Jak sprawdzić szczelność na dolocie?

Jak sprawdzić szczelność na dolocie? Podejrzewam, że tu leży problem, bo zanim tam grzebałem przy okazji wymiany oleju, to wydaje mi się, że dało się odczuć działanie turbo w okolicy 2 tys. Aha – dziś za dnia podłączyłem ELEMa i przy użyciu PCMSCAN oraz ScanMaster nie stwierdziłem żadnych błędów, a PIDy (skromny wybór) wydawały się ok – jedyne, co zwróciło moją uwagę, to małe zmiany wartości czujnika podciśnienia MAP – cały czas wartość oscyluje w okolicach 1 Bara (wg. PCMSCAN do 2 Barow, ale to raczej wynik niestabilnej pracy tego programu z moim kablem), Scan Master prawie cały czas pokazywał 1..1,5 Bara – oczywiście gazowałem od 1 do 4 tysięcy, kawałek się tez przejechałem. Przepływka działa raczej ok – od kilku do kilkudziesięciu g/s w zależnosci od obrotów, ale wydaje mi się, że w parze z nią powinien chodzić czujnik MAP – wzrost przepływu = wzrost podciśnienia, a wg. kompa podciśnienie stoi w miejscu. Wygląda na to, że z jakiegoś powodu turbo się nie załącza. Poprawcie mnie, jeśli źle to interpretuję – kabla za wiele wcześniej nie używałem i zdaję się na wiedzę teoretyczną. Powiedzcie mi, co w ogóle mogę w warunkach amatorskich posprawdzać przez weekend – na jakieś linki trafiłem na forum, ale większość nieaktualna. Chciałbym wziąć się za poszczególne komponenty w takiej kolejności:
1- sprawdzenie szczelności dolotu,
2 – "dziodziek" od turbo, czy się nie przyblokował,
3 – EGR,
4 – filtr paliwa – chociaż jedyny sposób na sprawdzenie jego stanu, to nasuwa mi się na myśl tylko wymiana.
5 – DPF – nie mam pomysłu
Cały czas zaznaczam, że na desce rozdzielczej, jak i po podłączeniu kompa błędów się nie stwierdza (chociaż może za słaby ten mój kabelek).
Aha – i nie, żebym stronił od mechaniorów (chociaż ASO omijam szerokim łukiem) – po prostu jest weekend, a i sam trochę wierzę w swoje umiejętności i moją dewizą w życiu jest, że co możesz zrobić sam – zrób sam.
1- sprawdzenie szczelności dolotu,
2 – "dziodziek" od turbo, czy się nie przyblokował,
3 – EGR,
4 – filtr paliwa – chociaż jedyny sposób na sprawdzenie jego stanu, to nasuwa mi się na myśl tylko wymiana.
5 – DPF – nie mam pomysłu
Cały czas zaznaczam, że na desce rozdzielczej, jak i po podłączeniu kompa błędów się nie stwierdza (chociaż może za słaby ten mój kabelek).
Aha – i nie, żebym stronił od mechaniorów (chociaż ASO omijam szerokim łukiem) – po prostu jest weekend, a i sam trochę wierzę w swoje umiejętności i moją dewizą w życiu jest, że co możesz zrobić sam – zrób sam.