Strona 1 z 1

Wzrastający poziom oleju – wykastrowany FAP

PostNapisane: 14 kwi 2014, 12:13
przez waciach
Witam,

Miesiąc temu zakupiłem Mazdę 3 z silnikiem Y6 i jak na razie borykam się z ciągłymi problemami (głównie tryb awaryjny poruszany w innym wątku).
Aktualnie najbardziej niepokojącym mnie problemem jest wzrastający poziom oleju. Przeszukałem całe forum (nie tylko dotyczące mazd ale również innych marek z tym silnikiem) i nie znalazłem żadnej wskazówki dla mojego przypadku dla tego zwracam się do was z prośbą o jakiekolwiek sugestie. Niebawem odwiedzę zaprzyjaźnionego mechanika więc chciałbym stworzyć jakąś listę rzeczy które można by sprawdzić.

Objawy:
Rosnący poziom oleju (w dosyć szybkim tempie: 1/2 przedziałka na bagnecie na ok 400/500 km)

Obserwacje:
Brak "majonezu" pod korkiem wlewu oleju
Brak tłustych plam w płynie chłodniczym
Brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem
Brak niepokojących odgłosów
Kultura pracy silnika wydaje się być nienaganna (postronne osoby zwracały mi nawet uwagę że niesamowicie cicho i równo pracuje)
Dymi na czarno tylko przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na zimnym silniku (tuż po odpaleniu zostawia na trawie mokre ślady ale to może być reakcja na brak FAP)
Jednorazowo wystąpiły duże problemy z falującymi obrotami (akcja miała miejsce jednego dnia ale następnego podjąłem się czyszczenia przepływomierza i objawy ustały)

Uwagi:
Brak FAP: usunięty fizycznie jak również w komputerze

PostNapisane: 14 kwi 2014, 17:18
przez akostarek
ze względu na opis odrzuciłbym lejący wtrysk, zostaje chyba tylko źle wykonane kastrowanie FAPa, wtryski ciągle zapodają ropę w suwie wydechu (~ ciągła próba wypalania). Najczęściej przy takiej sytuacji ludzie pisali o białym dymku...

Nic innego mi do głowy nie przychodzi, skoro nie mieszają się inne płyny to musi przybywać ropy.

Re: Wzrastający poziom oleju – wykastrowany FAP

PostNapisane: 14 kwi 2014, 17:49
przez waciach
Źle wykonana kastracja to był mój pierwszy trop ale jak sie okazało 3 lata temu wykonała to firma Kreator Mocy w Warszawie i juz zasięgnąłem opini w tym temacie. Dostalem informacje iż nie ma takiej możliwości aby komputer uruchamiał procedurę wypalania FAP jeżeli moduł ten został wyciety z sterownika (razem z procedurą czyszcząca). Kreator ma bardzo dobre opinie i od dawna zajmują się kastracja więc wierzę że zrobili to dobrze.

PostNapisane: 14 kwi 2014, 17:58
przez akostarek
to w takim razie zostaje lejący wtrysk, a przynajmniej nic innego mi do głowy nie przychodzi.

PostNapisane: 14 kwi 2014, 18:19
przez waciach
Wczoraj zalałem pełny zbiornik z STP do czyszczenia wtrysków, nie zaszkodzi a zobacze czy coś da. Nie mam typowych objawów lejących wtrysków więc może jest zabrudzony i się zacina.
W planie mam sprawdzenie wtryskow wiec to da jednoznaczny wyrok w tym temacie.

Dzięki za sugestie i czekam na inne propozycje.

PostNapisane: 25 kwi 2014, 21:57
przez janek001
Waciach , jak temat przybywającego oleju , działałeś coś ?

Re: Wzrastający poziom oleju – wykastrowany FAP

PostNapisane: 29 kwi 2014, 09:18
przez waciach
Po zalaniu STP i przejechaniu 1 tys . kilometrów w trasie, spokój :) wygląda na to że to mogły być wtryski ale nie uznaje sprawy za zamkniętą, będę monitorował poziom oleju.