Adaptacja DPF

Witam serdecznie wszystkich.
Posiadam Mazdę 3 1.6 DT 05/06 przebieg 150kk
Od pewnego czasu załączył mi się tryb awaryjny max. 3k obrotów. Błedy m.in zapchany DPF.
Postanowiłem wyczyścić filtr. Dostarczyłem go do firmy, która bez rozcinania za pomocą środków chemicznych wyczyściła mi filtr koszt. 500zł. (max.12% pozostałości zanieczyszczeń typu cer i sadza po czyszczeniu). Dokupiłem również Elyosa 1L cena 200zł. Do zbiorniczka weszło mi 700ml do przelewu.
Do serwisu nie mogłem dostarczyć auta fizycznie i dlatego mam teraz problem z adaptacją DPF.
W serwisie oznajmili mi, że po czyszczeniu filtra musi nastąpić jego wyzerowanie w komputerze oraz wyzerowanie stanu poziomu płynu Elyos.
Zaznaczyli mi również, aby reset DPF zaznaczyć w programie jako filtr po regeneracji nigdy jako wymiana na nowy, ponieważ będą wyskakiwały błędy. Ponadto dowiedziałem się, że nie mogę poruszać się pojazdem zanim nie zrobie diagnostyki komputerowej ponieważ według starych ustawień filtr może się zapchać na odcinku po przebiegu 300km.
Mam dostęp do warsztatu który posiada oryginalne oprogramowanie Bosch-a i bez problemu mogę zrobić praktycznie wszystko w mojej Mazdzie. Problem polega na tym, że warsztat powstał niedawno i co do Mazdy to niewiele mogą zdziałać.
Teraz pytanie:
Jeśli ktoś mógłby mi napisać jak krok po kroku wykonać adaptacje DPF oraz poziomu płynu Eloys za pomocą takiego Bosch-owskiego oprogramowania byłbym bardzo wdzięczny. Samo kasowanie błędów nie przynosi rezultatów (auto w trybie awaryjnym).
Z góry Dziękuję za wszelkie porady...
Pozdrawiam
Michał
Posiadam Mazdę 3 1.6 DT 05/06 przebieg 150kk
Od pewnego czasu załączył mi się tryb awaryjny max. 3k obrotów. Błedy m.in zapchany DPF.
Postanowiłem wyczyścić filtr. Dostarczyłem go do firmy, która bez rozcinania za pomocą środków chemicznych wyczyściła mi filtr koszt. 500zł. (max.12% pozostałości zanieczyszczeń typu cer i sadza po czyszczeniu). Dokupiłem również Elyosa 1L cena 200zł. Do zbiorniczka weszło mi 700ml do przelewu.
Do serwisu nie mogłem dostarczyć auta fizycznie i dlatego mam teraz problem z adaptacją DPF.
W serwisie oznajmili mi, że po czyszczeniu filtra musi nastąpić jego wyzerowanie w komputerze oraz wyzerowanie stanu poziomu płynu Elyos.
Zaznaczyli mi również, aby reset DPF zaznaczyć w programie jako filtr po regeneracji nigdy jako wymiana na nowy, ponieważ będą wyskakiwały błędy. Ponadto dowiedziałem się, że nie mogę poruszać się pojazdem zanim nie zrobie diagnostyki komputerowej ponieważ według starych ustawień filtr może się zapchać na odcinku po przebiegu 300km.
Mam dostęp do warsztatu który posiada oryginalne oprogramowanie Bosch-a i bez problemu mogę zrobić praktycznie wszystko w mojej Mazdzie. Problem polega na tym, że warsztat powstał niedawno i co do Mazdy to niewiele mogą zdziałać.
Teraz pytanie:
Jeśli ktoś mógłby mi napisać jak krok po kroku wykonać adaptacje DPF oraz poziomu płynu Eloys za pomocą takiego Bosch-owskiego oprogramowania byłbym bardzo wdzięczny. Samo kasowanie błędów nie przynosi rezultatów (auto w trybie awaryjnym).
Z góry Dziękuję za wszelkie porady...
Pozdrawiam
Michał