M3 BK 1.6 Y6 2006 – traci moc i gaśnie

Postprzez Mephic » 19 lip 2013, 07:44

Witam spowrotem po sporej przerwie...

Od jakiegoś czasu wyczuwałem w swojej Madzi delikatne szarpanie podczas jazdy ale było ono tak mało wyczuwalne, że temat zignorowałem (pojawiało się rzadko).

Dziś jadąc do pracy, 70 km/h na liczniku i nagle chcę wyprzedzać a auto zamiast przyspieszać zwalnia, nie miał znaczenia bieg, nie miała znaczenia ilość dodanego gazu – auto wyhamowało do 0 i zgasło. Później przez ok. minuty nie mogłem w ogóle odpalić silnika (zapalał i od razu gasł). Dopiero po półtorej minuty auto zapaliło i dokulałem się do pracy – moc była już normalna ale czuć szarpanie. Żaden check engine się nie wyświetla podczas jazdy.

200 km temu wymieniony filtr oleju, filtr powietrza i olej (Dexelia 5W30 Ultra, wlane 3,8l).

Auto ma obecnie 86k przebiegu przy 53k był wymieniony filtr paliwa. Eolys uzupełniany przy 68k.

Ratujcie bo chciałem się wybrać nim na wakacje a zanosi się, że wybiorę się na serwis. Jestem za tydzień u Tadziola na remoncie zawieszenia więc na pewno poproszę Go o pomoc i w tym zakresie ale dobrze byłoby z doświadczeń Waszych skorzystać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez bamc » 20 lip 2013, 09:56

Ja miałem kiedyś podobnie, tylko że mi zapalał się check engine. Na za niskich obrotach dostawał za dużo paliwa i się dławił – objaw był taki że załączał się tryb awaryjny z uwagi na zbyt dużą ilość paliwa dostarczanego na wtryski. Pomogło kręcenie go na wyższych obrotach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2010, 17:57
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Y6 '05 HB

Postprzez Mephic » 22 lip 2013, 13:55

Cóż... Nigdy nie jeździłem moją Madzią na niskich obrotach. Zawsze staram się trzymać pomiędzy 1800-2500.

Tak czy owak problem nadal jest. Dziś auto nie gasło ale czuć było wyraźne szarpanie i reakcje na gaz z opóźnieniem...
Mam też wrażenie, że silnik znacznie głośniej "klepie" niż wcześniej.

Może jeszcze jedna uwaga – zauważyłem, że w wielu tematach kiedy komuś gasł silnik to działo się to "na ciepłym" i musiał go wystudzić. U mnie też na ciepłym ale auto odpaliło bez studzenia (jak pisałem po ok. 1 minucie). No i bądź tu mądry...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 22 lip 2013, 15:18

1800 to tez nie jest zdrowa predkosc obrotowa dla tego motorka, chwilowa ok, ale na trasie to wrzuc lepiej 4ke
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez jerzj » 22 lip 2013, 16:07

A błędy zczytałeś?
U mnie DOKŁADNIE takie objawy dawał kończący się FAP.
Na filtrze paliwa przejechałeś już sporo, być może dla pewności dobrze by go było wymienić.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 08:54
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98

Postprzez Mephic » 23 lip 2013, 07:48

@widmo – zastosuję się i będę trzymał pow. 2k.

@jerzj – jeszcze nie, w piątek dopiero jadę na "przegląd" :)
Aż mi się wierzyć nie chce, że FAP się może kończyć przy niecałych 90k....

Filtr paliwa... wydawało mi się, że interwał wymiany jest dłuższy niż 30k – no ale może mi się wydawało tylko :)

A tak z ciekawości – czy ktoś wie ile kosztuje uzupełnienie pełnego zbiornika Eolys? (tak na wszelki)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 23 lip 2013, 09:22

Filtr paliwa możesz zawalić jednym bardzo złym tankowaniem albo sciągnieciem z dna baku wszystkiego co się tam zbierało przez kilka lat. Co do uzupełniania zbiornika na maxa to po co? Wlej litr za ok150zł +ewentualna robocizna. U mnie poprosił komputer o dolewkę przy 86,5k a mam teraz 124k a dolałem literek. Jestem pewien swojego przebiegu i robię głównie trasy -mało miasta. Może dlatego wystarczył ten litr na 37,5k i nie prosi jeszcze o więcej. Jedno jest pewne, jak zaczyna go brakować to na bank wywali Ci "żółtka" na blacie i przed przejściem w tryb serwisowy możesz zalać 3x pełny bak.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mephic » 23 lip 2013, 09:28

Nie no, ja uzupełniłem Eolys do pełna przy ostatnim dolewaniu (poprzedni właściciel dolewał co przegląd a robił je w zasadzie co 15k....

Pytam tylko pro forma na przyszłość bo nie wiem czy teraz cokolwiek dolewać czy olać sprawę i jeździć kolejne kilkadziesiąt kkm :)

Tankuję wyłącznie na BP lub Shell ale faktycznie ostatnio po tankowaniu na BP auto bardzo brzydko się zachowuje (to gaśnięcie nastąpiło po zalaniu zwykłym ON z BP) – klepanie, terkotanie, dławienie...

Wrócę chyba do Shella i będę obserwował zachowanie auta. Poproszę Tadziola o sprawdzenie stanu filtra paliwa w takim razie i jak coś to zmienię. Rozumiem, że na razie o EGR, czujnik położenia wału, przepustnicę, pompę paliwa itd. się bardzo nie martwić?? :)

Wiem, że czeka mnie naprawa zawiechy bo coś się tam bardzo brzydkiego podziało a nie mogę zbankrutować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez widmo82 » 23 lip 2013, 17:52

nie znam osobiscie tadziola, ale jak on wie jak sprawdzic stan filtra to napisz pozniej dla innych :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Mephic » 31 lip 2013, 11:21

Oczywiscie wyglupilem sie. Przepraszam :)

Anyway – na komputerze bledow brak. I co teraz...x-(

Dopisano 2 sie 2013, 20:39:

OK – wyskoczył błąd układu paliwowego.

Wymieniono:

1) Filtr paliwa

Wyczyszczono:

1) Zawór EGR

Oprócz tego wymienione dwa łączniki stabilizatora z tyłu i tuleja wahacza z przodu – wszystko hula, w aucie cisza, nic nie zamula, Madzia dostała nowe życie, a Mazda Ochojec jak zwykle rządzi. Dzięki Tadziol :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323