Odcięcie paliwa na 3 biegu przy 3 tyś. obrotów

Witam 
Niepokoi mnie zachowanie mojej mazdy. Otóż ostatnio chciałem wyprzedzić samochód redukując do trójki i gdy osiągnąłem prędkość 60 km/h i 3 tyś obrotów, samochód zaczął zwalniać i obroty również zaczęły gwałtownie spadać. Dopiero po ponownym zapaleniu samochodu wszystko wróciło do normy. Innym razem zaś gdy chciałem ostrzej ruszyć ze skrzyżowania, na pierwszym biegu spotkałem się z podobną sytuacją. Zauważyłem jednak że samochód zachowuje się tak kiedy nie nabierze jeszcze chyba odpowiedniej temperatury, bo to wszystko działo niedługo po wyjeździe z garażu. Na trasie nie zauważyłem takich problemów jak na razie.
Czy to jest jakieś zabezpieczenie przed zatarciem się turbiny gdy silnik jeszcze nie osiągnie żądanej temperatury
Czy jest to jakiś poważniejszy problem 

Niepokoi mnie zachowanie mojej mazdy. Otóż ostatnio chciałem wyprzedzić samochód redukując do trójki i gdy osiągnąłem prędkość 60 km/h i 3 tyś obrotów, samochód zaczął zwalniać i obroty również zaczęły gwałtownie spadać. Dopiero po ponownym zapaleniu samochodu wszystko wróciło do normy. Innym razem zaś gdy chciałem ostrzej ruszyć ze skrzyżowania, na pierwszym biegu spotkałem się z podobną sytuacją. Zauważyłem jednak że samochód zachowuje się tak kiedy nie nabierze jeszcze chyba odpowiedniej temperatury, bo to wszystko działo niedługo po wyjeździe z garażu. Na trasie nie zauważyłem takich problemów jak na razie.
Czy to jest jakieś zabezpieczenie przed zatarciem się turbiny gdy silnik jeszcze nie osiągnie żądanej temperatury