Dławienie i gaśnięcie na ciepłym silniku

Postprzez jerzj » 25 mar 2013, 12:10

Zanim zabrałem się za pisanie tego wątku, poszperałem na forum, ale nie znalazłem podobnej przyczyny.

Wracając z Niemiec (1000 km od domu :| ) samochód postanowił zdławić się podczas stałej jazdy po autostradzie i zgasnąć. Zjechałem na pobocze, wyłaczyłem zapłon –> odpalił jak gdyby nigdy nic. Usterka pojawiła się ponownie po przejechaniu 600 km i zaczęła się częściej powtarzać. W międzyczasie zatankowałem.
Na A2 gasł co 10-15 km i wyraźna poprawa była dopiero gdy chwilę ostygł (przy -20 stopniach na zewntątrz).

Dane:
M3 BK 1,6 d Y6
filtr paliwa ma 8 kkm
filtr powietrza tak samo
nie świeci się check engine
nie słychać żadnych niepokojących dźwięków

objawy:
*silnik dusi się i gaśnie, szczególnie przy najmniejszej próbie dodania gazu (musiałem jechać 90km/h po autostradzie)
*spalanie przy 140 km/h w okolicach 6l/100 km, 4,0 przy 90 km/h – trzy osoby w środku, 2 walizki
*Odczekanie 3-5 minut wydłużało ponownie pojaiwenie się usterki
*Silnik miał wyraźnie mniej mocy po zgaśnięciu
*dziś jadąc do pracy (20 km) nie zauważyłem żadnych objawów, silnik miał moc
*poziom oleju niezmienny od 10 kkm

Co to może być? Macie jakieś pomysły? Zapewne podjadę do mechanika, ale chciałbym cokolwiek wiedzieć najpierw...

Dziękuję za pomoc
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 08:54
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: 3BK Y6 '06
MX-5 NB 1,8 '98

Postprzez VPM » 25 mar 2013, 13:22

ciekawa sprawa u mnie to jak jadę ponad godzinę to dławi się jak przyspieszam ale tragedia nie ma to musi mieć coś z temperatura w dłuższej trasie sprawdzę u siebie świece i przewody i komp gazu czy za bardzo nie nagrzewa się – jest w komorze silnika więcej pomysłów nie mam jak się czegoś dowiesz to napisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323