Mazda 3 1.6 td 109km 2004r Kopci na czarno
Strona 1 z 1
Witam, mam problem! Od 3 miesiecy posiadam mazde 3 sprowadzona z niemiec i od jakiegos miesiaca kopci mi na czarno az wypluwa smolistą sadzę :/. Wymieniłem dolot do kolektora, ktory był pękniety, ale to nic nie zmieniło. Wiem, że turbinka tez jest w nienajlepszym stanie. Czy DPF może miec z tym jakis związek? Bardzo proszę o pomoc.
- Od: 15 maja 2013, 18:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004
Przenoszę do modelowego tam szybciej uzyskasz pomoc.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Twój samochód nie ma filtra cząstek stałych (pozniej wsadzali FAP, nie DPF) – wtedy by nie kopcił 
kopcenie na czarno oznacza, że jest za mało powietrza (turbina) albo za dużo paliwa (coś z wtryskami).
Jeżeli turbinę CI diagnozowali ci co podejrzewają DPF to raczej poszukaj nowego mechanika.
kopcenie na czarno oznacza, że jest za mało powietrza (turbina) albo za dużo paliwa (coś z wtryskami).
Jeżeli turbinę CI diagnozowali ci co podejrzewają DPF to raczej poszukaj nowego mechanika.
Wtryski ci leja. Zalerzy jeszcze jak mocno ci kopci. Bo pamiętaj że diesel musi dymić !
A tak serio zacznik od tych wtrysków.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Dodam tylko, że lejące wtryski potrafią wypalić dziurę w tłoku, więc może być niewesoło 

No to juz sam nie wiem co z tym DPFem, ponieważ byłem w salonie mazdy i po podaniu numeru VIN sprawdzili ze mam ten filtr czastek stałych, moj mechanik stwierdził to samo! A po tym jak zobaczył, ze oleju przywyba w silniku,powiedzial ze nalezy przepalic ten filtr. Mechanik jest bardzo dobry podobno, polecany przez wielu znawców 
- Od: 15 maja 2013, 18:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004
filtr cząstek stałych zaczęli montować po 2005 roku.
Filtr cząstek stałych wyłapuje cząstki stałe (głównie sadzę) – wtedy samochód nie ma prawa kopcić.
Jaką masz normę emisji spalin ? Euro3 ? masz zbiornik na płyn katalityczny ? masz czujnik różnicowy ciśnień za przekaźnikiem świec żarowych ?
Jeśli wtryski leją to oleju też będzie przybywać... niespalony ON będzie się mieszać z olejem silnikowym...
Panowie w ASO nie oferowali Ci czasem jakiejś dolewki / serwisu filtra cząstek stałych przy okazji
?
Filtr cząstek stałych wyłapuje cząstki stałe (głównie sadzę) – wtedy samochód nie ma prawa kopcić.
Jaką masz normę emisji spalin ? Euro3 ? masz zbiornik na płyn katalityczny ? masz czujnik różnicowy ciśnień za przekaźnikiem świec żarowych ?
Jeśli wtryski leją to oleju też będzie przybywać... niespalony ON będzie się mieszać z olejem silnikowym...
Panowie w ASO nie oferowali Ci czasem jakiejś dolewki / serwisu filtra cząstek stałych przy okazji
(EURO3)(EURO4)>(LO-POWER)
tyle wiem o mojej emisji spalin i faktycznie nie mam zadnego zbiorniczka na ten płyn katalityczny
a jakby był problem z wtryskiem to poza kopceniem występowałyby jeszcze jakies inne objawy?Np skoki obrotów?
tyle wiem o mojej emisji spalin i faktycznie nie mam zadnego zbiorniczka na ten płyn katalityczny
a jakby był problem z wtryskiem to poza kopceniem występowałyby jeszcze jakies inne objawy?Np skoki obrotów?
- Od: 15 maja 2013, 18:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004
Nie możesz mieć filtra. Były montowane od połowy 2005 roku we wszystkich wersjach. Ogarniaj ty wtryski i będzie spokój. Aha no i świetni mechanicy. Pogratulować 

Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Mechanik tlumaczyl się ze pomylilo mu sie z katalizatorem, ktory jest bardzo podobny 
Pojechałem do innego, dobrego znawcy silnikow diesla i wg jego komputera oraz wizualnym zdiagnozowaniu silnika, stwierdzil ze wszystko ok. Więc sam juz nie wiem co mam myśleć ;/
W pierwszej kolejności zajmę sie ledwożyjącą turbinką, a następnie wspomniane przez was wtryski. Niech to kopcenie sie wreszcie zakonczy!! dziekuje i pozdrawiam
Pojechałem do innego, dobrego znawcy silnikow diesla i wg jego komputera oraz wizualnym zdiagnozowaniu silnika, stwierdzil ze wszystko ok. Więc sam juz nie wiem co mam myśleć ;/
W pierwszej kolejności zajmę sie ledwożyjącą turbinką, a następnie wspomniane przez was wtryski. Niech to kopcenie sie wreszcie zakonczy!! dziekuje i pozdrawiam
- Od: 15 maja 2013, 18:10
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 1.6 TDCI 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości