Strona 14 z 16

PostNapisane: 11 kwi 2015, 18:45
przez waciach
Tego się już nie dowiem. Zmienię niebawem ponownie olej z filtrem i sprawdzę dokładnie ile zejedzie/wejdzie.

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 14 kwi 2015, 21:26
przez jabi666
Dziś dowiedziałem się w serwisie Mazdy że w Irlandii sądzą że nie ma czegoś takiego jak olej Dexelia 5W30 bez oznaczenia DPF.
Zaproponowali mi jednak olej który leją do fordów i mazd, z wyglądu przypomina normalna Dexelie ( czarna butelka z zielonymi wstawkami i z tymi napisami "zoooom") jednak nie ma na nim żadnej nazwy.
Czy ktoś się orientuje co to za specyfik?

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 15 kwi 2015, 12:55
przez tomi911
Teraz olej oryginalny nie nazywa się już Dexelia, tylko: "Mazda Original Oil Ultra 5W-30" i występuje w dwóch wersjach – standard lub DPF ;)

Re: Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny)

PostNapisane: 15 kwi 2015, 13:06
przez jabi666
To by się zgadzało, jednak napis Mazda Original Oil Ultra 5W-30 był tylko na tym z DPFem. Ten drugi miał tylko 5W-30, koleś sam nie był w stanie nic o nim powiedzieć, po za tym ze dedykowany do fordow ale do mazd leja ten sam.

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 7 maja 2015, 09:42
przez nextpce
Witam,
Mam zamiar pierwszy raz wymieniać olej, i myślę nad motulem eco-nergy 5w30, czy ktoś używa tego motula w swoim aucie. Na forum podają ze zalewają Motulem 8100 X-clean+ 5W-30 lub Motulem 8100 Eco-clean 5W30. Auto jest z 2004 bez FAPa. Pod uwagę biorę jeszcze orginalny olej mazdy lub Elf Evolution SXR 5w30.
Pozdrawiam

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 7 maja 2015, 19:14
przez digidy
od 4 lat zalewam elfa wymiana co 15 tys i sprawuje się bdb

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 15 maja 2015, 12:11
przez nextpce
Zdecydowałem się na motul eco-nergy 5w30. Poprzednio był elf sxr 5w30, w porównaniu silnik na motulu pracuje troszkę ciszej.

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 25 maja 2015, 19:09
przez mazdajacek
witam po wymianie oleju (elf) i filtra przez mechanika, okazało się, że świeci kontrolka silnika. zawołał elektryka , ten podłączył jakiś elektroniczny gadżecik coś tam pomajstrował i kontrolka zgasła. ale podczas jazdy chwilowe spalanie szaleje szczególnie na małych obrotach. mechanik wspomniał też, żebym trochę przegonił autko. pojechałem w trasę i jechałem ok 30 km z obrotami 3000, chyba chodziło mu o fap. ale nie widziałem jakiegoś białego dymu. pytam tez jak rozpoznać że filtr jest zapchany i kiedy następuje jego wypalanie? samochód jest też mułowaty i kręci tylko do 3500 obrotów.

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 22 cze 2015, 09:08
przez wiktor1253
Do tej pory zalewałem swoje auto olejem Motul 8100 eco-clen C2. Około 3 miesiecy temu wyciąłem w aucie FAP, teraz zbliża mi się kolejna wymiana i nie wiem czy powinienem zalać tym samym czy jakimś innym Motulem dla silników bez FAP. Poza tym co ile km należy wymieniać olej jesli w aucie byla podniesiona elektronicznie moc? Pomyślałem, że co 13000km będzie OK:–)

PostNapisane: 22 cze 2015, 13:32
przez francesco_franco
wiktor1253: Ja bym nic nie zmieniał. Olej ten sam, przebiegi te same. Też mam zrobiony chip. Moim zdaniem przy "codziennej" jeździe nic to nie zmienia.

PostNapisane: 22 cze 2015, 14:32
przez macvas
Jest mnóstwo opinii na temat co wlać "po kastracji".
Chyba najrozsądniejszą jest, jeżeli nic się nie dzieje – to tak jak radzi francesco_franco – nic nie zmieniać.

Ja osobiście wymieniam olej co 10-12kkm i wlewam dex'ę – wersja bez dpf, ale do tzw. dolewek (jesienno-zimowych) używam dexelię dpf – tak z sentymentu, bo podobno silnik też ma pamięć. <nie powiem>

Re: Olej i problemy olejowe z silnikiem Y6

PostNapisane: 24 cze 2015, 11:31
przez talk_about85
Czy dla tego silnika sa jakies normy spalania przez niego oleju silnikowego?

