Mazda3 Y6 1.6 Podkładki pod wtryskiwaczami i lejące cykające wtryskiwacze
Brat serwisuje swoją 6stkę w serwisie na ulicy Buraczanej we Wrocławiu. Mówił, że maja pojęcie i fachowo sprawdzają wszystko. Pokazywali mu nagranie jak wkładali gdzies w silnik kamerę taką jak mają szpiedzy na filmach
wklepiesz "hrs serwis aut japonskich" w wujka google'a i wyskoczy :–)
Panowie,
niestety podkładka dopadła i mnie (wtrysk numer 3).
Powiedzcie czy mogę jeszcze z tym 1-2 dni pojeździć? Mechanik dopiero na 17.07 ma termin, a auto musi mnie wozić. Wokół wtryskiwacza jest sporo zapieczonego oleju napędowego (próbowałem tam dzisiaj przeczyścić, ale się nie dało).
Jakie są konsekwencję dłuższej jazdy z puszczającym wtryskiwaczem?
niestety podkładka dopadła i mnie (wtrysk numer 3).
Powiedzcie czy mogę jeszcze z tym 1-2 dni pojeździć? Mechanik dopiero na 17.07 ma termin, a auto musi mnie wozić. Wokół wtryskiwacza jest sporo zapieczonego oleju napędowego (próbowałem tam dzisiaj przeczyścić, ale się nie dało).
Jakie są konsekwencję dłuższej jazdy z puszczającym wtryskiwaczem?
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
SiN4don napisał(a):Panowie,
niestety podkładka dopadła i mnie (wtrysk numer 3).
Powiedzcie czy mogę jeszcze z tym 1-2 dni pojeździć? Mechanik dopiero na 17.07 ma termin, a auto musi mnie wozić. Wokół wtryskiwacza jest sporo zapieczonego oleju napędowego (próbowałem tam dzisiaj przeczyścić, ale się nie dało).
Jakie są konsekwencję dłuższej jazdy z puszczającym wtryskiwaczem?
Tyle jeździłes to te dwa dni spokojnie oblatasz jak spalinami nie daje. Ale dłuzsza jazda niewskazana bo wtrysk zawalisz nagarem i kompresja nie taka jaka byc powinna i ogólny syf
U mnie podkładki były ok mimo 300kkm ale musiałem uszczelnić specjalnym silikonem Reinz te śruby specjalne które trzymają wtrysk bo puszczały olej
dla potomnych siły dokręcania śrub
dane do wkręcenia
śruba ta długa na torx nasadka wstępnie 5Nm +– 1
końcowo 10Nm +– 1
nakrętka trzymajaca wtrysk imbus 7 wstępnie 4Nm +– 0,4
końcowo 65 stopni +– 5stopni
Podkładka pod lejącym wtryskiem wymieniona. Mechanik twierdzi, że już coś było grzebane przy wtrysku (ja nakulałem 90 tysi, Mazda kupiona przy ok 140tysiach) – śruby od wtrysku (mimo, że zawalony nagarem) wykręcił ręką Dodatkowo podkładka nie przylegała całą powierzchnią
Nie wiem jakim cudem wtrysk tak długo nie puszczał – przekulałem tyle, ostatnio przyglądałem się im jakieś 15-20 tysi temu.
Zaraz pewnie na mnie spadną gromy, że nie wymieniłem kompletu, ale auto niestety niezbędne mi jest do poruszania się, więc nie było mowy o zostawieniu na 2-3 dni w warsztacie. Będę obserwował resztę wtrysków i się zobaczy.
Nie wiem jakim cudem wtrysk tak długo nie puszczał – przekulałem tyle, ostatnio przyglądałem się im jakieś 15-20 tysi temu.
Zaraz pewnie na mnie spadną gromy, że nie wymieniłem kompletu, ale auto niestety niezbędne mi jest do poruszania się, więc nie było mowy o zostawieniu na 2-3 dni w warsztacie. Będę obserwował resztę wtrysków i się zobaczy.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Witam,
objawy widzę u siebie prawie identyczne, tylko tego "klekotania" nie słyszę jakoś.
Znając moje możliwości słuchowe nie odróżniam normalnej pracy silnika od "klekotu".
Na forum znalazłem tylko nieaktywne łącze do filmiku z mazdy 6. Czy macie gdzie jakieś linki/dźwięki/ filmy który taki laik jak ja jest w stanie porównać i wychwycić różnicę?
Przy jakich obrotach te klekotanie zazwyczaj słychać? Chodzi mi o to czy sam mogę uruchomić silnik i sprawdzić czy muszę brać kogoś kto mi będzie dodawał gazu. Czy te nasłuchy robi się przy założonej czy zdjętej osłonie silnika?
Znacie jakieś miejsce w Warszawie które może takie podkładki wymienić i sprawdzić czy to tylko to? Najlepiej osoba lub warsztat z polecenia.
Ogólnie chaotycznie piszę, wybaczcie pierwszy post mój dopiero. Podaję model auta:
Mazda 3, 2005, BK, Y6, 1.6
objawy widzę u siebie prawie identyczne, tylko tego "klekotania" nie słyszę jakoś.
Znając moje możliwości słuchowe nie odróżniam normalnej pracy silnika od "klekotu".
Na forum znalazłem tylko nieaktywne łącze do filmiku z mazdy 6. Czy macie gdzie jakieś linki/dźwięki/ filmy który taki laik jak ja jest w stanie porównać i wychwycić różnicę?
Przy jakich obrotach te klekotanie zazwyczaj słychać? Chodzi mi o to czy sam mogę uruchomić silnik i sprawdzić czy muszę brać kogoś kto mi będzie dodawał gazu. Czy te nasłuchy robi się przy założonej czy zdjętej osłonie silnika?
Znacie jakieś miejsce w Warszawie które może takie podkładki wymienić i sprawdzić czy to tylko to? Najlepiej osoba lub warsztat z polecenia.
Ogólnie chaotycznie piszę, wybaczcie pierwszy post mój dopiero. Podaję model auta:
Mazda 3, 2005, BK, Y6, 1.6
-
Piooras
Kolego ciężko jest wytłumaczyć jak to ma być słychać. Najlepiej jakbyś porównał ten dźwięk do sprawnego silnika. Wtedy różnica jest wyraźna. Jak coś zapraszam do mnie na porównanie a tak serio serio
https://www.youtube.com/watch?v=TkWTw-k_F3w
https://www.youtube.com/watch?v=FoOK8S77UfU
takie mniej więcej mogą być różnice w dźwięku.
https://www.youtube.com/watch?v=TkWTw-k_F3w
https://www.youtube.com/watch?v=FoOK8S77UfU
takie mniej więcej mogą być różnice w dźwięku.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
Witam!
Mam zapieczony 1 wtrysk. Widziałem to przy zakupie i odczuwalne było cykanie jak i zapach spalin w kabinie. Dałem auto do mechanika. Jednak nie posiadał narzędzi do wyciągnięcia tego zapieczonego wtrysku. Jedyne co mógł zrobić to dokręcić wtrysk, który był luźny O.o
Po tym zabiegu, zaslepieniu EGR i wymianie filtra paliwa auto odżyło. Jednak po 500km znów odczuwam cykanie przy przyspieszaniu i opóźnioną reakcję na gaz...
Czy w Pomorskim (Trójmiasto) znacie kogoś kto podejmuje się wyciągnięciu, oczyszczeniu i wymienieniu podkładek? Pozdrawiam
Mam zapieczony 1 wtrysk. Widziałem to przy zakupie i odczuwalne było cykanie jak i zapach spalin w kabinie. Dałem auto do mechanika. Jednak nie posiadał narzędzi do wyciągnięcia tego zapieczonego wtrysku. Jedyne co mógł zrobić to dokręcić wtrysk, który był luźny O.o
Po tym zabiegu, zaslepieniu EGR i wymianie filtra paliwa auto odżyło. Jednak po 500km znów odczuwam cykanie przy przyspieszaniu i opóźnioną reakcję na gaz...
Czy w Pomorskim (Trójmiasto) znacie kogoś kto podejmuje się wyciągnięciu, oczyszczeniu i wymienieniu podkładek? Pozdrawiam
Ja wymieniałem w M3 podkładki, bez urzadzenia do zdejmowania wtrysków nie obyło się. Lepiej nie jeździć z wypalonymi podkładkami bo można przy okazji wypalić głowicę.
