Spalanie w mazda 3 1.6 cdti
Strona 1 z 1
Witam.Moja mazda pali 6.7 litra przy prędkosci 100km/h i przeciąganiu na biegach do 2 tys obr robię trasę 20 km w jedna stronę i z powrotem jest kilka zakrętów i 2 światła więc jest trochę więcej przyspieszeń.Czy te spalanie jest takie jak powinno być czy coś jest nie tak bo wile osób chwali mi się ze ich 110-140 km diesle pala po spokojnie 5.5 litra.Dodam że auto ładnie pracuje i moc jest na odpowiednim poziomie
- Od: 27 gru 2013, 18:47
- Posty: 58
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Oblicz sobie średnie spalanie i nie patrz na chwilowe.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
W obecnych warunkach pogodowych no i gorszych jakieś 2-3 tygodnie temu komp mi pokazuje 7,3/100km przy jeździe 100% miasto, 10km w jedną do pracy i z powrotem. Dzisiaj będę tankował to sprawdzę to z dystrybutorem, ale uważam, że 6,7l/100km mieści się w normie zimą. Z resztą możesz sprawdzić moje spalanie w motostat.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Ja szybciej jeżdzę w trybie miejskim i podmiejskim niż na trasach więć u mnie ten wynik przekracza 7litrow a ostatnio w ten snieg i zimno podbijalo do 8litrow. Tak to jest, ze jest fun to sa i koszty
Jak bym sie zaparl to pewnie udaloby mi sie blizyc do 6,5 ale wole tego nie robic, boje sie, ze mnie obtrabia na miescie 
PS: Moja rada to wyjezdzic kilka bakow i zaczac dopiero wtedy wyciagac wnioski. Nawet jak zrobisz identyczne trasy to roznica moze byc dosyc znaczac i to przy tankowaniu na tej samej stacji. Temperatura, wiatr, plynnosc jazdy, ile razy uzywales energicznie hamulca. Nawet do uzyskania sredniej predkosci raz gazujesz mocno pod wiatr w mrozny sniezny dzien i z ogromnym wysilkiem auto toczy sie te 120km/h a w drodze powrotnej jest juz duzo cieplej, lecisz z wiatrem i jest sucho, ale nie jestes wstanie wykorzystac warunkow jak Kamil Stoch bo jest ...duży ruch i masz pecha na swiatlach
Pisze Ci to osoba, która ma zarejestrowane tankowania z prawie 82tys kilometrow a czesc przebiegow byla na tych samych trasach o podobnym natezeniu ruchu i tankowane na tej samej stacji..... a jednak wyniki znacząco rózne:) I nawet nie masz pojecia jaką mam pompę jak ktos mowi, ze nie tankuje na stacji X bo pali mu 0,5l więcej 
PS: Moja rada to wyjezdzic kilka bakow i zaczac dopiero wtedy wyciagac wnioski. Nawet jak zrobisz identyczne trasy to roznica moze byc dosyc znaczac i to przy tankowaniu na tej samej stacji. Temperatura, wiatr, plynnosc jazdy, ile razy uzywales energicznie hamulca. Nawet do uzyskania sredniej predkosci raz gazujesz mocno pod wiatr w mrozny sniezny dzien i z ogromnym wysilkiem auto toczy sie te 120km/h a w drodze powrotnej jest juz duzo cieplej, lecisz z wiatrem i jest sucho, ale nie jestes wstanie wykorzystac warunkow jak Kamil Stoch bo jest ...duży ruch i masz pecha na swiatlach
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dzięki kolego za taka obszerną opowiedz ,sporo mi sie wyjaśniło wczoraj Madzia w trasie wyszla mi około 5.1 litra.Jak już tyle nią jeździsz to powiedz co myślisz o dynamice tego auta i jak moc która ma wypada podług innych aut, bo ja jestem posiadaczem Mazdy od nie dawna.
- Od: 27 gru 2013, 18:47
- Posty: 58
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD
Do jakiego auta chcesz porownywac z jakim silnikiem?
Jakis czas temu podczas wyjazdu do Slowacji zamienilem sie z kumplem za kierownica. On ogolnie marudny i zwolennik benzyny. Byl milo zaskoczony. Ja w tym przedziale cenowym nie widze alternatywy przy uwzglednieniu takich czynnikow jak koszt utrzymania i wiek auta.
Jakis czas temu podczas wyjazdu do Slowacji zamienilem sie z kumplem za kierownica. On ogolnie marudny i zwolennik benzyny. Byl milo zaskoczony. Ja w tym przedziale cenowym nie widze alternatywy przy uwzglednieniu takich czynnikow jak koszt utrzymania i wiek auta.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jak przeczytałem pierwszego posta, to byłem pewien, że jeździsz za mną albo moim autem
27 km mam do roboty, 1,1 km. od garażu do A8, potem 20 km autostradą, reszta dwupasmówką z kilkoma krzyżowaniami ze światłami.
Spalanie średnie – 6,6 l/100 km, czasem nieco buta, żeby nie zamulić, ale staram się jeździć max-eko, ale bez zawadzania na drodze.
Chyba już się pogodziłem, że nie zejdę poniżej 6 l. Oczywiście komputer pokazuje jakieś fantastyczne 5,2 l/100 km
Ostatnio udało mi się zrobić ponad 800 km na baku, ale starałem się jak mogłem.

