Strona 1 z 1

Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 21 maja 2014, 09:06
przez RDuma
Mam pytanie czy: "zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" to jest to samo urządzenie?
Mam błąd P0488 co oznacza "zacięty lub uszkodzony mechanizm przepustnicy" i gdy podłączyłem komputer i ELM-a to pokazał, że:
– zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% stale bez względu pedał przyspieszenia, nie zmienia się przy dodawaniu gazu, czyli faktycznie jest zacięty!! Czy dobrze myślę??
Jest to Mazda 3 1,6 diesel z 2005r.
Proszę o pomoc.
Roman

PostNapisane: 21 maja 2014, 21:34
przez akostarek
Hej, wydaje mi się, że błąd ten dotyczy przepustnicy (tak, jest też w dieslach).
Nie wiem tylko jak to w Twoim roczniku wygląda, czy masz samą przepustnicę czy ten cały układ z dwoma zaworami i bypassem.

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 22 maja 2014, 08:39
przez RDuma
Chyba to drugie rozwiązanie.
Przepustnica ma dwie gardziele i w stanie jałowym jedna gardziel jest otwarta druga zamknięta. Natomiast zawór recyrkulacji jest z tyłu silnika, jak wyłączę zapłon to przez pewien czas słychać jego pracę i po paru sekundach zawór się wyłącza i jest cicho.
Roman

PostNapisane: 22 maja 2014, 18:31
przez akostarek
to prawidłowe działanie EGRa, ma to chyba służyć oczyszczaniu, gdyby się nie domykał to by cały czas powtarzał czyszczenie aż by się akum wyładował ;)

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 23 maja 2014, 10:39
przez RDuma
Witam!
Co to za urządzenie: "zawór przepustnicy EGR"??
Przy wykonywaniu mam informację, że: zawór przepustnicy EGR ma położenie 1,97% i nie zmienia się przy dodawaniu gazu.
Może faktycznie jest zacięty!! i stąd błąd P0488.
Roman

PostNapisane: 27 maja 2014, 02:40
przez Dominooo
A masz jakieś konkretne objawy związane z zaciętym zaworem?

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 27 maja 2014, 11:43
przez RDuma
Jeżeli chodzi o pracę silnika to nie ma objawów, silnik pracuje równo, rozpędza auto do 140km/h, nie blokuje obrotów, po wyłączeniu zapłonu silnik gaśnie spokojnie.
Jedyny objaw to pomarańczowa lampka "check engine" i błąd P0488 po podłączeniu do komputera. Po skasowaniu tego błędu po 3 lub 4-tym uruchomieniu pojawia się ponownie!
No i gdy po podłączeniu do komputera obserwuję parametry pracy to przy dodawaniu gazu zmieniają się wszystkie. Jedynie "Zawór przepustnicy EGR" wykazuje stale położenie 1,97% i dlatego myślę że może to jest przyczyną błędu P0488 i świecącej się lampki??
Nie wiem co to jest "Zawór przepustnicy EGR"?
Roman.

PostNapisane: 27 maja 2014, 17:29
przez akostarek
Radzę nie sugerować się opisami pidów z uniwersalnych programów pod elma.
Tak samo z kodami błędów, najpewniejsze źródło to mazdowskie instrukcje serwisowe:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 32300.html

masz tam możliwe przyczyny i algorytm postępowania.
Możesz np sprawdzić czujnik położenia przepustnicy pod kątem elektrycznym:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03400.html

uwaga: te materiały dotyczą raczej samochód po lifcie, a Ty masz chyba przejściówkę z FAPem.

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 28 maja 2014, 07:48
przez RDuma
Dzięki!, wydrukowałem i w niedzielę coś zrobię w tym kierunku!
Moja Mazda jest z 2005r. i nie ma filtra cząstek stałych, to jest pewne.
Roman.

