Strona 1 z 1

Problem z uruchomieniem samochodu

PostNapisane: 3 kwi 2014, 23:37
przez robi458
Sprawa wygląda tak, że samochód zgasł dzisiaj rano (nie wjechałem w żaden dół) podczas normalnej jazdy – na skrzyżowaniu, nie zapaliły się ŻADNE kontrolki !! .. Udało się go odpalić i przejechać na parking jednak po drodze zgasł kilka razy...
Po kilku godzinach spróbowałem odpalić – udało się, jednak znowu zgasł po około 20s i tak ciągle.. W końcu przestał odpalać. Silnik (gdy odpali) pracuje równo, prawidłowo wkręca się na obroty, nie zauważyłem żadnych innych niepokojących objawów – prawidłowa moc, (może spalanie jest minimalnie wyższe niż powinno ale to może być wina ciężkiej nogi ;) )

Dodam że samochód mam od niedawna przejechałem nim ~500 km, przebieg to nie całe 160tys. km – od razu zastrzegam że sprawdzony. Po zakupie nie wymieniłem jeszcze nic (auto jutro miało trafić do warsztatu na podstawowe zabiegi..)
Paliwo tankowane może nie na najlepszej stacji ale nie jakiś opał więc to chyba nie powinno być problemem.
Kody błędów załączam jako zdjęcia.. Liczę na wiele przydatnych odpowiedzi :) Pozdrawiam !

PostNapisane: 4 kwi 2014, 08:19
przez macvas
robi458 napisał(a):zastrzegam że sprawdzony


pierwszy wniosek – ktoś słabo sprawdzał..
w oparciu o te kody, które podałeś, to w pierwszej kolejności układ paliwowy + EGR do sprawdzenia
no i jeszcze zerknij jak tam z napięciami, bo na alternator też wyskoczyło
FAP siedzi?

piszesz, że masz to auto od niedawna – wiem, że zabrzmi dziwnie ale poprzedni właściciel się na coś uskarżał, czy tylko zachwalał? podaj VIN, to ktoś uprzejmy może sprawdzi historię serwisowania – jeśli istnieje ;)

Swoją drogą to wykazałeś dziwne podejście do zakupu, ja najpierw pojechałem na diagnostykę w ASO i miałem błędy jak na talerzu podane – a dopiero potem kupiłem. Lepiej jest wydać te 250-300 zł przed niż kupić a potem się zastanawiać odnośnie "kota w worku"

PostNapisane: 4 kwi 2014, 12:41
przez robi458
macvas napisał(a):
robi458 napisał(a):zastrzegam że sprawdzony


pierwszy wniosek – ktoś słabo sprawdzał..
w oparciu o te kody, które podałeś, to w pierwszej kolejności układ paliwowy + EGR do sprawdzenia
no i jeszcze zerknij jak tam z napięciami, bo na alternator też wyskoczyło
FAP siedzi?

piszesz, że masz to auto od niedawna – wiem, że zabrzmi dziwnie ale poprzedni właściciel się na coś uskarżał, czy tylko zachwalał? podaj VIN, to ktoś uprzejmy może sprawdzi historię serwisowania – jeśli istnieje ;)

Swoją drogą to wykazałeś dziwne podejście do zakupu, ja najpierw pojechałem na diagnostykę w ASO i miałem błędy jak na talerzu podane – a dopiero potem kupiłem. Lepiej jest wydać te 250-300 zł przed niż kupić a potem się zastanawiać odnośnie "kota w worku"


Mówiąc sprawdzony chodziło mi o przebieg i historię serwisową – wszystko jest w porządku, wymieniane na czas, samochód serwisowany regularnie – auto sprowadzone z Niemiec od handlarza ( jeszcze się nie spotkałem żeby jakiś handlarz wymieniał listę usterek, podobnie było tu ;) ) Filtra cząstek stałych nie posiada z racji, że samochód wyprodukowany w maju 2005r. – jeszcze nie montowano filtra.. Alternator nie wydaje mi się winny wyżej wymienionym problemom, ale sprawdzę go w najbliższym czasie. VINu podawać nie muszę bo historię serwisowania mam i nie zauważyłem żadnych odstępstw. Wydaje mi się, że to błąd P0193 jest przyczyną pytanie tylko co mogło się stać ?
Filtr postaram się dziś wymienić ale nie wiem czy to go ożywi.. Czy winny może być uszkodzony czujnik położenia wału – taki błąd chyba również wyskoczył ?

