podwójne przekręcenie kluczyka-czy to zabezpieczenie auta?

Witam serdecznie,
piszę w imieniu teścia i jego nowo zakupionej Mazdy 3 1,6 D 2005r. Problem, który chciałbym poruszyć w tym konkretnym poście to dziwny sposób "zabezpieczenia "auta w postaci podwójnego przekręcenia kluczyka, tj. najpierw przekręcenie do momentu zapalenia się kontrolek, powrót(wyłączenie) i ponowne przekręcenie do uruchomienia auta. Teść twierdzi, że tylko wówczas samochód pracuje prawidłowo, w innym przypadku nie ma mocy, tak jakby turbina w ogóle nie działała czy coś. Dla mnie to dziwne ale może któryś z was ma takie samo zabezpieczenie i wówczas przegram zakład z teściem.
piszę w imieniu teścia i jego nowo zakupionej Mazdy 3 1,6 D 2005r. Problem, który chciałbym poruszyć w tym konkretnym poście to dziwny sposób "zabezpieczenia "auta w postaci podwójnego przekręcenia kluczyka, tj. najpierw przekręcenie do momentu zapalenia się kontrolek, powrót(wyłączenie) i ponowne przekręcenie do uruchomienia auta. Teść twierdzi, że tylko wówczas samochód pracuje prawidłowo, w innym przypadku nie ma mocy, tak jakby turbina w ogóle nie działała czy coś. Dla mnie to dziwne ale może któryś z was ma takie samo zabezpieczenie i wówczas przegram zakład z teściem.