PostNapisane: 28 maja 2014, 16:37
przez akostarek
W takim razie nie powinna mieć też przepustnicy ;)

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 4 cze 2014, 17:37
przez maikel
Witam,
w mojej madzi problem jest podobny – zaświeciła się kontrolka ( sam silnik pracował normalnie). Check swiecił sie ok 2 dni i zniknął na pare dni i znowu sie zaświecił po czym podjechałem do mechanika.
Podpieli pod komputer i powiedzieli ze zawór egr – zalecili wymiane koszt 1040 zł. Zaakceptowałem – chciałem mieć z głowy check i sprawny samochód. Po tygodniu od wymiany powtórka z rozrywki zaswieciła się kontrolkasie na jeden dzień po czym zgasnęła – podjechałem ponownie i te same błędy. Wykasowali i kazali jezdzić a przy nastenym razie jak się zapali kazali podjechać z znowu.
Jak się domyślacie dziisaj kontrolka zapalila sie ponownie ...
Jak to możliwe ze na nowym egr tez wyskakuje błąd. coś czuje ze to nie zawór generuje ten błąd choć na to wskazuje odczyt w komputera.
Macie jakieś pomysły co moze się dziać???

PostNapisane: 4 cze 2014, 20:47
przez akostarek
Kluczowe pytanie – kod błędu.

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 4 cze 2014, 21:33
przez maikel
P0488

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 5 cze 2014, 14:17
przez RDuma
Dla Maikel:
Myślę, że to co Ci wymieniono za tysiąc zł to jest "Zawór recyrkulacji" – taki z tyłu silnika.
Moje zdanie jest takie, że w aucie jest:
"zawór przepustnicy EGR" i "zawór recyrkulacji" i to są inne urządzenia!!
Myślę że błąd P0488 pochodzi od tego pierwszego, tylko nie wiem gdzie to jest!?
Ja też miałem na wstępie, gdy pojawił się P0488, wymieniony ten drugi (z tyłu silnika) i błąd nie ustąpił!!
Myślę, że P0488 pochodzi od przepustnicy! Nie wiem tylko od której gardzieli?
Roman.

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 6 cze 2014, 10:39
przez maikel
Ma kolega rację! w każdym przypadku przy błędzie ww należy w pierwszej kolejności sprawdzić przepustnicę. Błąd jednak bedzie generowany dla zaworu recyrkulacji spalin, bo w momencie zacięcia przepustnicy, podczas pracy silnika do zaworu dostaje się z byt dużo spalin więc będzie generowany błąd o wysokiej wartości.
Niestety u mnie naprawa rozpoczęła się w złej kolejności co wygenerowało dużo wię ksze koszty.
Pozdrawiam

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 6 cze 2014, 13:39
przez RDuma
Witam!
Jestem na etapie szukania sprawnej przepustnicy aby na chwilę podmienić. Dam znać jak się z tym uporam. I mam prośbę jak u Ciebie naprawa odniesie skutek to pochwal się gdzie jest przyczyna.
Powodzenia!
Roman.

Re: Zawór recyrkulacji i zawór przepustnicy EGR

PostNapisane: 8 cze 2014, 11:08
przez maikel
wczoraj wymieniłem przepustnice, zainstalowałem używaną sztukę z forda focusa ( koszt 400 zł). Na gorąco mogę powiedzieć ze sam samochód jest nieco bardziej dynamiczny i sam silnik pracuje równiej.
Przyczyna usterki w poprzedniej polegałą na zapieczeniu elementu ruchomego – samo czyszczenie nic nie dało:( mam nadzieje ze mój problem juz się rozwiązał na dobre!
Pozdrawiam i powodzenia

PostNapisane: 8 sty 2015, 01:30
przez marmicost
witajcie,
potrzebuje temat odkopać bo męczę się ze swoim i ze swoją przepustnicą, czy problem u Was ustąpił?
Jak się skończyło?

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 sty 2015, 11:34
przez bercikz
Podaj PID który podaje Ci zamarzniętą wartość 1.97% ,sprawdzę u siebie.