EDIT. W sklepie są do wyboru 2 typy filtra.. Od czego zależy to jaki mam w samochodzie ? rok prod. 2005 bez FAP

Re: Poważny problem (?)

PostNapisane: 4 kwi 2014, 13:50
przez smile
1. Uzupełnij profil o to skąd jesteś.
2. Podłącz się pod jakiś wiarygodny komputer, najlepiej IDS-a.
3. Szukaj raczej fachowca przez forum niż diagnozy....
Na pewno wersja przedliftowa?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 14:00
przez robi458
smile napisał(a):1. Uzupełnij profil o to skąd jesteś.
2. Podłącz się pod jakiś wiarygodny komputer, najlepiej IDS-a.
3. Szukaj raczej fachowca przez forum niż diagnozy....
Na pewno wersja przedliftowa?


Tak wersja 2005, lift był w 2006 – m. in. inne lampy.. Jestem z woj. Lubelskiego, profil postaram się uzupełnić rzeczywiście może się przydać :) A jeśli chodzi o fachowca z komputerem to raczej kiepsko, jak nie beznadziejnie z tym w mojej okolicy – dojechać nie mam możliwości a holowanie po drogach szybkiego ruchu nie jest dla mnie :>

Re: Poważny problem (?)

PostNapisane: 4 kwi 2014, 14:50
przez smile
ASO z Lublina polecane na forum

www.mazda.lublin.pl/?p=34&sp=4&

Re: Poważny problem (?)

PostNapisane: 4 kwi 2014, 15:04
przez robi458
Tym razem skorzystam chyba jednak z tańszego znajomego warsztatu ale dziękuje za informacje. Dalej czekam jednak na wskazówki od osób, które miały już podobne problemy..

Re: Problem z uruchomieniem samochodu

PostNapisane: 11 kwi 2014, 21:41
przez robi458
Samochód naprawiony – uszkodzone były 2 czujniki, koszt naprawy akceptowalny (tylko czujnik na pompie wtryskowej był drogi – oryginał). Dla zainteresowanych więcej informacji :)

PostNapisane: 11 kwi 2014, 21:58
przez Dominooo
No to dawaj te informacje szczegółowe odnośnie usterki, naprawy i kosztów.

PostNapisane: 12 kwi 2014, 07:27
przez Mephic
Dokładnie bo wynika z tego ze znalazłeś rozwiazanie problemu trapiacego sporo osób albo przynajmniej pomysł na rozwiazanie :)

Re: Problem z uruchomieniem samochodu

PostNapisane: 12 kwi 2014, 10:19
przez robi458
No więc w moim przypadku winy był czujnik położenia wału – koszt ok. 80 zł... To w sumie tyle, dodatkowo został wymieniony czujnik na pompie wtryskowej ( ale to dlatego że ciekło paliwo, początkowo myślałem że to podkładki pod wtryskami) i to już niestety spory koszt bo niemal 400zł... Wiem, że można znaleźć taniej przez internet no ale przepadło, następnym razem.
Tak więc przywrócenie samochodu do życia kosztowało jakieś 150 zł z robocizną + usterki które zostały naprawione przy okazji :)

PostNapisane: 12 kwi 2014, 10:59
przez akostarek
czujniki położenia to dość częsta awaria w tych silnikach, zawór na pompie też się zdarza, oby to było na tyle ;) na forum znajdziesz materiały serwisowe z opisami błędów, ew google i P0193 euroesi y6 ;)

Co do fapa to światła nie są w 100% pewnym wskaźnikiem.
Jeżeli początek nr VIN to JMZBK14Y lub JMZBK12Y to samochód posiada FAP.

Re: Problem z uruchomieniem samochodu

PostNapisane: 12 kwi 2014, 13:17
przez robi458
JMZBK14.... sprawdzałem przed zakupem i nie mam takich bajerów. I bardzo mnie to cieszy :D Do wyeliminowania został jeszcze problem ze świecami – nie grzeją. Ale to już na spokojnie w końcu mamy wiosnę :)

PostNapisane: 12 kwi 2014, 13:44
przez Dominooo
Mephic napisał(a):Dokładnie bo wynika z tego ze znalazłeś rozwiazanie problemu trapiacego sporo osób albo przynajmniej pomysł na rozwiazanie :)

Tylko, że kolega miał ułatwioną sprawę bo były błędy na kompie...