Strona 1 z 1

Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 4 mar 2013, 23:28
przez Przemo1871
Witam wszystkich!
Jestem świeżo upieczonym właścicielem M3 z silnikiem 1,6 109KM. Od dwóch tyg. cieszy mnie świetna dynamika i małe spalanie.
Wczoraj uruchomiłem silnik i do uszu dobiegł jakiś dźwięk taki jak by coś szurało metalem o plastik.
Pierwsze skojarzenie to że koło pasowe już się zmęczyło i trze o obudowę rozrządu, ale nieeeee to nie było to, jedna z rolek napinających rozrząd straciła trochę na geometrii i "krzywo" prowadziła pasek.
Efekt – pasek rozrządu wyciął mi otwór na szerokość ok 5 mm i długi na ok 40 cm w obudowie rozrządu !!!! Juto chciałem jechać z tym hałasem do mechanika ale jak to zobaczyłem to od razu lawetę wezwałem.
Przebieg autka to 140 tyś km – nie ma co wierzyć w "zalecenia" że rozrząd w tym silniku wytrzyma 240 tyś km.
PS: przy okazji rozbebeszonego rozrządu wymienię też: napinacz, kolo pasowe i pasek wieloklinowy... tak na wszelki wypadek.... :D

PostNapisane: 5 mar 2013, 23:23
przez akostarek
a przebieg pewny na 100% ? rozmawiałem z gościem z serwisu forda (nie ASO), mówił że we flotówkach wymieniają rozrząd w tym silniku przy 200 tyś i problemów jak dotąd nie mieli <co?> Mimo wszystko sam nie będę chyba czekał do takeigo przebiegu, chociażby ze względu na wiek...

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 7 mar 2013, 16:49
przez Przemo1871
Dzwoniłem dziś do serwisu gdzie auto ma swoją historię, SIRA we Włoszech. Dowiedziałem się że parę miesięcy temu przenieśli serwis Mazdy w inna lokalizację razem z bazą danych o naprawach ale tam niestety nikt nie mówi po angielsku.
Mam fakturę z SIRA na którym są wymienione materiały eksploatacyjne które zwykle stosuję się na przeglądzie ok 60 tyś km. Przegląd ten był wykonany 10.2009 więc auto raczej ma przejechane tyle ile ma na liczniku czyli 140 tyś. Dowiedziałem się od mojego mechanika że ktoś całkiem niedawno wymienił pasek i napinacz ale o pompie zapomniał.....dostała luzu i już. Pompa oryginał – obudowa wykonana z tworzywa sztucznego :P. Założyłem zestaw rozrządu DAYCO zupełnie przy okazji wymieniłem też koło pasowe wału oraz pasek klinowy tej samej firmy.

"Pakiet starowy" po zakupie auta wyniósł mnie w sumie 2900 pln wliczając 150 za lawetę bo nie chciałem na "luźnym" pasku jechać do mechanika. Aktualnie z pod maski i z zawieszenia nie wydobywa się żaden niepożądany dźwięk.
Mam nadzieję w tym stanie rzeczy dojechać do wymiany oleju w lutym 2014. :D

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 9 mar 2013, 11:04
przez kropek101
Jakoś strasznie dogo wymieniając kompletny rozrząd + pompa wody +koło pasowe, napinacz paska wieloklinowego, pasek, olej + filtry włącznie z kabinowym nie zapłaci max 1500zł

PostNapisane: 9 mar 2013, 13:13
przez widmo82
kropek101 napisał(a):max 1500zł

Mam wrażenie, że jakoś promocyjnie to liczysz.
Trzeba mieć bardzo dobre układy i taniego fachowca aby zrobił to za 1500zł. Dla wielu bardziej realna cena to 1600-1700.

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 9 mar 2013, 21:41
przez kropek101
Wszystko zależy od tego ile kto ceni za robotę a nie zawsze jest tak że ten co bierze więcej zrobi lepiej
wymiana rozrządu z pompą 150zł +100zł jeśli wymienia razem z płynem chłodniczym (jak nie to z powrotem ten płyn co był)
pasek wieloklinowy + koło pasowe 50zl
napinacz paska wieloklinowego 50zł
olej z filtarmi 150zł
razem 500zł za robociznę do tego dolicz sobie części.

A jak masz uczciwego mechanika ma do tego rabat w sklepie lub hurtowni to i z części urwie ci ze stówkę spokojnie którą ma do siebie bo klientowi nie powie o tym.

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 9 mar 2013, 22:03
przez widmo82
Gdzie Ty masz takie ceny kropek? 150zł za olej z filtrami? Nawet na allegro olej kosztuje ze 120zł i zostaje 30zł za 2 filtry. Rozrząd w M3 ktoś wymienia za 150zł? Może w starej 323f albo Astrze 1?

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 9 mar 2013, 22:36
przez kropek101
Widmo poczytaj najpierw to co napisałem a potem pisz według mnie dość wyraźnie napisałem ceny usług więc jak pisze olej z filtrami pisze o robociźnie a nie o całym koszcie

Dopisano 9 mar 2013, 21:49:

A tak jak już wyżej pisałem jak ktoś robi u ździercy to tak też płaci po większości wymiany robie samodzielnie ale znam cennik i widzę jakie ceny jedni z nas podają za wymiany i czasem nie wiem czy się śmiać czy płakać. Wszystko zależy gdzie się mieszka i u kogo się to robi.