PostNapisane: 24 cze 2015, 21:13
przez francesco_franco
talk_about85:
Wręcz przeciwnie, niektórym nawet przybywa :D
A tak serio, to u siebie nie zauważyłem znaczącego ubytku. Resursy olejowe są dość często i bez wycieków raczej trudno o ubytki.

PostNapisane: 24 cze 2015, 21:46
przez macvas
Nie oszukujmy się, ale przy autach tej kategorii wiekowej, z przebiegami otwierającymi trzecią setkę kkm nawet najlepszy olej i książkowe serwisowanie nie uchronią Nas od zużycia, wytarcia, ubytków czy zmęczenia materiałów poddanych tarciu i przeciążeniom (mowa tu o elementach gumowych jak i tych ze stali czy alu). Na ogół, jeżeli nie doświadczamy ubytku to mamy do czynienia z błędem pomiaru, albo ubytek jest niezauważalny/marginalny.

PostNapisane: 26 cze 2015, 19:49
przez uszol90
U siebie zalałem motul eco celan 5w30 c1, rzekłbym – cieszej pracuje silnik... z fapem chyba wszystko ok, nie zauważam żeby się wypalał częściej czy coś... przebieg 177kkm
co do zalewania oleju po kastracji, myślę, że to bez różnicy czy ty mu wlejesz olej nisko-popiołowy czy "normalny" (nie dla fapa) bo to głównie o niego chodzi.

Re: Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6

PostNapisane: 3 wrz 2015, 00:37
przez mazdausers
Przejdź na Shella 5W40 jak najbardziej. Jest to dobry olej za rozsądne pieniądze. Sam go osobiście stosuję od wielu lat i jestem bardzo z niego zadowolony. Najważniejsze abyś pamiętał o właściwej normie. Kolejną zaletą jest fakt, iż ten olej nie jest podrabiany jak niektóre inne marki

Dopisano 3 wrz 2015, 00:39:

nextpce napisał(a):Zdecydowałem się na motul eco-nergy 5w30. Poprzednio był elf sxr 5w30, w porównaniu silnik na motulu pracuje troszkę ciszej.


Ja bym proponował Shell Helixa Ultra 5W30 w technologii Pureplus. Jest on w przystępnej cenie, i wg mnie charakteryzuje się wysoką jakością a silnik na nim pracuję równo i ładnie

Dopisano 3 wrz 2015, 00:43:

Olej dobiera się według tego co zaleca producent. Natomiast jest wiele marek, ja używam Shella oczywiście z właściwymi normami, takim jak lepkość, norma. Jeśli zalałeś 30 zamiast 40 nic się nie stanie. Pamiętaj jednak aby przy następnej wymianie zalać właściwym.

PostNapisane: 3 wrz 2015, 16:52
przez widmo82
mazdausers napisał(a):Kolejną zaletą jest fakt, iż ten olej nie jest podrabiany jak niektóre inne marki

Skąd wiesz co robi Rychu i Krzychu w starym PGRze? :)

Re: Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6

PostNapisane: 8 wrz 2015, 14:00
przez Radek9112
Ja do mojej mazdy leje Valvoline Maxlife 10W40 od jakiegoś roku (wymiana co 10-12tys.km czyli jakieś 2 razy w roku). Od kiedy przeszedłem na ten olej, silnik chodzi ciszej (moim zdaniem). Nie ubywa nie nie przybywa go, a mam wykastrowaną mazdę. Jestem zadowolony i nie zamienię go na nic innego :)

PostNapisane: 28 paź 2015, 13:20
przez Thomsonicus
Ten Elf to się nazywa ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 4L? Bo każdy o nim pisze, ale bez "900" w nazwie.
Albo nieco inaczej:
Czytam cały temat i tak na dobrą sprawę sporo się już zdezaktualizowało. Poszukuję co zalać do Mazdy 3. 1.6D rocznik 2005, z wyciętym FAP. FAP, to nie DPF. Mam do wzięcia za 122 zł MAZDA ORGINAL OIL ULTRA DPF 5W30. Tylko czy jest sens płacić 40zł więcej?

Re: Mazda3 – wymiana filtra i oleju w silniku 1.6 Y6

PostNapisane: 29 paź 2015, 17:51
przez waciach
Dokładnie tak się nazywa jak podałeś. Ja kupuję 3 litrowe butelki i to daje to tak mniejwięcej środek przedziałku na bagnecie przy takim zwykłym spuszczeniu ciepłego oleju bez niewiadomo jak długiego czekania (ja jak wleje blisko max to wali olejem przez odmę). W zapasie mam dodatkowy litr na dolewki oraz gdyby nagle okazało się że jakimś cudem zlało się więcej oliwy i trzeba dolać (póki co 2 zmiany i jeszcze nie została otworzona, oliwy również nie konsumuje).

Mam tylko o rok młodszą, też kastrat i mogę śmiało polecić (już 3 razy zalewałem ten sam i jest ok)