mazda 3 1.6 diesel -gaśnie. SCV? POMOCY KOBIETA :)

Postprzez madziula777 » 27 wrz 2013, 19:55

Madzia 3 kupiona w kwietniu pojeździła 1,5 miesiąca bez zarzutu, tylko zachciało mi wymiany wszystkich filtrów, olei i rozrządu. Po tej naprawie jakieś 2 tyg. było wszystko w porządku.
No i zaczęło się... podczas jazdy zaczęły gasnąć kontrolki, zazwyczaj działo się to na małych obrotach podczas ruszania bądź na drugim biegu. Po 20min Mazda zaczynała działać poprawnie na czas kolejnych 2 tyg. i tak kilka razy.
W końcu padła tak że już nie dało się nic zrobić -więc hol do mechanika.
Po podłączeniu komputera wykazało wielokrotny błąd wtryskiwaczy. Mechanik wykręcił wszystkie wtryski a w nich metaliczne opiłki :/ Wtryski do czyszczenia, spuszczone paliwo, wyczyszczony cały układ paliwowy i bak. Ponownie mechanik wymienił mi filtr paliwa, który wymieniałam 2 tyg. wcześniej :/
Odebrałam auto i wszystko był dobrze...przez 2tyg. czyli powtórka z rozrywki.
Te same błędy więc trafiła mi się do zrobienia regeneracja pompy i wymiana małej pompki która znajdowała się w środku. Nie muszę chyba pisać ile mnie te naprawy kosztowały. :(
NO i pojeździła 1 miesiąc a usterka powróciła. Czasem udawało się się po 2-3 min ją odpalić a czasem nie więc hol.
Odpalała po plaku (wiem już teraz że to masakra dla silnika).
W momencie kiedy Mazda działa skaczą mi na postoju obroty z 800 na 1200 a silnik klekocze a w momencie kiedy jadę na 2 biegu bez gazu ona znacznie przyśpiesza i muszę ją wyhamowywać.
Łącznie na naprawy i wymiany filtrów i rozrządu wydałam już ok 3500zł i prawdę powiedziawszy mam już dość. Mąż chce ją sprzedać ale ja WALCZĘ :):)
Wczoraj spędziłam wiele godz. na forum mazdaspeed i często czytałam o SCV. Czy uważacie że wymiana tego zaworu pozwoli mi zapomnieć o problemach z moją przyjaciółeczką??
Będę wdzięczna za odpowiedź.
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez akostarek » 3 paź 2013, 22:05

Opiłki najpewniej poszły z pompy, załatwiły wtryski i zaświniły cały układ. Możliwe że przy wymianie filtra paliwa bardzo perfidnie odpowietrzali, ale to by musiał być jakiś skrajny przypadek.
Jeżeli masz problemy z obrotami to trzeba jeszcze się przyglądnąć zaworowi regulacyjnemu na pompie wysokiego ciśnienia i czujnikowi ciśnienia na listwie common rail. Jeśli któryś z elementów odpowiedzialnych za regulację i kontrolę ciśnienia paliwa nie będzie działał jak należy to nawet nówka pompa nic nie pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez madziula777 » 4 paź 2013, 19:10

Te skakanie obrotów to ja jeszcze jakoś przeżyje tylko te gaśnięcia wytrącają mnie z równowagi.

"Jeżeli masz problemy z obrotami to trzeba jeszcze się przyglądnąć zaworowi regulacyjnemu na pompie wysokiego ciśnienia i czujnikowi ciśnienia na listwie common rail..."– czy ten zawór może być odpowiedzialny też za gaśnięcia?

W pon. Mazda na lawecie jedzie 60km do mechanika, w moich okolicach niestety nie ma ludzi którzy mają jakiekolwiek pojęcie :/Kolejna kasa, kolejny mechanik który będzie diagnozować autko, ale mam nadzieję że naprawią...(były serwis ASO, naprawiają tylko Toyoty i Mazdy)
Jak będzie wiadomo co się działo dam znać :)
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez akostarek » 5 paź 2013, 14:27

Ten silnik montowali w fordach, citroenach, peugeotach i kilku innych markach, wiec nie daj sobie wmówić że trzeba do niego speca od mazd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez madziula777 » 5 paź 2013, 16:18

Dzisiaj MOJA odpaliła (stała prawie dwa tyg) ...po wymianie akumulatora bo całkowicie padł (nawet prostownik nic nie dał) Przejechałam się 35 km i pięknie brzdąka :) Silnik równo pracuje i nie skaczą obroty.

Czy to możliwe że jakoś ten aku odłączał jej komputer? Nie łudze się że po wymianie akumulatora moje problemy się skończyły :(

Dopisano 5 paź 2013, 16:35:

Więc na razie Mazda nie jedzie do mechanika...będę nią jak najwięcej jeździć i testować :)
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez akostarek » 6 paź 2013, 15:14

skoro to rozwiązało sprawę to sprawdź napięcie ładowania, może alternator siada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez madziula777 » 6 paź 2013, 15:57

Akumulator prawdopodobnie był oryginalny i trzeba było go wymienić... nie świeci mi się kontrolka od aku ale to sprawdze :) Dzięki za podpowiedzi :)
Pozdrawiam
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Postprzez madziula777 » 23 paź 2013, 18:49

Oczywiście Mazda po cudownym wyleczeniu znowu padła... trafiła do byłego serwisu Mazdy i okazało się że totalnie elektryka mi zgłupiała.
Komputer nie widział wtrysków i je odłączał. Wymienili mi też czujnik temperatury ale nie wiem od czego :P
Na razie jest ok i mam nadzieje że TERAZ już ostatecznie udało mi się moją ślicznotę naprawić
(koszt 780 zł + 170zł laweta )
Mazda 3 dusza piękna :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2013, 20:51
Posty: 11
Auto: MAZDA 3,1.6 DIESEL, 2004R.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323