Strona 1 z 1

Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 3 paź 2013, 14:53
przez dada_mazdaspeed
Witam. Od pewnego czasu pojawił się w naszej Madzi problem. Przy małej ilości paliwa, silnik chodzi nierówno, skacze obrotami, w czasie jazdy jednostajnej ze stałą prędkością szarpie. Ponadto wywaliło wczoraj Check Engine, no i komputer wskazał na błąd zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Powiedzieli żeby zacząć od filtr paliwa, wymienili, auto zatankowałem, błąd skasowali ale po przejechaniu 20 km błąd pojawił się znów. Ale jak jest full paliwa, obroty teraz nie skaczą ani nie szarpie, ale znów ten cholerny błąd jest. Aha, przy małej ilości paliwa, nie dość że falują obroty na jałowym, to jest jeszcze gorzej po włączeniu klimy (otóż cały czas słychać jakby się coś załączało tak co 5 sekund) ale klima działa cały czas. Czy ktoś może mi pomóc co dolego mojej Madzi ? Rok produkcji 2006, model po całkowitym lifcie. Silnik 1.6 CiTD z FAP 109 KM. Proszę o pomoc! Z góry dzięki, Dawid :)

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 4 paź 2013, 19:00
przez akostarek
Hej, kod błędu może posiadasz ?

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 6 paź 2013, 17:31
przez dada_mazdaspeed
Nie posiadam. Ogólnie ten błąd był zczytany z silnika 2.0 diesla mazdy. Ma ktoś jakieś propozycje od czego mam zacząć żeby Madzia wyzdrowiała ?

Proszę o pomoc, nikt nie wie co może dolegać naszej Mazdzie ?!

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 11 paź 2013, 12:36
przez dada_mazdaspeed
Witam ponownie. Auto znów pokazało błąd a właściwie błędy, oraz znów ma czkawkę- szarpie przy jednostajnej jeździe, skaczą obroty itp. Kody to: P2279 (brak info o rodzaju usterki), P2002 (też brak info), oraz P 0089 obwód zaworu regulacji ciśnienia paliwa. Proszę o pomoc! :(

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 8 sty 2014, 11:47
przez dada_mazdaspeed
Ludzie, znów mi checka wywaliło, nikt nie może mi pomóc ?!?!

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 8 sty 2014, 15:39
przez widmo82
Ile km temu zmieniales filtr paliwa?

PostNapisane: 8 sty 2014, 20:22
przez Dominooo

PostNapisane: 8 sty 2014, 21:54
przez smile
dada_mazdaspeed napisał(a):Ludzie, znów mi checka wywaliło, nikt nie może mi pomóc ?!?!

Jak stan przewodów wychodzących z FAP-u w kierunku czujnika różnic ciśnień?

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 12 sty 2014, 21:23
przez miki
Miałem podobne objawy, po wymianie w/w przewodów które były pokruszone i skasowaniu błędów silnik chodzi teraz od kilku miesięcy bez zarzutów :D

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 23 sty 2014, 17:50
przez dada_mazdaspeed
Witam, filtr paliwa wymieniony 1kkm temu, więc odpada. Teraz check wyświetla tylko błąd 2002 oraz zauważyłem zwiększony apetyt na paliwo. Wcześniej bez tego błędu na zbiorniku w jeździe mieszanej spalał mi ok. 5.8 ON, teraz to prawie litr więcej. Możliwe że FAP zapchał się już w ponad 90% ? A gdzie w okolicy tj. Lublin, bądź Warszawa mi to ładnie zdiagnozują i zrobią ? Czy decyzja o usunięciu FAP-a i zwiększeniu mocy w Kreatorze Mocy w Warszawie to dobre rozwiązanie, bo umówiłem się już na termin ? Pozdrawiam Dawid :)

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 23 sty 2014, 21:40
przez widmo82
Ciekawy numer z tymi przewodami, ciekaw jestem co wam zasugerowalo przyczyne usterki, ze trafiliscie na te przewody.

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 26 sty 2014, 12:23
przez dada_mazdaspeed
Kolego widmo82, zauważyłem że masz identyczną M3 jak i ja :) Słuchajcie, wczoraj przy -20 w nocy aku Panasonica się "skończył" i wybór padł na Vartę E23. Ale do rzeczy: jak już wiecie mam problem z FAP-em (P2002), oprócz aku zamarzła ropa (ON Orlen), więc dolałem (ciut za dużo :) do pełnego zbiornika 75 ml specyfiku co podobno polepsza spalanie ropy i nie pozwala jej zamarznąć. Ku mojemu ździwieniu po przejechaniu około 15 km, kontrolka CHECK ENGINE zgasła, i tu ponawiam pytanie: czy kolega widmo82 wie gdzie w okolicy (Radom, W-wa, Lublin) jest ktoś naprawdę odpowiedzialny i "skuteczny" aby stwierdzić czy to te przewody czy nie. Chodzi o to że mam umówioną wizytę w Kreatorze Mocy W-wa w celu usunięcia FAP i delikatnemu zwiększeniu mocy. Ludzie pomóżcie :) Pozdrawiam Dawid

PostNapisane: 26 sty 2014, 12:56
przez smile
dada_mazdaspeed napisał(a):Lublin

Impex ASO Mazda – naprawdę bardzo ogarnięte ASO, specjaliści w zakresie usterek M3.
Zadzwoń, umów się na sprawdzenie..

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 26 sty 2014, 14:42
przez widmo82
Niestety nie znam nikogo co znalby sie dobrze na mazdach w Radomiu. Sam niewiele miałem problemów (puk puk -odpukane hehe) ale Kreator Mocy ktoś polecał. Wątka nie śledziłem, ale jeśli sa pewni, że u Ciebie po usunięciu FAPa nie będzie wariacji to na naginaj do nich. Ja bym zagadał, aby dokładnie sprawdzili auto przed ingerencją w nie aby później nie było: "FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."

PostNapisane: 29 sty 2014, 22:52
przez smile
widmo82 napisał(a):"FAP usunięty, ale przyczyna lezy w czyms innym, niech Pan doplaci jeszcze pincet."

Rok temu trafiło auto do mnie, które nie miało mocy i nie wkręcało się na obroty. Auto po usunięciu FAP-a, przeprogramowaniu softu, wszystko u chip-tunerów... Sprawdzone było wszystko i niby wywalenie FAP-u to była jedyna droga, która miała uzdrowić auto. Niestety, choroba pozostała.
U mnie żadnego błędu nie pokazywał, a mam IDS-a. Po sprawdzeniu wszystkiego co można podciągnąć pod braki mocy bez żadnego błędu wgrałem znów fabryczny soft, tym razem aktualniejszy. Wyszedł błąd świec żarowych, po wymianie kompletu auto znów zaczęło wciskać w fotel i sprawiać frajdę z jazdy :P
Nikt nie wierzył, że to możliwe... <rotfl>

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 30 sty 2014, 10:45
przez dada_mazdaspeed
Problem w tym iż moja mazda po podpięciu do kompa pokazuje błąd P2002. Aha, no i zwiększyło się spalanie o jakieś dwa litry na 100 km. Wszystko wskazuje na zapchany FAP ? Do ASO Lublin już nie mam czasu jechać, bo 4 lutego mam wizytę w Kreatorze Mocy W-wa. Warto w najbliższym czasie zainwestować również w świece, a jeżeli już to jakie będą najlepszym wyborem ? Ludzie, żyjecie ?

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 8 lut 2014, 21:02
przez dada_mazdaspeed
Witam, auto już parę dni po zabiegu w Kreatorze Mocy. Wyszło 131,5 KM, mówili że bardzo ładnie na wykresie, auto przy spokojnej jeździe pali mniej, po wycięciu okazało się że filtr jest zapchany do granic możliwości, oraz pęknięty... Bardzo fajnie, leciutko teraz idzie :)

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 9 lut 2014, 13:58
przez widmo82
Ile zapłaciłeś i za co dokładnie? Ile trzymali autko?

PostNapisane: 10 lut 2014, 15:36
przez macvas
Podłączam się pod powyższe pytania. Jeśli masz taką sposobność to podziel się też wykresem.
Jak rozumiem Panowie z KM zaproponowali i ustawili optymalny program pod ten konkretny egzemplarz – czy może miałeś jakieś własne przemyślenia w stylu: "wyciągnijcie najwięcej ile się da"?

Ja FAP'a już nie mam a program zmieniam jakoś na wiosnę i zastanawiam się czy pójść w "eko-spalanie" czy w "wyżyłowaną moc", ale jak wiadomo jedno i drugie ma swoje plusy i minusy.

Re: Mazda 3 1.6 CiTD i problem z obrotami/ zaworem regulacji ciśnienia paliwa.

PostNapisane: 13 lut 2014, 22:00
przez dada_mazdaspeed
Witam. Słuchajcie, autko trzymali 6h, za wycięcie FAP'a, zaprogramowanie ECU na nowo, podniesienie mocy zhamowanie itp itd zapłaciłem łącznie 1,5k. Moim zdaniem jak na firmę o takiej renomie to nie jest dużo. Auto przy normalnej spokojnej jeździe pali mniej, przy "dawaniu w palnik" pali więcej (wiadome że jak większe ciśnienie doładowania to i większy apetyt na ON) ale dynamika, kultura i płynność jazdy znacznie się poprawiła i widać to najlepiej na 3 i 4 biegu (chodzi mi o Nm) Z wykresu wyszło bardzo stabilnie 131.5 KM, oraz 300 Nm. Ogólnie jestem mega zadowolony, i polecam z czystym sumieniem odrazu kastrację FAP'a (o ile coś się dzieje z nim) oraz podniesienie mocy. Wychodzi po prostu taniej. Pozdrawiam Dawid :)