-
Oboboq
Panowie mam pytanie czy sama wymiana podkładki wystarczy czy trzeba od razu wymienić komplet uszczelnienia wtryskiwacza? Jeśli tak to co wchodzi w jego skład ? Póki co zmieniłem samą podkładke.
W moim przypadku lał 3 wtrysk, zrobiła się wokół niego taka czarna smoła pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem że, cały wtrysk był uwalony w tej czarnej mazi
W moim przypadku lał 3 wtrysk, zrobiła się wokół niego taka czarna smoła pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem że, cały wtrysk był uwalony w tej czarnej mazi
U mnie chyba też. Jak wymieniałem olej to odkręciłem plastikową pokrywę i zauważyłem że mam rozwalony ten przewód od odmy (obczajcie jak ktoś wyrzeźbił!). Widziałem na allegro po 60 zeta nowe zamienniki.
Ale do rzeczy – zauważyłem że praktycznie przy każdym wtrysku mam mokro. Widać, że pływa tam trochę oleju napędowego lub innego płynu. W aucie nie czuć żadnych spalin ani nic, nic też nie szarpie. Podkładki do wymiany?
Ale do rzeczy – zauważyłem że praktycznie przy każdym wtrysku mam mokro. Widać, że pływa tam trochę oleju napędowego lub innego płynu. W aucie nie czuć żadnych spalin ani nic, nic też nie szarpie. Podkładki do wymiany?
Musisz uszczelnić szpilki trzymajace wtrysk a przy tej robicie trzeba wymienić i tak podkładki pod wtryskami, było juz o tym na forum co do patentu na opaski masakra zainwestuj i kup już poprawiony ten łącznik
do ogarnięcia tej roboty potrzebne ci bedzie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Masa-usz ... tubka/1145
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladk ... 4-szt/2335
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo- ... -TDCi/2344
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelk ... 1-szt/2342
do ogarnięcia tej roboty potrzebne ci bedzie:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Masa-usz ... tubka/1145
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Podkladk ... 4-szt/2335
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Gniazdo- ... -TDCi/2344
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Uszczelk ... 1-szt/2342
digidy tak odniosłem wrażenie z Twojego posta i niektórych innych że robota prosta do wykonania. Nie wiem czy słusznie
Nie wiesz czy jest gdzieś jakaś fotorelacja jak się za to zabrać? Bo nic takiego nie trafiłem jeszcze na forum do M3 BK
Nie wiesz czy jest gdzieś jakaś fotorelacja jak się za to zabrać? Bo nic takiego nie trafiłem jeszcze na forum do M3 BK
Robota prosta pod warunkiem że tryski nie są zapieczone i łatwo wyjdą. W innym przypadku przyrząd bezwładnościowy do wyciągania wtrysków może mieć problem. Najważniejsza sprawa jak już wtrysk jest mocno obsmolony przydało by się to wszystko frezować aby oczyścić pod nowe podkładki a większość zwykłych warsztatów nawet nie ma do tego sprzętu. No i nie zapominajmy o zadbaniu o komorę spalania aby tam syf nie naleciał.
Już nie strasząc nikogo więcej jeśli nie macie tragedii i wiecie jak obsłużyć klucz kontowy robota jest łatwa
Już nie strasząc nikogo więcej jeśli nie macie tragedii i wiecie jak obsłużyć klucz kontowy robota jest łatwa
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ale chyba nie zaszkodzi wymienić chyba, że to już jest o wiele bardziej czasochłonne ?
Dodam, że moje objawy to straszny smród w kabinie i to pewnie ostatni dzwonek na wymianę więc wolałbym zrobić wszystko za jednym zamachem bo nie wiadomo w jakim stanie są te uszczelki kolektora czy nie są przypadkiem nadpalone
Dodam, że moje objawy to straszny smród w kabinie i to pewnie ostatni dzwonek na wymianę więc wolałbym zrobić wszystko za jednym zamachem bo nie wiadomo w jakim stanie są te uszczelki kolektora czy nie są przypadkiem nadpalone
Zamówiłem kompletny zestaw naprawczy z tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=5964002817 Czy powinno pasować z PSA ?Głównie chodz mi o to czy miedziane podkładki będą pasować ? Jedne są z wypustkami(Ford) natomiast drugie nie(PSA) ale w opisie jest że zestaw pasuje do mazdy 3 1.6 Diturbo. A teraz widzę że są 2 rodzaje, czy to bez różnicy ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości