Strona 1 z 1

Charge Air Cooler Bypass – objawy i błędy DTC

PostNapisane: 10 kwi 2013, 13:30
przez Vex
Witajcie,

od jakiegoś czasu mam problem z powracającymi kodami błędów P024A oraz P024B. Zauważyłem również, że przy około 1800-2000 obrotów, przy stopniowym dodawaniu gazu silnik zaczyna się delikatnie dławić wpadając w wibracje. Podczas, krótkich odcinków w mieście problem jest zauważalny sporadycznie, za to często występuje na trasie gdy silnik się dobrze rozgrzeje.

Ciekawym zjawiskiem, które również zauważyłem (aczkolwiek nie wiem czy ma ono coś wspólnego z powyższym), jest to że dosyć często podczas dojeżdżania do świateł na luzie, obroty silnika spadają do ok. 600-650/min, a powracają do normalnych 750 po zatrzymaniu. Wydaje mi się, że wciśnięcie hamulca potęguje ten efekt.

Czy moglibyście mi poradzić gdzie szukać problemu? Gdzie znajduje się zawór, którego dotyczą wymienione błędy i za co tak naprawdę jest on odpowiedzialny? Czy może mieć on wpływ na zachowanie silnika, które opisałem? Błędy nie powodują zaświecenia kontrolki check engine.

Będę wdzięczny za sugestie.

Dzięki!

PostNapisane: 12 kwi 2013, 21:42
przez akostarek
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30300.html

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 30400.html

zawór ten to w zasadzie podwójna przepustnica, która w zależności od warunków puszcza powietrze przez InterCooler lub bezpośrednio z turbo do dolotu. Jaki jest tego sens? pewnie w dużym stopniu jest to rozwiązanie pro ekologiczne.

Możliwe przyczyny tych błędów masz w tych 2 dokumentach. Na pewno możesz posrpawdzać wszystkie wtyczki i przewody, czy coś nie pośniedziało, coś się nie wysunęło. Może też po prostu dolot jest mocno zasyfiony i zawór się wiesza najzwyczajniej. Możliwe też że zawór / czujnik położenia padł (są chyba podwójne w Twoim roczniku).
Z obrotami masz coś nie tak, albo źle odczytujesz, podczas jazdy na luzie powinny być chyba większe, a po zatrzymaniu wracają na ~750.