Strona 1 z 1

Kontrolka Check Engine zaraz po tankowaniu

PostNapisane: 2 mar 2012, 23:04
przez kudlaty
Nie wiem czy mogę się podpiąć pod ten temat więc z góry przepraszam jeśli coś jest nie tak.
W mojej Mazdzie 1.6 citd Zaświeciła się kontrolka silnika zaraz po zatankowaniu na Tesco. Może to zbieg okoliczności. 2 razy już dolewałem paliwo na innych sprawdzonych stacjach i kontrolka dalej świeci. Byłem odczytać błędy na komputerze i dowiedziałem się że mam błąd czujnika paliwa. Znałem kod błędu ale zapomniałem szybko (glupi ja, zamiast zapisać;/). Gość błąd skasował, ale po odpaleniu silnika od razu wyskoczył na nowo. Co to może być i co z tym zrobić. Ściągnąłem siedzenie tylne i przeczyściłęm styki na kablach co idą do pompy, nic nie pomogło.

Swoją drogą jak można wyciągnąć pompę z baku jeśli otwór jest dużo mniejszy od pokrywki pompy? cały bak trzeba wyciągać czy jak?

PostNapisane: 3 mar 2012, 00:59
przez akostarek
kudlaty napisał(a):zaraz po zatankowaniu na Tesco

odpaliłeś i od razu pojawiła się kontrolka ? jeśli tak, to może być coś z FAPem (dawkowanie płynu katalitycznego)

kudlaty napisał(a):dowiedziałem się że mam błąd czujnika paliwa.

czujnika ciśnienia paliwa ? bez kodu ciężko zgadywać.

Re: Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie

PostNapisane: 3 mar 2012, 07:35
przez kudlaty
Miałem bak prawie pusty, zalałem do pełna i zanim dojechałem do kasy to kontrolka się zaświeciła:) Dałem pupy z tym kodem, coś mi się kojarzy 1938, ale nie mogę takiego na internecie znaleźć. On też dokładnie nie powiedział co to za czujnik, tylko że czujnik paliwa. Był tylko ten jeden błąd, więc chyba FAP odpada?

PostNapisane: 3 mar 2012, 08:34
przez Dominooo
A może to czujnik przy klapce wlewu paliwa?

PostNapisane: 3 mar 2012, 12:20
przez akostarek
P0193 Czujnik ciśnienia paliwa obwód wysoki wejście ?
P1932 Dodatek paliwa poziom minimum ?
P193B Pedał przyspieszenia stanowisko (APP) Awaria obwodu czujnika ?

samych błędów z czujnikiem ciśnienia paliwa jest z 20, więc nie ma sensu strzelać.

diesel2

PostNapisane: 3 mar 2012, 20:55
przez kudlaty
może to być ten 1932. O co chodzi w tym chodzi? jaki poziom minimum?

PostNapisane: 3 mar 2012, 21:24
przez akostarek
kudlaty napisał(a):może to być ten 1932

kończy się dodatek katalityczny do FAPa, niestety wg moich informacji ten błąd nie powoduje świecenia Check Engine.

Za to praktycznie znaczący to samo P1927 Fuel Additive Level Too Low/Empty juz tak. Nie ma sensu bawić się w zgadywanki, jakie przebieg ? kiedy był dolewany płyn katalityczny ?

Re: Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie

PostNapisane: 3 mar 2012, 21:39
przez kudlaty
przebieg ok 130tys. Sprowadzony 3 lata temu z pełną książką serwisową więc raczej realny przebieg. Z FAPem nic nie było robione. Może się świecić przez stary filtr paliwa?

PostNapisane: 3 mar 2012, 21:43
przez akostarek
jakbyś miał kod błędu to byłoby jasne, jak Ci się nudzi to możesz zobaczyć ile jest płynu w zbiorniku (3)
Obrazek

samochód jeździ normalnie?

Re: Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie

PostNapisane: 3 mar 2012, 22:01
przez kudlaty
tak jezdzi normalnie