PostNapisane: 10 mar 2013, 01:51
przez Dominooo
Myślę, że cana zależy głównie u kogo się robi i jak się "ktoś" ceni. Za wymianę oleju, filtra paliwa, powietrza, f. oleju i kolcków z tyłu zapłaciłem 100zł. I nie jest to żaden znajomek...

Nie róbmy już OT.

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 20 mar 2013, 21:17
przez mNType
Witam,

szukałem po forum ale nie potrafie znaleźć. Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj...
Proszę o podanie lub wskazanie linku do odpowiedniego tematu co wchodzi w skład kompletnego rozrządu w Mazda 3 1.6 CITD MZ-CD 109KM?
Wiadomo pasek, rolki, pompa wody.... czy jest tam napinacz hydrauliczny?
Jakby ktoś mogl podac numery części oryginalnych lub dobre zamienniki byłbym wdzięczny.

Zamierzam wymienić w najbliższym czasie komplet – mechanik stwierdził, że części to koszt góra 300 zł.... nie za bardzo chce mi się w to wierzyc, dlatego proszę o info


Pozdrawiam

PostNapisane: 20 mar 2013, 21:55
przez Dominooo
mNType napisał(a):Witam,

szukałem po forum ale nie potrafie znaleźć. Żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj...

viewtopic.php?f=469&t=95066

mNType napisał(a):koszt góra 300 zł....

x3 jak wmieniasz jeszcze pompę wody.

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 20 mar 2013, 21:59
przez mNType
dzięki :D ....czyli nie ma napinacza hydraulicznego tylko rolka napinajaca...tak z tego wnioskuje

PostNapisane: 20 mar 2013, 22:31
przez widmo82
mNType napisał(a):że części to koszt góra 300 zł


Jak Ci poda producentów to spróbuj poszukać ich w internecie, zapewne będziesz musiał włączyć chińską czcionkę bo takich promocji w .pl to chyba nigdzie nie ma. Może mówił o robociźnie a nie częsciach?

PostNapisane: 2 lis 2013, 16:09
przez Dominooo
Ostatnio coraz więcej zaczyna się dziać z Magdaleną.
Pojechałem do mechanika wymienić linki hamulca ręcznego i niestety musiałem zostawić auto na dłużej.

Prawdopodobnie mam tą samą przypadłość co kolega z pierwszego postu. Przetarta obudowa rozrządu !!
Pasek rozrządu zsuwa się z koła !!
Dobrze, że wspomniałem mechanikowi, że słyszę jakieś dziwne dźwięki z okolic rozrządu badź nieszczęsnego koła pasowego.
Zajrzeliśmy, a tam pasek już wystaje spod tej obudowy !!

W poniedziałek mechanik rozbierze na częsci i zobaczy co się dzieje.

Mój przebieg to 165 000km.

Re: Pasek rozrządu i pocięta obudowa – przestroga

PostNapisane: 2 lis 2013, 17:08
przez kropek101
Przypuszczam że któraś rolka zużywa się przedwcześnie i zaczyna ściągać pasek w bok że przeciera obudowę. Dobrze że za wczasu to zostało znalezione.

Nie wiem dlaczego wszyscy tak przeciągają z wymianą rozrządu ja tylko jak sprowadziłem auto wymieniałem dla świętego spokoju rozrząd, było to dla mnie dziwne żeby inni producenci dawali max 120tyś gwarancji a mazda ponad 200tyś.

PostNapisane: 8 lis 2013, 00:37
przez Dominooo
Przyczyna ustalona, usterka usunięta.

Winowajcą całego zamieszania wokół rozrządu okazał się ten oto uchwyt pompy wysokiego ciśnienia:

Obrazek

Uchwyt ten na zdjęciu jest w dwóch częściach, a w oryginale występuje jako jedna całość. Oznacza to, że element ten poprostu jest złamany. Nikt nie potrafi określić co było przyczyną, że część uległa takiemu uszkodzeniu.
Mocowanie to trzyma pompę wysokiego ciśnienia przy silniku. Na kole zębatym pompy toczy się pasek rozrządu. Jak można sobie wyobraźić, pęknięty uchwyt powodował, że pompa nie trzymała się stabilnie co przekładało się na duże drgania i pasek powolutku zsuwał się z kół, rolek i napinacza. To doprowadziło do przetarcia się osłon rozrządu i szybszego zużycia pozostałych elementów rozrządu.

To nie koniec, ponieważ w lutym tego roku miałem awarię związaną z przewodem wysokiego ciśnienia.
Opisywałem to w tym wątku: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=147951&p=2512470#p2512470
Przewód ten pękł z niewiadomych przyczyn. Został wymieniony na nowy oryginalny z ASO. Z mechanikiem ustaliliśmy, że pewnie to jakaś wada wytrzymałościowa materiału, bo tak też się może zdarzyć. Założony został nowy i OK, ale pół roku później znowu awaria, auto kolejny raz na lawetę i diagnoza – znowu ten sam przewód... :|
Czeski film. Kolejny przewód założony.

Teraz już wiem dlaczego se te rureczki tak pękały. Poprostu przewód ten jest połączeniem pompy wysokiego ciśnienia z listwą wtryskową.
Ruch pompy na pękniętym uchwycie powodował, że przewód był narażony na duże drgania i naprężenia do tego stopnia, że w końcu pękał...

Wynika z tego, że uchwyt ten musiał być już kiedyś nadpęknięty i tak sobie to postępowało przez dłuższy czas aż do całkowitego złamania.