Strona 1 z 2
Check engine light nie swieci

Napisane:
24 mar 2013, 22:54
przez kzugaj
Witam panowie po ponad 2 latach ponownie z zona nabylismy Mazde tym razem 3 1.6 disel. po ok tyg od zakupu zona zglosila mi ze autko zdechlo jej na skrzyzowaniu. Po chwili Madzia zaskoczyla ponownie i bylo ok. Falujace obroty na jalowym. Innego dnia ze Madzia jakas zamulona i max 3000 obrotow wiec zaczolem dociekac co i jak bo kontrolka zadna na desce sie nie pojawila. Kumpel sie opdipal i sie okazalo ze problem z DPF a dokladnie niski poziom lub brak dodatku do wypalania. Zrobilem test kontrolek i sie okazalo ze check engine wogole nie swieci. I teraz pytanko czy kontrolki podswietlane sa poprzez zarowki czy diody. Jak zdemontowac deske rozdzielcza zeby ewentualnie wymienic. Dodam ze w piatek odebralismy Madzie z ASO gdzie kazalem wymienic filtry i plyny no i wspomniany DPF rowniez. Ten serwis uderzyl nas troszke po kieszeni £1250 x5zl kazdy przeliczyc moze. Madzia zrobila sie zwawsza i narazie ok. Ale za nic nie bede wiedzial kiedy nastepuje wypalanie bez tej kontrolki.
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
25 mar 2013, 00:47
przez Grzegorz K
Ale ta kontrolka nie ma nic wspólnego z wypalaniem ... Jest bardzo ważna, trzeba ją zrobić, ale ona nie zapala się w czasie wypalania FAPu...
Najprościej wpaść kiedy jest wypalane obserwując chwilowe spalanie. Normalnie jak jedziesz bez gazu i hamujesz silnikiem to spalanie masz 0,0, jak idzie wypalanie jest powyżej 0.
Na resztę pytań niestety nie pomogę.

Napisane:
25 mar 2013, 01:02
przez lukaszm
ciekawe czy ktoś koledze tej kontrolki nie usunął specjalnie.

Napisane:
25 mar 2013, 01:13
przez Bartoliniusz
Oj dzieje sie ostatnio widze z kupionymi świeżo Mazdami

Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
25 mar 2013, 12:00
przez wacha8
Witam mam ten sam problem,rozebrałem całą skrzynką ze wskaźnikami,dotarłem do owej nieszczęsnej diodki i tu moje zdziwienie ,diodka jest na swoim miejscu (wlutowana na stałe nie wiem jak ja sprawdzić ale mało prawdopodobne aby się spaliła) żadna ścieżka idąca do niej nie przerwana,więc teoretycznie wszystko ok i teraz małe pytanko, czy jest możliwość wyłączenia tej lampki z poziomu komp. diagnostycznego (Polak potrafi...)Jak podłączam ELMa to za każdym razem pokazuje włączony check 0488(EGR) ale to już prawie opanowałem według daty produkcji EGR ma rok ,widać Niemiec go wymienił a lampka dalej świeciła więc auto do Polski i spokój...

Napisane:
25 mar 2013, 12:13
przez widmo82
lukaszm napisał(a):ciekawe czy ktoś koledze tej kontrolki nie usunął specjalnie.
O tym samym pomyslalem. Moj sasiad sprzedajac swoje auto sam spalil sobie jedna z kontrolek aby kupujacy nie zadawal dziwnych pytan. To ponoc stary przekręt. Pierwszy raz czytam, aby komuś nie świeciła się jakaś kontrolka na blacie w trojce.
Odp: Check engine light nie swieci

Napisane:
25 mar 2013, 14:45
przez lukaszm
Dziwne zjawisko niektore auta nie posiadaja aktywnej tej kontrolki ale Twoja mazda chyba jest jedyna w ktorej ta kontrolka nie pali nie bylo nic naciagnietego na ta diodke w ogole da sie ja wymienic?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
25 mar 2013, 15:15
przez wacha8
To może w takim razie u mnie ta dioda jest nieaktywna tak jak i sygnalizacja włączonych świateł

,a co do wymiany to pewnie da rade tylko że diodka ma wymiary 2*2 mm i potrzebna by była lutownica wymiarami zbliżona do igły


Napisane:
25 mar 2013, 16:00
przez lukaszm
dioda włączonych świateł nie u wszystkich jest aktywna, m.in u mnie nie świeci, nie mam czujnika zmierzchu ani spryskiwaczy reflektorów oraz automatycznej regulacji świateł.
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
30 mar 2013, 10:50
przez daveB
Witam,
miałem podobny problem,
kilka tygodni po zakupie samochodu z ciekawości zrobiłem test kontrolek i okazało się że Check engine nie świeci. Po rozebraniu zegarów okazało się że dioda była wyrwana!
Nie miałem podobnej do wlutowania więc poświęciłem diodę od spryskiwaczy i okazało się że Check engine świeci
Do dzisiaj walczę z problemem błędów od przepustnic: błędy P0488, P024F, P2142
Same przepustnice są ok, został do sprawdzenia komputer lub wiązka silnika. Mechanik stwierdził że łatwiej będzie testowo podmienić komputer a dopiero w ostateczności wymienić wiązkę.
wacha8, P0488 to błąd przepustnicy dolotu:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20060311105619/html/id0102c3801500.htmlprogramy do ELMa źle go interpretują.
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
30 mar 2013, 19:48
przez wacha8
Dzięki za info i kibicuje w ogarnięciu problemu, jak coś będzie wiadomo to daj znać, a ja cały egr rozebrałem i dalej 0488

,z ciekawości spytam oprócz check masz jeszcze jakieś objawy np. większe spalanie,gaśnięcie, mulenie itp?
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
31 mar 2013, 12:11
przez daveB
Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.

Napisane:
31 mar 2013, 20:52
przez lukaszm
daveB napisał(a):Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.
A robisz dłuższe trasy? Przeleć się nią na jakiejś autostradzie przy okazji fap wypali się do końca i będzie ok, wkręć ją na obroty tak do 5000-6000 tys na każdym biegu.

Napisane:
31 mar 2013, 21:30
przez wacha8
Mam jeszcze problem z FAPem który ciągle się dopala co powoduje wzrost spalania. Dodatkowo ostatnio zaczęło przybywać oleju w silniku tzn. dostaje się tam paliwo co też może być z tym związane.
Zdaniem mechanika same przepustnice biorą udział w całym procesie wypalania więc w pierwszej kolejności trzeba rozwiązać ten problem.
Czekam teraz na komputer do podmiany i zobaczymy czy to pomoże.[/quote] Wiesz ze mi też wypala fap chyba juz co 50 km ,a oleju tez mam ponad stan i nie skojarzyłem tych dwóch rzeczy


Napisane:
31 mar 2013, 21:50
przez daveB
lukaszm napisał(a):A robisz dłuższe trasy? Przeleć się nią na jakiejś autostradzie przy okazji fap wypali się do końca i będzie ok, wkręć ją na obroty tak do 5000-6000 tys na każdym biegu.
Codziennie robię 2x60km z czego 2x50km autostradą i wypalanie czasami potrafi się aktywować dwa razy na takim odcinku

Fakt, że nie wkręcam na duże obroty ale nie wiem czy przy FAPie to konieczne.
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
31 mar 2013, 21:57
przez Grzegorz K
Jaki twoja madzia ma przebieg

100km autostradą dziennie to idealne warunki dla FAPu, więc boje się, że to jakiś większy problem, a nie kwestia warunków eksploatacji.

Napisane:
31 mar 2013, 22:27
przez daveB
Grzegorz K napisał(a):Jaki twoja madzia ma przebieg

100km autostradą dziennie to idealne warunki dla FAPu, więc boje się, że to jakiś większy problem, a nie kwestia warunków eksploatacji.
130 tys km, ale sam zrobiłem dopiero 10tys. Tu właśnie jest problem z tymi przepustnicami, które biorą udział przy wypalaniu i zakłócają ten proces – tak przynajmniej sądzi mechanik. Facet polecany na forum i godny zaufania więc zobaczymy.
Odp: Check engine light nie swieci

Napisane:
31 mar 2013, 22:29
przez lukaszm
Hmm ale na tym odcinku 50km rozpoczyna sie wypalanie i konczy?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Napisane:
1 kwi 2013, 00:17
przez daveB
lukaszm napisał(a):Hmm ale na tym odcinku 50km rozpoczyna sie wypalanie i konczy?
Tak, i za 20km potrafi włączyć się ponownie.
Re: Check engine light nie swieci

Napisane:
1 kwi 2013, 00:52
przez widmo82
1. Nie widze przeslanek by pilowac motor na kazdym biegu do 5-6tys. To jakas nowa teoria. Do wypalenia wystarczy spokojnie 2-3tys. przez kilka minut. Jak jest juz bardzo zapchany to troche dluzej i czesciej. Wazne by zadbac o podobne warunki przez ok 5-10min po rozgrzaniu silnika co powinno nastapic po ok 5km od startu.
2. Obecny styl jazdy w zupelnosci jest zadowalajacy dla diesla z FAPem. Pytanie jak bylo przez poprzednie 120tys i czy bylo tylko 120k?
3. Dolewka czynnika kiedy byla
i ile?