewodów w najlepszym porządku. Moje pomysły już się skończyły i bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam
- Od: 30 mar 2012, 09:14
- Posty: 19
- Auto: Mazda 1.6 MZ-CD
12.2007
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości