Mazda3 Y6 1.6 Podkładki pod wtryskiwaczami i lejące cykające wtryskiwacze

Postprzez Gochu » 15 maja 2016, 12:39

Czy przy wymianie podkładek pod wtryskiwacze trzeba zrzucić pokrywę zaworów i czy trzeba od razu dokupić uszczelkę pokrywy zaworów ? Kuźwa jakiś straszny patałach przede mną robił ten samochód. Niby wtryski x4 regenerowane, nowe uszczelki przy wtryskach a i tak po 20 tyś km. przy uszczelkach leci ropa..
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 17:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez danrok » 15 maja 2016, 19:37

"Podobno" ten typ tak ma. Chociaz ja mialem wtryski regenerowane w styczniu 2014 w Boschu i jeszcze mam spokoj. Wydaje mi sie ze pokrywy zaworow sie nie rusza przy tej akcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez uszol90 » 16 maja 2016, 08:08

Pokrywy nie trzeba podnosić...
Ale jak ropa? Z pod wtrysków? Mało możliwe. Prędzej olej wycieka obok szpilek wtryskiwaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 16 maja 2016, 15:20

U mnie przy okazji zostały zmienione wszystkie uszczelki kolektora(corteco) oraz cały zestaw naprawczy wtryskiwaczy włącznie ze szpilkami z 1.6 HDi które należy wkręcić na silikonie(ja wziąłem elring) i w końcu jest sucho, silnik po takiej operacji pracuje znacznie ciszej i równiej oraz lepiej przyspiesza i mniej pali, polecam każdemu taki zabieg lepiej wydać więcej na cały komplet i zrobić raz a porządnie. W moim przypadku wyniosło to około 350zł już z robocizną i częściami bo robił mi to dobry znajomy
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Gochu » 16 maja 2016, 19:29

Mógłbyś kolego podać link do tego zestawu ewentualnie spis części które zostały wymienione podczas tej naprawy ? Bardzo było by to pomocne dla wielu użytkowników mazdy 3.
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 17:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez Krystek07 » 16 maja 2016, 20:50

Pewnie, łapcie może komuś sie przydadzą:

Ja zamawiałem z tych aukcji:
1.Zestaw naprawczy wtryskiwaczy : http://allegro.pl/uszczelniacz-wtryskiw ... 27588.html

2.Uszczelki kolektora : http://allegro.pl/uszczelka-kolektora-s ... 08177.html

Ja głównie korzystam z części PSA lub Forda niż z Mazdy bo jest o wiele taniej a części są wymienne
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez Gochu » 18 maja 2016, 10:28

Dzięki wielkie Kolego ;)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 17:27
Posty: 38 (1/4)
Auto: Mazda 3 BK 1.6 109KM 2006

Postprzez danrok » 4 lut 2017, 21:46

A ja mam pytanie z innej beczki. Ile takie podkładki powinny wytrzymać? Mam wrażenie że w Y6 dość krótko. Ostatnio zmieniałem podkładki pod drugim wtryskiem (nie był ulepiony mazią, tylko delikatnie zapocony) i znowu jest zapocony (po 20tyś km), robota w Bosch serwis. Chyba że teraz chodzi o szpilki, bo może leci tamtędy, ale nie wiem. Ogólnie zastanawiam się, czy te podkładki są trwałe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Krystek07 » 5 lut 2017, 08:32

Teoretycznie +/– 120 tyś jeżeli zmieniłeś wszystko i uszczelniłeś silikonem ale to zależy czy prawidłowo sie to zrobiło
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez danrok » 5 lut 2017, 10:07

Dzięki za info. W takim razie podjadę jeszcze raz do serwisu żeby ktoś zrobił kompleksowo dolot, wtryski i uszczelkę pod klawiaturą za jednym zamachem...tylko gdzie we Wrocławiu, ma ktoś pomysł? Kolega michaskow polecił mi zakład w Siechnicach, ale może ktoś robił taki komplet na Buraczanej we Wrocławiu? Tam mam bliżej :)
Ostatnio edytowano 6 lut 2017, 18:41 przez danrok, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez uszol90 » 6 lut 2017, 07:24

uszczelke pod głowicą? a po co ?

Na czym wkręcacie szpilki wtryskiwaczy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Krystek07 » 6 lut 2017, 09:48

ja wkręcałem na masie uszczelniającej z elringa odpornej na wysoki temperatury, ten też będzie ok:

http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Masa- ... tubka/1145
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez danrok » 6 lut 2017, 18:43

uszol90 – sorry chodziło mi o klawiaturę :)

Krystek07 – sam to robiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez Krystek07 » 6 lut 2017, 21:34

Niee robił mi to znajomy bo ja nie mam odpowiedniego sprzętu do tego więc jemu to zleciłem ale będę musiał do niego jeszcze raz podjechać bo puszcza mi tym razem 2 wtrysk wcześniej lało z 1 i 3 więc tym razem będzie musiał 2 i 4 uszczelnić
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2014, 00:43
Posty: 390 (20/5)
Skąd: podkarpacie
Auto: M3 BK 07' Y6 Aero+ bez FAP

Postprzez uszol90 » 7 lut 2017, 07:30

no tak myślałem właśnie na tym silikonie wkręcić,
miskę ktoś z was ściągał ? nie ma uszczelki tylko masa uszczelniająca?

Zamówiłem właśnie rozrząd, łańcuch i podkładki pod wtryski w tym tygodniu może za wymianę się zabiorę, przy okazji chce zaglądnąć do smoka <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez kropek101 » 7 lut 2017, 21:53

Mazda jak chyba każde auto teraz produkowane misę ma na kleju, dawno nie spotkałem już żeby była uszczelka.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 23:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mazda3_05 » 10 lut 2017, 13:40

Tak miska olejowa na silikonie , strasznie popaprany dostęp z jednej strony ..
Dwie śruby po bokach służą do oderwania/odepchnięcia przyklejonej misy .Tak że odkręcaj je na końcu , żeby misy nie pokrzywić .Zaglądałem tam jakoś przy 130 tyś , smok czysty , szkoda roboty .
Początkujący
 
Od: 23 maja 2016, 13:03
Posty: 27 (0/1)
Auto: MAZDA 3 BK 1,6 DIESEL 2005

Postprzez uszol90 » 10 lut 2017, 14:15

Moja dobija do 200kkm, miałem zmienioną turbinę jakieś 50kkm temu, i zmieniałem później pompę vacum – jak się okazało zabite sitko smarowania (uniemożliwiało uzyskanie potrzebnego podciśnienia). I przez to myślę zaglądnąć do miski..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Postprzez Dominooo » 10 lut 2017, 22:32

Które sitko miałeś zabite? Przy turbinie czy jakieś inne?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 04:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez uszol90 » 11 lut 2017, 05:19

Na pompie vacum
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2012, 00:36
Posty: 403 (0/5)
Skąd: Podkarpacie/Sedziszów Młp.
Auto: Mazda3 Y6 06' TOP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323