27 km mam do roboty, 1,1 km. od garażu do A8, potem 20 km autostradą, reszta dwupasmówką z kilkoma krzyżowaniami ze światłami.
Spalanie średnie – 6,6 l/100 km, czasem nieco buta, żeby nie zamulić, ale staram się jeździć max-eko, ale bez zawadzania na drodze.
Chyba już się pogodziłem, że nie zejdę poniżej 6 l. Oczywiście komputer pokazuje jakieś fantastyczne 5,2 l/100 km

Ostatnio udało mi się zrobić ponad 800 km na baku, ale starałem się jak mogłem.
pokar napisał(a): komputer pokazuje jakieś fantastyczne 5,2 l/100 km
Nie myslisz wykonac korekte komputera przez ukryte opcje kompa?
Dopisano 17 lut 2014 15:23:
loku29 napisał(a):Audi a4 z 110 km silnikiem albo golfa IV tez z takim.
To sobie wybrales do porownywania
Za tą sama kasę kupujesz o 2lata starszego niemca. Później dokladasz wiecej do paliwa otrzymujesz też pokute od TU w postaci zwyzki za ubezpieczenie. Nie wspomne o awaryjnosci wyzszej niz w Mazdzie.
PS: Jak juz porownywac to do A3 i Golfa V.
Koniec dyskusji o wyższosci mazdy nad innymi markami
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Korektę wskazań kompa zrobiłem, potem M3 poszła na serię napraw i przy którejś okazji odpinali aku, więc komp wrócił do ustawień fabrycznych, muszę przeprogramować.
Spalanie spadło po uszczelnieniu układu paliwowego (a jakże
) oraz po regeneracji wtrysku. wcześniej na baku robiłem max, 660 km, teraz nawet 800 km.
Nie zauważyłem turbodziury, może dlatego,że wcześniej latałem Focusem z tym samym silnikiem i turbiną. Za to nasze firmowe Mondeo z 2010 ma taką dziurę, że można się ciężko zdziwić podczas wyprzedzania.
Spalanie spadło po uszczelnieniu układu paliwowego (a jakże

Nie zauważyłem turbodziury, może dlatego,że wcześniej latałem Focusem z tym samym silnikiem i turbiną. Za to nasze firmowe Mondeo z 2010 ma taką dziurę, że można się ciężko zdziwić podczas wyprzedzania.
Na forum jest już temat odnośnie spalania. Ten zostaje zablokowany.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości