Strona 1 z 1

rozrząd przestawiony o 1 ząbek

PostNapisane: 11 lis 2012, 12:09
przez Jozku
Witam,
W związku z zakończeniem żywotu mojej poprzedniej Mazdy 3 BK zakupiona została kolejna, tym razem wersja wczesnoliftingowa z 2005.

Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa. Po założeniu nowych elementów i skorygowaniu błędu samochód jakby nieco stracił na mocy – pytanie czy jest to przypadek, czy metoda tuningu silnika? :–)

Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...

PostNapisane: 11 lis 2012, 12:41
przez cbr
Jozku napisał(a):Drugą sprawą jest brak zapalania się kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka na zapłon. Zapytany mechanik stwierdził, że powodem są dodatnie temperatury i w zimie kontrola będzie się zapalać. W wersji przed liftingiem kontrolka zapalała zawsze choćby na chwilę, stąd wzbudziło to moja podejrzliwość. Wolałbym uniknąć przykrej niespodzianki, kiedy temperatury spadną nieco poniżej zera...

Kontrolka u mnie dopiero zaczyna być widoczna na niecałą sekundę przy temperaturze poniżej zera.

Re: 3BK CD- brak kontrolki świec, rozrząd o 1 ząbek wtrysków

PostNapisane: 11 lis 2012, 13:55
przez kropek101
Ja bym się tym oświecaniem nie przejmował u mnie jak jest dopiero około 5 stopni to na chwile mrugnie.

Na sprawdzenie kontrolki masz 2 sposoby:

Wkładasz kluczyk do stacyjki przekręcasz o jeden skok następnie wciskasz i trzymiesz przycisk od licznika km dziennych nie puszczając przekręcasz kluczyk żeby zapaliły się kontrolki puszczasz przycisk po około 2sek i masz opcje sprawdzania zegarów i kontrolek kontrolek naciskając na przycisk km dziennych przechodzisz na kolejny test. wyjscie z tego – wystarczy wyjąć kluczyk.

2 sposób wypnij wtyczke od czujnika temperatury i przekręć kluczyk na zapłon powinien włączyć się wentylator chlodnicy i oświecić spirala na desce...czujnik podpięty pod termostat (zielona wtyczka) bez zdejmowania osłony silnika możesz go odpiąć. termostat znajdziesz pomiędzy obudową aku. a silnikiem obok filtra paliw

Dopisano 11 lis 2012, 13:01:

co do przesunięcia o 1 ząbek albo jakis mechanik się pomylił albo celowe. kolega tak miał w hondzie owszem zrobił to celowo wyprzedzenie zapłonu na nie domknietych zaworach (niby autko lepiej smigało trochę lepiej reagowało na gaz w sumie to było i modyfikowane w celu zwiększenia mocy) ale wpływa to niestety na silnik (wypalanie gniazd zaworów).

PostNapisane: 11 lis 2012, 16:25
przez radzi89
Przenoszę do działu diesel.

Re: rozrząd przestawiony o 1 ząbek

PostNapisane: 11 lis 2012, 16:45
przez dobrzyn22
Kolego Jozku -proszę pamiętać na przyszłość, że zakładając 1 wątek opisujesz 1 rzecz( a nie 2 różne ,zupełnie ze sobą nie powiązane)

sprawa druga – o kontrolce świec jest napisane w kilku wątkach, także na przyszłość – najpierw szukamy – potem zakładamy świeży wątek(oczywiście o ile nie znaleźliśmy odpowiedzi)

PostNapisane: 11 lis 2012, 17:19
przez akostarek
Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa.

dawka paliwa sterowana jest elektronicznie, z tego co pamiętam to pompa wysokiego ciśnienia nie pełni funkcji wtryskowej, która musi być w fazie z rozrządem (ale przy wymianie rozrządu są blokady do koła pompy <co?> może jest tam jaki czujnik położenia). Sprawdź czas do 100tki, +/– będziesz wiedział, czy jest coś nie tak.

Co do świec, przed odpalaniem kontrolka zaczyna się pojawiać dopiero przy pierwszych mrozach (temp z czujnika temp cieczy chłodzącej). Świecenie kontrolki nie gwarantuje, że świece grzeją :)

Re: rozrząd przestawiony o 1 ząbek

PostNapisane: 11 lis 2012, 18:10
przez kropek101
To prawda mailem padniete 2 swiece a kontrolka gasła po około 5sek a auto paliło nawet w mrozy -20 dopiero ponizej -25 miałem problemy z odpalaniem wcześniej nie wiedziałem że mogła jakaś swieca paść bo nie było objaw

Re: rozrząd przestawiony o 1 ząbek

PostNapisane: 11 lis 2012, 22:06
przez Jozku
Mhm dziękuje za odpowiedzi i przepraszam za mieszanie wątków.

Co do świec, napomnę że wszystkie 4 zostały wymienione. Pytanie wynikło tylko z tego, że przy poprzedniej maździe kontrolka zapalała się zawsze. Tą kwestie uważam w takim razie zamkniętą i wliczam w możliwe dziwactwa poprzedniego egzemplarza.

Z 1 ząbkiem rozrządu – jak na razie upewniam się z moich podejrzeniach, że działanie było celowe i służyło podaniu paliwa w innym momencie fazy pracy silnika niż wynikający z ustawienia kół na fabrycznych blokadach...
Być może ktoś bawiący się nieco w tuning będzie w stanie potwierdzić przypuszczenia z większą dozą pewności.

PostNapisane: 21 lis 2012, 22:26
przez Zakiel
Jozku napisał(a):Wykonując standardową po zakupie wymianę elementów rozrządu mechanik stwierdził, że pasek był o 1 ząbek przestawiony na kole odpowiadającym za sterowanie dawką paliwa
Witam mam pytanie, jak powinno być ustawione to koło? niema tam bowiem konkretnego otworu z gwintem na wkręcenie śruby lub włożenia szpilki do blokady jak w przypadku koła na wałku rozrządu lub kole wału głównego. Może ma ktoś jakiś konkretny schemat? , co się stanie jeśli to koło nie będzie ustawione jak należy ? Pozdrawiam.