Czy czeka mnie naprawa EGR'u ?

Witam Wszystkich Forumowiczów,
za nim dodałem ten wątek, przeszukałem wiele podobnych tematów na forum i ogólnie w necie – pojawił się bałagan w głowie:/
Mam Mazdę 3 1.6 diesel, rocznik 2005 sedan. Od ponad miesiąca pojawiły się problemy z obrotami silnika na biegu jałowym. Nie dzieje się to od razu, bo np. po uruchomieniu silnika (kiedy pewnie samochód jest na ssaniu) obroty są oki, ale wystarczy dłuższą chwilę odczekać i zaczyna się dyskoteka obrotomierza – im dłużej samochód jest na "luzie" tym dziwniejsze zachowanie. Praca staje się bardzo nierówna i zaczyna się od mniejszych skoków obrotów po większe i tak na zmianę i różnie. Dodam tylko że przy włączonej klimatyzacji jest tak samo, pomimo większych obrotów silnika. Kolejnym objawem jest każdorazowo przy pierwszym ruszeniu, po pierwszym odpaleniu silnika metaliczny dźwięk – jakby młotek o młotek i dźwięk się już nie pojawia, do następnego odpalenia i ruszenia samochodem.
Na zakończenie dodam że samochód jest po wymianie świec żarowych – 2 świece w ogóle nie działały i czyszczeniu EGRA. Niestety po tym ostatnim zabiegu mam wrażenie że nawet jest gorzej. Samochód już się tak nie odpycha, jak odpychał (chociaż z tym też jest różnie – bywa że ma power'a jak z przed czyszczenia), no i w dodatku zwiększyło się znacznie zużycie paliwa.
Nie chcę nikomu sugerować usterki, ale chyba wygląda to na EGR'a, prawda? Kilka razy na kompie wyskoczył błąd EGR. Jest to dość kosztowna zabawka, dlatego nie chciałbym na wyrost wchodzić w zakup i naprawę.
Dziękuję wszystkim, którzy poświęcili czas na przeczytanie tego laboratu, ale chciałem precyzyjnie odzwierciedlić mój problem.
Jednocześnie (na wszelki wypadek) może ktoś wie, gdzie ów EGR kupić najtaniej...jakiś zamiennik, może od innego samochodu np. Forda będzie taniej? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i namiary, gdyż Wasze porady już mnie wielokrotnie uchroniły przed zbędnymi i drogimi naprawami.
Pozdrawiam,
Krzysztof.
za nim dodałem ten wątek, przeszukałem wiele podobnych tematów na forum i ogólnie w necie – pojawił się bałagan w głowie:/
Mam Mazdę 3 1.6 diesel, rocznik 2005 sedan. Od ponad miesiąca pojawiły się problemy z obrotami silnika na biegu jałowym. Nie dzieje się to od razu, bo np. po uruchomieniu silnika (kiedy pewnie samochód jest na ssaniu) obroty są oki, ale wystarczy dłuższą chwilę odczekać i zaczyna się dyskoteka obrotomierza – im dłużej samochód jest na "luzie" tym dziwniejsze zachowanie. Praca staje się bardzo nierówna i zaczyna się od mniejszych skoków obrotów po większe i tak na zmianę i różnie. Dodam tylko że przy włączonej klimatyzacji jest tak samo, pomimo większych obrotów silnika. Kolejnym objawem jest każdorazowo przy pierwszym ruszeniu, po pierwszym odpaleniu silnika metaliczny dźwięk – jakby młotek o młotek i dźwięk się już nie pojawia, do następnego odpalenia i ruszenia samochodem.
Na zakończenie dodam że samochód jest po wymianie świec żarowych – 2 świece w ogóle nie działały i czyszczeniu EGRA. Niestety po tym ostatnim zabiegu mam wrażenie że nawet jest gorzej. Samochód już się tak nie odpycha, jak odpychał (chociaż z tym też jest różnie – bywa że ma power'a jak z przed czyszczenia), no i w dodatku zwiększyło się znacznie zużycie paliwa.
Nie chcę nikomu sugerować usterki, ale chyba wygląda to na EGR'a, prawda? Kilka razy na kompie wyskoczył błąd EGR. Jest to dość kosztowna zabawka, dlatego nie chciałbym na wyrost wchodzić w zakup i naprawę.
Dziękuję wszystkim, którzy poświęcili czas na przeczytanie tego laboratu, ale chciałem precyzyjnie odzwierciedlić mój problem.
Jednocześnie (na wszelki wypadek) może ktoś wie, gdzie ów EGR kupić najtaniej...jakiś zamiennik, może od innego samochodu np. Forda będzie taniej? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i namiary, gdyż Wasze porady już mnie wielokrotnie uchroniły przed zbędnymi i drogimi naprawami.
Pozdrawiam,
Krzysztof.